• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 14:25
Hoi!

Ik wil een nieuwe monitor, nu wil ik graag hdmi (raden jullie dat aan, of merk ik het verschil niet met oudere versies).

Ik wil graag een monitor onder de 150€, dus voor hdmi lastig.
Nu zei een vriend dat je gewoon een hdmi kabel er tussen zet en je gewoon hdmi heb.
Is dat zo?

GRoetjes

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het verschil tussen HDMI en DVI is dat HDMI geluid erbij heeft. Heb je losse speakers, neem DVI. Tenzij het op je XBOX360 gaat natuurlijk. ;)
Zie hier een mooi lijstje. Succes!

[ Voor 53% gewijzigd door _the_crow_ op 03-12-2009 10:08 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:37
pricewatch: BenQ M2200HD
HDMI 22'inch 155 € ;)

Dus het kan wel qua prijs, maar wat bedoel je met de laatste zin? Zonder HDMI aansluiting kan je geen HDMI kabel aansluiten natuurlijk.

Misschien bedoeld hij dat DVI-D in principe dezelfde kwaliteit geeft als HDMI, maar zonder geluidtransport over dezelfde kabel?
Persoonlijk gebruik ik alleen HDMI omdat mijn 360 aan het zelfde scherm hangt als mijn PC main 'gaming' screen. Voor puur PC gaming zal DVI-D ook voldoen...

Een beetje xtra info zou handig zijn..............

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mcdorpers schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:01:
nu wil ik graag hdmi (raden jullie dat aan, of merk ik het verschil niet met oudere versies).
Oudere versies van?
Nu zei een vriend dat je gewoon een hdmi kabel er tussen zet en je gewoon hdmi heb.
Is dat zo?
Er zijn gewoon HDMI naar DVI kabels. Dus als je videokaart een HDMI-poort heeft en je wil die graag gebruiken met je DVI-scherm, dan kan dat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mcdorpers
Nou mijn vriend bedoelde dat je een dvi/d converter ( of hoe je dat ook noem) naar hdmi op je scherm aansluit en een hdmi kabeltje naar je videokaart...

En ik heb losse speakers voor mn pc, dus dvi is gewoon prima, of ga je het duidelijk merken met hdmi, geluid scheelt me niet zoveel namelijk..

IK hoor het graag, ik zou trouwens graag inch voor € hebben met dvi-d dan, nu zie ik wel veel acers voor dat geld. Nu hoor ik daar niet altijd goede verhalen over.. Jullie ervaring met acer?

• mcdorpers
@ Gizz nou hdmi is nieuwer dan dvi, toch? en vga beeldschermen heb je ook nog (raden jullie dat af, of is het prima)?

quote:
Er zijn gewoon HDMI naar DVI kabels. Dus als je videokaart een HDMI-poort heeft en je wil die graag gebruiken met je DVI-scherm, dan kan dat.

Dat bedoel ik ja.. :P

[ Voor 26% gewijzigd door mcdorpers op 03-12-2009 10:18 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Acer: Daarvoor zul je wat reviews moeten lezen ;)

Maar het HDMI verhaal snap je nu en je begrijpt dat het qua beeldkwaliteit niks uitmaakt?
nou hdmi is nieuwer dan dvi, toch?
Ja, en displayport is weer drie jaar jonger dan HDMI. Dus als je meteen het nieuwste wilt.. ;)

Maar qua beeldkwaliteit gaat het niks uitmaken. Displayport/HDMI/DVI zijn gelijkwaardig en beter dan VGA.

[ Voor 47% gewijzigd door Gizz op 03-12-2009 10:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

mcdorpers schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:16:
Nou mijn vriend bedoelde dat je een dvi/d converter ( of hoe je dat ook noem) naar hdmi op je scherm aansluit en een hdmi kabeltje naar je videokaart...

En ik heb losse speakers voor mn pc, dus dvi is gewoon prima, of ga je het duidelijk merken met hdmi, geluid scheelt me niet zoveel namelijk..
Ja, maar die verloopkabel/converter moet je dan los kopen en dan ben je weer extra geld kwijt. Terwijl je met een DVI-monitor gelijk klaar bent. Het signaal is (op de audio na) gelijk aan HDMI.
IK hoor het graag, ik zou trouwens graag inch voor € hebben met dvi-d dan, nu zie ik wel veel acers voor dat geld. Nu hoor ik daar niet altijd goede verhalen over.. Jullie ervaring met acer?
Via die link die ik gaf, kan je ook navigeren naar product-reviews. Daar staan alle ervaringen van users. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Lees je wat in over HDMI: Wikipedia: HDMI

Daar worden al je vragen denk ik wel beantwoord, inclusief de compatibiliteit en wat niet. Verder kun je voor monitor vragen natuurlijk de rechter kolom in de pricewatch gebruiken, en moet je natuurlijk de andere kant van de kabel ook niet vergeten (de videokaart en de PC waar hij in hangt).

• mcdorpers
Oke allen bedankt, dan wordt het dus gewoon dvi-d :P

Groetjes!

Verwijderd

Hallo mensen!

Heb uiteindelijk de Benq g2220HD besteld, en is binnen..
NU is deze geleverd zonder DVI-D kabel, maar met D-sub kabel..
IS het verstandig om een andere kabel te bestellen zoals deze:
http://www.bol.com/nl/p/e...ml#product_specifications

GRoetjess

EDit: dit is account van mn vriend, maar ben mcdorpers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 19:41 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:35:
Hallo mensen!

Heb uiteindelijk de Benq g2220HD besteld, en is binnen..
NU is deze geleverd zonder DVI-D kabel, maar met D-sub kabel..
IS het verstandig om een andere kabel te bestellen zoals deze:
http://www.bol.com/nl/p/e...ml#product_specifications
Wat wil je bereiken? Je kan ook een dvi-dvi-kabel nemen vanaf je pc naar de monitor. Of wil je een Playstation 3 aansluiten? :)

Verwijderd

nee dus dvi-d kabel to Dvi-d is voldoende?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:42:
nee dus dvi-d kabel to Dvi-d is voldoende?
Ja, nogmaals: HDMI = DVI + audio. Maar er zit geeneens een HDMI aansluiting op de monitor. Lekker bij DVI houden dus.
Nofi, maar ik ben nu alles wel aan het voorkauwen op deze manier hè?! ;)
Koop een willekeurige kabel bij de winkel om de hoek. En betaal niet meer dan ~€15,- voor 1,5m.

[ Voor 40% gewijzigd door _the_crow_ op 09-12-2009 19:52 ]

Pagina: 1