Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een maandje eigenaar van een HP mediasmart server EX490. Hiervandaan stream ik films en muziek naar mijn playstation 3, via een bedraad gigabit netwerk. Dit gaat allemaal perfect, 720P en dvds doen het perfect, totdat ik een 1080P film wil openen. Deze gaan erg vaak schokken, de film is gewoon simpelweg niet normaal te bekijken. De CPU load staat op dat moment op 100%, ik ga er dan ook van uit dat de CPU niet rap genoeg is om de 1080P te encoden. Standaard zit er een Intel Celeron 450 in, single core op 2.2 Ghz. Zou ik dit kunnen vervangen voor een sneller exemplaar, que koeling en ruimte in de mediasmart? Zo ja, zou hiermee het probleem ook opgelost zijn van de 1080P films?

Alvast heel erg bedankt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schokken van 1080p heeft niets te maken met je homeserver. Loop je bekabeling nog eens goed na en controleer of de connectie van je homeserver ook echt op 1Gb staat. Ik heb met met oude EX470 ook wel eens gehad dat de poort op mn linksys 100Mb ipv 1Gb actief was... Kabeltje losmaken en er weer instoppen verhelpt in dat geval het probleem.
Je homeserver doet niet aan decoding, je ps3 doet het rekenwerk. De homeserver hoeft alleen maar te zorgen dat je data over het netwerk wordt verzonden.
Als je op de homeserver allerlei andere processen hebt draaien kan dit weer wel invloed hebben op de performance. downloaden/rarren/parren/torrents doen je performance geen goed als je wilt streamen...

Overigens zit ik met een heftig probleem. Zelf heb ik vandeweek een X510 gekocht (qua software zelfde als de EX490/495). Echter hebben ze me de Franse versie geleverd en daar kan ik helemaal niets mee. Omdat de doos is geopend weigeren ze een retourzending.. Dit loopt nog maar kost zoveel tijd. Ik kan heel eenvoudig geholpen worden. Misschien kun je me ff contacten op grooveconnect @ gmail .com.

Zou super zijn!
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41

TdV

Ik heb met mij acer homeserver geen enkel probleem met 1080p op de ps3 (of cfullhdma of wat dan ook). Deze heeft zelfs maar een intel atom processor die vele male trager is. Het serveren van die bestanden gaat prima via gigabit. Maar ik zie dat je praat over encoderen. Heb je soms transcoding aanstaan op die server via tversity of iets dergelijks? Dan ga je het inderdaad niet redden. Als ze enkel worden aangeboden via twonkymedia of zo dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stream op dit moment via het programma PS3mediaserver, endeze encode al op de server, voordat het naar de ps3 word verzonden. Het grote voordeel hiervan is dat je echt alles kan afspelen: DVDrips, mkv's, iso's, echt alles! Maar ik begrijp van jullie dat er een andere oplossing is?

Gn!uz: hij staat gewoon op 1gbit, dus helaas is dit het probleem niet... Ik stuur je wel even een mail.