Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 23:52
Voor het bedrijf waar ik werk maak ik op het moment een unattended installatie. :)
Deze installatie is zo ingericht dat de installatie volledig automatisch verloopt en tijdens
de installatie de $OEM$ Distribution folders met daarin installatie bestanden kopiert naar de root (C:).
Na de installatie word deze software d.m.v. een batch/cmd file geïnstalleerd. :P En herstart het systeem
indien de installatie is afgerond. :9

Origineel gezien zou het een installatie DVD worden (bootable gemaakt met n-lite) maar toen kwam een externe disk ter sprake. Gezien de komst van de netbooks hoor je steeds vaker dat clients via USB stick worden geinstalleerd. Hiermee heb ik zelf overigens ook wel ervaring. ;)

De vraag is nu echter als volgt: Is het mogelijk om een externe harddisk bootable te maken en vanaf hier het setup uit te voeren? Zoja, is het ook mogelijk om een multiboot te maken? (meerdere unattended installaties/configuraties?). Zo is het voor het uitrollen van herinstallaties nog makkelijker. :D _/-\o_
en voor het aanvullen van unattended software en configuraties al helemaal! :)

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen, en tips van verspreiding van OS'en zijn altijd welkom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Er was hier wel een topic over het maken van een bootable usb stick met windows Xp, ik zal even zoeken

Hmm, ik kan em niet zo snel vinden, maar mss heb je hier wat aan:
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb

[ Voor 34% gewijzigd door Hymanz op 03-12-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Ik weet hoe het werkt, de vraag is alleen of het ook werkt op een externe usb hard disk. ;)
Enzo ja kan ik er ook een dual boot setup van maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:31
b00ster schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:09:
Voor het bedrijf waar ik werk maak ik op het moment een unattended installatie. :)
Deze installatie is zo ingericht dat de installatie volledig automatisch verloopt en tijdens
de installatie de $OEM$ Distribution folders met daarin installatie bestanden kopiert naar de root (C:).
Na de installatie word deze software d.m.v. een batch/cmd file geïnstalleerd. :P En herstart het systeem
indien de installatie is afgerond. :9

Origineel gezien zou het een installatie DVD worden (bootable gemaakt met n-lite) maar toen kwam een externe disk ter sprake. Gezien de komst van de netbooks hoor je steeds vaker dat clients via USB stick worden geinstalleerd. Hiermee heb ik zelf overigens ook wel ervaring. ;)

De vraag is nu echter als volgt: Is het mogelijk om een externe harddisk bootable te maken en vanaf hier het setup uit te voeren? Zoja, is het ook mogelijk om een multiboot te maken? (meerdere unattended installaties/configuraties?). Zo is het voor het uitrollen van herinstallaties nog makkelijker. :D _/-\o_
en voor het aanvullen van unattended software en configuraties al helemaal! :)

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen, en tips van verspreiding van OS'en zijn altijd welkom! :D
Ik heb er geen directe ervaring mee, maar dit zou volgens mij zeker mogelijk moeten zijn. Je zult dan denk ik wel een 3rd party bootmanager moeten gebruiken lijkt mij.
b00ster schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:30:
Ik weet hoe het werkt, de vraag is alleen of het ook werkt op een externe usb hard disk. ;)
Eh...wrom probeer je het niet gewoon :+ Pak een USB harddisk....maak hem bootable enneh...gaan met die banaan. Eerst met 1 OS...en als dat kan..tja..waarom dan niet meerdere OS-en (met eventueel 3rd party bootmanager)...

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 03-12-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
b00ster schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:30:
Installing Microsoft Windows XP from usb device (usb-stick, usb-hdd, SD card) simpler method
En voor een multiboot usb stick moet je grub gebruiken, zo heeft een vriend van mij het ook gedaan, die heeft een multiboot USB stick gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bij mij op school hadden ze het zo: je startte de computer voor de 1e keer op, en hij ging installen via een netwerk. daarna software installen, klaar. Alle nieuwe software werd op de server geïnstalleerd, en tijdens opstarten van PC's werd de software op de PC's geïnstalleerd.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
F.West98 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:37:
bij mij op school hadden ze het zo: je startte de computer voor de 1e keer op, en hij ging installen via een netwerk. daarna software installen, klaar. Alle nieuwe software werd op de server geïnstalleerd, en tijdens opstarten van PC's werd de software op de PC's geïnstalleerd.
Hymanz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:33:
[...]

[...]

En voor een multiboot usb stick moet je grub gebruiken, zo heeft een vriend van mij het ook gedaan, die heeft een multiboot USB stick gemaakt.
Klinkt als een RIS server (Remote installation Server)... :+
Bedankt voor de tips tot zover. Ik haal morgen de Externe HD even uit de kast ;) :*)

[ Voor 20% gewijzigd door b00ster op 03-12-2009 15:21 ]

Pagina: 1