Toon posts:

1x hdmi & vga -> 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onlangs een laptop aangeschaft ipv een desktop pctje. Echter bevat dit geval alleen een hdmi poort en vga. Omdat vga nou niet bepaald goed word weer gegeven op mijn scherm (Acer AL2216W) zou ik hem graag per dvi aan willen sluiten. Nou weet ik dat je HDMI kan omvormen naar DVI, maar dan kan ik mijn 2 tv schermen niet meer aansluiten. (welke eerst via een hdmi splitter zaten).

Zou het gaan werken als ik eerst http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26414 aan mn laptop koppel, en vervolgens mijn hdmi splitter (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21761) er aan koppel?

DVI zal continue gebruikt worden, de hdmi zal echter 1 tv per keer aan hebben staan. De laptop staat weg gewerkt op een plek waar kabelswitchen moeilijk is, dus vandaar dat ik via deze weg een permanente oplossing wil.

De hoofd vraag is dus, gaat de bovengenoemde combi werken?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik gebruik zelf een Matrox Triple Head2Go Digital Edition. Deze heeft 1 DVI input en 3 outputs.
Het is daarbij echter wel belangrijk dat al je schermen dezelfde resolutie hebben. De TH2Go zorgt ervoor dat Windows al je 3 schermen als 1 scherm ziet. Het werkt ook niet even lekker met alle soorten applicaties. Wat voor dingen draai je op de tv schermen?

Ik heb ook weleens gezien dat Matrox oplossingen heeft voor de zakelijke markt. Deze zijn wel een stuk duurder. De TH2Go is namelijk eigenlijk bedoeld voor gamers.

Edit: zie net dat de TH2Go max 3 x 1680 x 1050 support. Ik gebruik zelf 3 x 1280 x 1024. Als je TV's full hd zijn is dit dus geen oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Johny58 op 03-12-2009 11:24 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
tv is hd ready, niet full. acer scherm draaien mn hoofd app's op. Op m'n tv's mn serie's. Een in de woonkamer (voor als ik daar zit) en een op de slaapkamer. Deze staan dus niet tegelijk aan. Triplehead lijkt mij persoonlijk beetje overkill omdat ze niet allemaal tegelijk aan staan.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een lichtje kan schijnen op mijn vraag over de 2 bovengenoemde kabels?

Verwijderd

Topicstarter
*schop* niemand zelfde meegemaakt en die dit heeft geprobeerd? Anders neem ik gewoon de gok en bestel ik de spullen wel.