Ik heb sinds maandag 30 november mn nieuwe macbook, ( de nieuwe witte macbook) en ik heb nu al iets raars opgemerkt. Als ik hem kantel ofzo, dan hoor ik een geluid van; er zit iets los. Komt ongeveer linksonder uit de macbook, naast t trackpad. Iemand idee wat te doen, of direct terug sturen?
Verwijderd
Dat heeft mijn Unibody MBP ook,volgensmij is het de harde schijf die in slaapmode gaat zodat hij niet te veel beschadigd word als ie evt. valt, want dat denkt jouw MacBook dan als je hem kantelt.
Dat verklaart veel inderdaad, want het is niet altijd zo als ik hem kantel (nu die aanstaat hoor ik ook niks bijvoorbeeld =) )
Nog iets anders, de batteryhealth is in 3 dagen opeens op 93% (was gister aan einde van de dag ook zo)
4 cycles gehad, hoe kan dit ooit?
Nog iets anders, de batteryhealth is in 3 dagen opeens op 93% (was gister aan einde van de dag ook zo)
Verwijderd
Hoewel ik niet al te veel verstand heb van alle processen in een batterij, zou ik toch zeggen dat je je geen zorgen moet maken.a-weatherman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 07:47:
Dat verklaart veel inderdaad, want het is niet altijd zo als ik hem kantel (nu die aanstaat hoor ik ook niks bijvoorbeeld =) )
De batterij in mijn macbook (ook de witte nieuwe) stond op 95% procent toen ik hem kreeg. Inmiddels staat hij al enkele weken fier op 100%. Wacht het even af.
Hoe bevalt je nieuwe Macbook, ik zit er namelijk ook over te denken om deze te kopen aangezien de verschillen tussen de Pro en de witte Macbook nihil zijn. Is die gevoelig voor krassen zoals sommigen reviews zeggen? Zou graag je mening horen over deze Macbook want ik ben nog niet echt overtuigt om er 1 te halen.
Elke laptop is gevoelig voor krassen. Op een witte MacBook zie je de krassen gelukkig minder goed dan op de MacBook Pro vanwege de kleur. Gewoon meteen een sleeve erbij kopen en die altijd gebruiken als je hem meeneemt dan valt het allemaal wel mee.Synth schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:50:
Hoe bevalt je nieuwe Macbook, ik zit er namelijk ook over te denken om deze te kopen aangezien de verschillen tussen de Pro en de witte Macbook nihil zijn. Is die gevoelig voor krassen zoals sommigen reviews zeggen? Zou graag je mening horen over deze Macbook want ik ben nog niet echt overtuigt om er 1 te halen.
Denk alleen dat een Unibody minder gevoelig is voor krassen. tenzij je er met een sleutelbos overheen gaat natuurlijk.Maaikees schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:42:
[...]
Elke laptop is gevoelig voor krassen. Op een witte MacBook zie je de krassen gelukkig minder goed dan op de MacBook Pro vanwege de kleur. Gewoon meteen een sleeve erbij kopen en die altijd gebruiken als je hem meeneemt dan valt het allemaal wel mee.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Hij is niet van plastic, maar van polycarbon nog wat, is wel een beetje gevoelig voor krassen.
Verder, ja het is wel echt een toplaptop, past in mn eastpak en kan zo mee naar school (met sleeve omheen) echt relaxt. Hij is btw echt stuk mooier dan de vorige witte macbook!
Alleen raar probleempje, batteryhealth ging woensdag opeens naar 93% en gister opeens al naar 90%...
heb em helemaal leeg laten lopen en de hele nacht laten staan, nu weer aan t infuus opladen tot ie vol is, ben benieuwd...
Verder, ja het is wel echt een toplaptop, past in mn eastpak en kan zo mee naar school (met sleeve omheen) echt relaxt. Hij is btw echt stuk mooier dan de vorige witte macbook!
Alleen raar probleempje, batteryhealth ging woensdag opeens naar 93% en gister opeens al naar 90%...
heb em helemaal leeg laten lopen en de hele nacht laten staan, nu weer aan t infuus opladen tot ie vol is, ben benieuwd...
whut 
ik heb 2 weken eerder ook een macbook gekocht en ik constateerde exact hetzelfde...
was al van plan er morgen mee naar de winkel te gaan, maar als dit gewoon blijkt te horen ga ik niet voor niks 400 km rijden...:P
Iemand die kan bevestigen dat dit idd klopt?
ik heb 2 weken eerder ook een macbook gekocht en ik constateerde exact hetzelfde...
was al van plan er morgen mee naar de winkel te gaan, maar als dit gewoon blijkt te horen ga ik niet voor niks 400 km rijden...:P
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
ik zou niet meteen nerveus worden. in diverse topics wordt hierover gepraat, ik heb het zelf ook in zekere mate meegemaakt met mn macbook white (jaar oud).kamstra schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:45:
whut
de eerste stap die je zelf kunt doen is calibreren. hierover staat van alles beschreven op de supportsite van apple.
http://support.apple.com/kb/HT1490
succes.
Hmmz wellicht had ik ff in mijn post moeten zetten dat ik ook last had van wat TS in zijn eerste post omschreef 
Dat van die batterij heb ik geen last van, puur dat "geratel"
Dat van die batterij heb ik geen last van, puur dat "geratel"
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Pagina: 1