Advies nodig mbt huidige situatie

Pagina: 1
Acties:

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Helaas is mijn eerste topic en post hier een vraag. (kijk hier al vaak voor tips maar heb me nu maar eens geregistreerd)

Op dit moment is mijn situatie als volgt:

Ik heb een KPN ADSL aansluiting met een Thomson TG787v SIP modem/router.
Vanuit deze router heb ik een kabel naar mijn TV reciever voor digitale tv.
Een tweede kabel loopt naar de 2e verdieping waar mijn apparaten staan.
Omdat ik maar 1 kabel door de pvc buis kon trekken heb ik boven op de kabel de vanuit het kpn modem komt mijn oude Sitecom WL153 aangesloten. De kabel van beneden zit in de modem port en op de andere poorten zit mijn PS3, 360 en PC.

Ik ben bezig geweest met het open zetten van wat poorten in de kpn modem en heb inmiddels op mijn 360 een open NAT. Echter op mijn PS3 hou ik NAT3 (strict in CODMW2). Ik heb de poorten opengezet zoals dat op portforward.com beschreven staat.

In de Thomson geeft je aan welke poorten er open moeten en dan zou je een apparaat binnen het netwerk moet selecteren waarnaar deze geforward moeten worden. Het probleem is alleen dat er geen apparaten in het keuze lijstje verschijnen. Voor de xbox is er automatisch een IP komen te staan (dit is alleen niet de IP van de 360 gek genoeg maar het werkt wel).
Kan het zijn dat de apparaten niet herkent worden omdat ze niet rechtstreeks op de thomson zijn aangesloten maar via een 2e router?
En zou ik iets anders moeten gebruiken dan een router achter mijn modem om de verbinding te delen?

Verder lees ik op veel plaatsen (waaronder tweakers) dat er veel problemen zijn met NAT en de Thomson TG787v SIP... dus misschien is het een kansloze missie.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
2 (NAT/breedband/consumer) routers achter elkaar, altijd slecht idee. Als je het signaal dat van een router komt verder wilt verdelen is het altijd handiger om een switch/AP te gebruiken ipv een tweede router. Mogelijk heeft je router hiervoor een optie. Anders kun je hem instellen als switch/AP:

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30338/228/
http://www.smallnetbuilde...uter-to-add-network-ports

Bij mij staat een Speedtouch 716 bij het isra, een van de vier poorten gaat naar mijn 16p switch bij het patchpanel, en (onder andere) boven staat nog een extra 8 poorts switchje daaraan omdat ik niet genoeg kabels naar boven getrokken heb.

BTW, met speciale adapters kun je twee keer 100 Mbit over 1 cat5 trekken. Ik maak ze zelf of speciale kabeltjes ervoor, maar je kunt ook gaan voor:

http://cgi.ebay.com/RJ45-...ain_0?hash=item518e89e8f2

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Zo'n switch, heeft die geen ip? split die alleen de lijn van uit de modem? zodat de apparaten (PS3, 360, en PC ieder met een eigen ip rechtstreeks op de thomson modem zitten? en dan dus waarschijnlijk ook herkend worden. Voor mijn gevoel ziet de modem nu alleen mijn 2e router en niet de apparaten die op deze 2e router zitten.

En bij zo'n switch is het dus gewoon mogelijk om met 1 kabel vanuit de modem (die ik aansluit op de switch) daarna met alle apparaten die ik ook op de switch aansluit tegelijk online te zijn? En zo'n switch hoef ik niet in te stellen, aansluiten (op de plek waar nu een 2e router zit) en klaar?

[ Voor 31% gewijzigd door Unbreukable op 03-12-2009 12:54 . Reden: Extra vragen toegevoegd ]