Toon posts:

Raar netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP PLZ!

Mijn neefje komt wel eens hier met zijn PC en dan sluiten we zijn pc op mijn netwerkje aan. (Dus gewoon Win2000 internetsharing met 192.168.0.x ip) Maar altijd als hij weer naar huis gaat en we willen bijvoorbeeld een bestand sturen naar elkaar dan gaat dat niet. Als ik hem ping dan kan dat niet en andersom ook niet. Dus wij zijn onzichtbaar voor elkaar ofzo. HEEL WAZIG! Als iemand het probleem kent of denkt te kennen geef dan plz een oplossing!!!

HEeEeeEeElllLL erg bedankt.. Milan.. :'(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:+ Dan doe je het toch alsie net gekomen is.....

Of... wat ook handig is... eerst bestand overpompen, daarna pas netwerkkabel eruit trekken..... of willie met die netwerkkabel in z'n bak en met de andere kant in je netwerkie naar huis toe gaan :?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

HEEEEEL RAAR maar ik begrijp geen hol van je verhaal :+ Wat voor provider heb jij, wat voor provider heeft hij, hoe wil je een file versturen over internet, via FTP of ICQ, kan hij wel internetten thuis, wanneer kan je hem niet pingen, etc. meer info pls!

Mijn iRacing profiel

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

blitzkrieg

Whoop Whoop!

collin, lees het eerst ff, voordat je roept van "ik snap er geen bal van", hij heeft het over een lokaal netwerk, geen internet, idioot. :'( :( |:(

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 05 maart 2001 17:54 schreef blitzkrieg het volgende:
collin, lees het eerst ff, voordat je roept van "ik snap er geen bal van", hij heeft het over een lokaal netwerk, geen internet, idioot. :'( :( |:(
Maar altijd als hij weer naar huis gaat en we willen bijvoorbeeld een bestand sturen naar elkaar dan gaat dat niet
Ik weet niet waar jij hebt leren lezen, maar ik maak hier ook een i-net connectie uit op. Ennuh meteen iemand voor idioot uitmaken vind ik ook niet echt sympathiek...PANNENKOEK!! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op maandag 05 maart 2001 17:54 schreef blitzkrieg het volgende:
Jij vind het dus een duidelijk verhaal? Tevens staat er een smiley achter SJAAK! ;) Dan bied ik hierbij mijn welgemeende excuses aan en trek ik me terug uit de discussie :)

Mijn iRacing profiel

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 05 maart 2001 17:42 schreef T0m44T het volgende:
HELP PLZ!

Mijn neefje komt wel eens hier met zijn PC en dan sluiten we zijn pc op mijn netwerkje aan. (Dus gewoon Win2000 internetsharing met 192.168.0.x ip) Maar altijd als hij weer naar huis gaat en we willen bijvoorbeeld een bestand sturen naar elkaar dan gaat dat niet. Als ik hem ping dan kan dat niet en andersom ook niet. Dus wij zijn onzichtbaar voor elkaar ofzo. HEEL WAZIG! Als iemand het probleem kent of denkt te kennen geef dan plz een oplossing!!!

HEeEeeEeElllLL erg bedankt.. Milan.. :'(
Tomaat ik begrijp, dat je neefje dus bij jou thuis wel via jouw netwerk het internet op kan en ook jouw lokale netwerk kan benaderen.
Als hij vervolgens naar huis gaat, dan kan hij dus niet meer het internet op en kunnen jullie dus geen bestanden meer delen als hij thuis zit.

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij moet hij wel zijn ip settings weer omzetten naar die van zijn i-net provider. Of DHCP of fixed ip. Natuurlijk ga ik er dan vanuit, dat hij zijn netwerkkaart ook gebruikt voor een kabel/ADSL aansluiting...

Tell me if I am wrong en zo ja wees dan wat duidelijker...

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Ok jonguhs, sorry het is niet helemaal duidelijk.
Mijn neefje en ik hebben allebei een internetverbinding via kabel (chello) en hij komt soms hier, met zijn pc, om bij mij hier te computeren (quaken, leechen en dat soort shit). Dan zit hij via Windows 2000 internetsharing te internetten. Dus ik heb 2 ethernet-kaartjes waarvan 1 internet ip heeft (213.46.xxx.xxx bij mij) en de ander een 192.168.0.x ip heeft. Mijn neefje heeft dus normal gesproken ook een kabel verbinding en sluit zijn ethernet-kaart dan aan op mijn ethernet-kaart (met 192.168.0.x ip). Dan werkt alles lekker enzo alles gaat goed. Hij kan op internet, hij kan quaken, hij kan op ftp's.. Maar nu komt het probleem: Als hij weer met zijn bak naar huis gaat dan doet internet het wel bij hem maar wij kunnen geen connectie meer krijgen tussen elkaar. Dus ik kan hem wel icq berichjes sturen (gaat heeeeeel langzaam) maar geen files over icq, ik kan niet meer op zijn ftp, niet meer op zijn quake-server, kortom: niet meer op zijn ip connecten en hij niet meer op mijne. Wat kan ik hieraan doen??? :'(

Lijkt me zo duidelijk.. :9

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm heel merkwaardig. Dus je neefje kan wel gewoon internetten? Ik bedoel, los van jullie connectie kan hij gewoon alles wat hij wilt. Hoe lost hij het dan op iedere keer? Uit jouw informatie begrijp ik dat hij regelmatig langskomt en dat dit probleem vaker voorkomt.
Voorlopig ben ik bang, dat ik ook niet met een oplossing kan komen. Misschien is het interessant om elkaar direct te pingen en andere IP testen met elkaar uit te voeren.

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Direkt pingen hebben we al geprobeerd...
Time-out is de melding continu..

Ennuh hij komt vaker langs. Maar het probleem lost zich meestal na een paar weekjes wel weer op..
Dan lukt alles opeens weer..

Maar die paar weekjes dat het het niet doet (de connectie tussen ons dus) is wel erg frustrerend! :'( :r |:(

Dus als iemand iets weet.. Laat het weten!

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Heeft dit niet met chello te maken? Ik kan sommige mensen ook niet rechtstreeks pingen (en ook geen file sending, games joinen, etc.), omdat chello dat 'peer-to-peer' idee heeft uitgezet. Bij mij werkte 't om route.exe te gebruiken wat ergens in je windows directory zit.

Wel vreemd dat 't na een paar weken weer werkt en vervolgens weer niet.

pc specs | mijn specs

Pagina: 1