Hallo,
Voor een schoolproject zijn wij bezig met een .net pagina in C#. Omdat we vrij veel session variabelen gebruiken en op vrij veel plaatsen aanspreken leek het me een goed idee om deze session keys op te slaan in een enum:
Zodat deze dan op de volgende manier gebruikt zou kunnen worden:
Echter als ik dit wil builden krijg ik de volgende error:
Error 8 Argument '1': cannot convert from 'N3RDZ.NSession' to 'string'
Het probleem is dus dat hij de enum niet accepteert als valid key voor de session variabelen, wat op zich vrij logisch is, echter heb ik aangegeven dat de enum een int is, dus waarom ziet hij dit niet op deze manier?
Voor een schoolproject zijn wij bezig met een .net pagina in C#. Omdat we vrij veel session variabelen gebruiken en op vrij veel plaatsen aanspreken leek het me een goed idee om deze session keys op te slaan in een enum:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| public enum NSession : int { UserId = 0, UserCharacterId = 1, UserPermission = 2, CharacterGuiFirstLoad = 3, CombatState = 4, ChosenNPCId = 5, TempCharOxy = 6, TempNpcOxy = 7, TempCharConf = 8, LootListGUIFirstRun = 9, ChosenAllItem = 10, ChosenNPCItem = 11, ChosenNPC = 12, MapGUIRunFirst = 13, ShopID = 14, LocationID = 15, NPCGUIState = 16, ShopGUIState = 17, ChosenShop = 18, ChosenShopItem = 19, ShopGuiFirstShow = 20, SelectedSell = 21, SelectedBuy = 22, SkillGUIState = 23, ChosenSkill = 24, } |
Zodat deze dan op de volgende manier gebruikt zou kunnen worden:
code:
1
2
3
| if (Session[NSession.UserPermission] == 255){ doe van alles } |
Echter als ik dit wil builden krijg ik de volgende error:
Error 8 Argument '1': cannot convert from 'N3RDZ.NSession' to 'string'
Het probleem is dus dat hij de enum niet accepteert als valid key voor de session variabelen, wat op zich vrij logisch is, echter heb ik aangegeven dat de enum een int is, dus waarom ziet hij dit niet op deze manier?