Hallo,
Afgelopen zondag tijdens een reboot starte mijn Vista Ultimate 32bit niet meer op.
Mijn systeempje:
Intel E8400
Asus P5K SE/EPU
Sapphire HD 4890 1GB DDr5
500W OCZ ModxStream
Antec Threehundred (niet relevant)
WD 500Gb SATA 7200 rpm
Ik heb Windows Vista Ultimate gekregen van een kennis.
Hij heeft licenties voor Vista en heeft het op mijn computer gezet.(maar 1 partie)
Ik heb hier dus geen dvd's en codes van.
Nu kreeg ik een error:
Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hard- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1, Plaats de Windows installatieschijf en start de computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3. Klik op uw computer herstellen.
Als u deze schijf niet hebt,dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of de fabrikant van uw computer.
Bestand: \Windows\system32\winload.exe
Status 0x000000f
Informatie: kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing ontbreekt of beschadigd is.
Nu heb ik onlangs niets veranderd aan mijn systeem en was ik al van plan om extra harde schijven te kopen voor meer opslag en Windows 7 uit te proberen dus heb ik 2 nieuwe harde schijven gekocht.
Het betreft 2x 750GB Samsung Spinpoint F1 (van een mede tweaker).
Hoe krijg ik Windows 7 op deze computer?
Ik heb van een vriend een DVDtje gekregen met Windows 7 erop, alleen er staat gewoon de data op (niet in ISO ofzo, maar niet bootable)

Als ik deze in mijn dvd drive stop, vind hij het installatieprogramma niet.
Hoe werkt dat?
Ik heb al het een en ander gegoogled, en in FAQs gelezen maar ik wil graag weten wat ik het beste kan doen.
Misschien is het ook een optie om windows vista te herstellen, maar ik weet niet hoe. Is dan de enige mogelijkheid de installatie cd?
A.Dragstra
Afgelopen zondag tijdens een reboot starte mijn Vista Ultimate 32bit niet meer op.
Mijn systeempje:
Intel E8400
Asus P5K SE/EPU
Sapphire HD 4890 1GB DDr5
500W OCZ ModxStream
Antec Threehundred (niet relevant)
WD 500Gb SATA 7200 rpm
Ik heb Windows Vista Ultimate gekregen van een kennis.
Hij heeft licenties voor Vista en heeft het op mijn computer gezet.(maar 1 partie)
Ik heb hier dus geen dvd's en codes van.
Nu kreeg ik een error:
Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hard- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1, Plaats de Windows installatieschijf en start de computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3. Klik op uw computer herstellen.
Als u deze schijf niet hebt,dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of de fabrikant van uw computer.
Bestand: \Windows\system32\winload.exe
Status 0x000000f
Informatie: kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing ontbreekt of beschadigd is.
Nu heb ik onlangs niets veranderd aan mijn systeem en was ik al van plan om extra harde schijven te kopen voor meer opslag en Windows 7 uit te proberen dus heb ik 2 nieuwe harde schijven gekocht.
Het betreft 2x 750GB Samsung Spinpoint F1 (van een mede tweaker).
Hoe krijg ik Windows 7 op deze computer?
Ik heb van een vriend een DVDtje gekregen met Windows 7 erop, alleen er staat gewoon de data op (niet in ISO ofzo, maar niet bootable)

Als ik deze in mijn dvd drive stop, vind hij het installatieprogramma niet.
Hoe werkt dat?
Ik heb al het een en ander gegoogled, en in FAQs gelezen maar ik wil graag weten wat ik het beste kan doen.
Misschien is het ook een optie om windows vista te herstellen, maar ik weet niet hoe. Is dan de enige mogelijkheid de installatie cd?
A.Dragstra