LG TV Review

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
Geachte Redactie,

Bovenaan de conclusie van de review van de LG TV op de frontpage staat de volgende zin:
Praktijk en conclusie
Praktijktest

We hebben de SL9000 bekeken in combinatie met een groot aantal blu-ray-, en dvd-schijfjes om een subjectieve indruk te krijgen van de tv.
Waar in deze subjectief wordt gezegd denk ik dat objectief wordt bedoeld. Het kan ook dat er een subjectieve indruk wordt bedoeld maar veelal test je een breed scala van mogelijkheden om een objectief beeld te krijgen.

Mogelijk zit ik er compleet naast en staat het gewoon goed, in dat geval mijn excuses :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij een objectieve indruk gebruik je colorimeters en andere apparatuur, plus wat standaard beeldmateriaal om bepaalde filters van een tv te testen.

Gooi je er echter gewoon een film in en kijk je een stukje, dan schrijf je op hoe je dat ervaart: subjectief.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

r0b

Gizz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:34:
Bij een objectieve indruk gebruik je colorimeters en andere apparatuur, plus wat standaard beeldmateriaal om bepaalde filters van een tv te testen.
How to spot a photographer #1 :+

Objectief blijven is ook;
1ob·jec·tief bn, bw; -tiever, -st zonder zich door eigen voorkeur te laten beïnvloeden; onbevooroordeeld, onbevangen (tegenst subjectief) :)

edit:

Hrm, nu ik de conclusie overlees lijkt het inderdaad gewoon subjectief te moeten zijn.
Oh well, negeer deze post dan maar :)

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 03-12-2009 09:50 ]

• nielsl
Gizz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:34:

Gooi je er echter gewoon een film in en kijk je een stukje, dan schrijf je op hoe je dat ervaart: subjectief.
hmmm, ja daar kan ik me in vinden. Toch botst het grote aantal verschillende schijfjes dat getest is met het subjectieve beeld, maar je hebt inderdaad geen kwantificeerbare data verkregen die je objectief kunt vergelijken met data verkregen van andere tests.

[ Voor 42% gewijzigd door nielsl op 03-12-2009 09:42 . Reden: typo / quote toevoegen ]

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
De pagina's met de kalibratiegegevens en de HQV-benchmark zijn zoals anderen hierboven al hebben aangegeven voorzien van redelijk objectieve gegevens, terwijl bij het praktijkgedeelte subjectief een mening wordt gevormd over de kwaliteiten van de tv door een aantal blu-ray- en dvd-schijfjes af te spelen.

• nielsl
zoals ik zei, ik weet het niet zeker, in mijn perceptie las subjectief ietwat raar maar met de feedback snap ik het wel

zoals staat omschreven mag je ook complimenteren in dit topic. Bij deze :)

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Dank ;)
Pagina: 1