Toon posts:

[audio]Budget speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 16 jaar en heb om die reden niet zo'n heel ruim budget. Nu heb ik een opzich wel redelijke versterker staan alleen de speakers die er nu opstaan zijn nogal waardeloos. Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor een paar speakers alleen mijn budget is maar 100 euro voor een paar speakers. Nu weet ik dat dit niet echt veel is maar er is wel het een en ander te vinden.

Wat heb je zelf dan gedaan?

Ik heb rondgegoogeld en ik heb wel een aantal fora gevonden maar deze speakers zijn vaak te duur of niet in Nederland te koop. Ik heb ook op kieskeurig rondgezocht en daar wel het een en ander gevonden maar ik kan niet echt een keuze maken en omdat ik op het audiogebied niet echt een expert ben weet ik mij niet zoveel raad met al die termen. Ik weer dat het goed is als de speakers een 91DB gevoeligheid hebben of hoger want dat betekend dat er niet zoveel vermogen is voor toch voldoende geluid.

Wat heb je dan gevonden?

Nou de:

Klipsch B-2
Tannoy Fusion 1
Jamo C 401
Mission M30i
Infinity BETA 20
Q Acoustics 1010
KEF C1

Is dat niet een beetje een bij elkaar geraapt zooitje?

Ja een beetje wel maar dit zijn speakers die er wel redelijk uitzien en aan mij niet zo kennisvolle eisen voldoen. Ook zijn deze speakers niet te groot en hebben wel redelijke beoordelingen gekregen.

Nou dan moet je gewoon is in een winkel gaan luister.

Ja dat kan wel maar er zijn weinig winkels die dit soort speakers verkopen voor onder de 100 euro. En de correct zit ook niet echt in de buurt en je kan er niet echt uitgebreid gaan testen.

Waar wil je het voor gebruiken?

Ik gebruik de speakers op mijn bureau en ze zijn aangeloten op mijn pc dmv een versterker. Dus de speakers kunnen niet te groot zijn dus max 2-weg. Ik gebruik de speakers het meest voor muziek en een beetje films en games. Ze hoeven niet kij hard te gaan maar ze moeten wel redelijk geluid kunnen maken vooral omdat ik ook films kijken en soms muziek nog al hard afspeel :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 22:12 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Gezien je budget zou ik kijken voor een setje Eltax Monitor III...beter kun je haast niet krijgen voor het geld!

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:14:
Gezien je budget zou ik kijken voor een setje Eltax Monitor III...beter kun je haast niet krijgen voor het geld!
Ja die had ik ook al gezien maar die zijn bijna niet in Nederland te krijgen.

En hier zijn ze 139 euro en dat is teveel

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 22:15 ]

Verwijderd

leuke speakers zijn die van merk heco .
Zeer goed geluid voor zijn prijs .

Verwijderd

Topicstarter
Deze dus? http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/victa_300/180355/ Maar ik zie de prijs van 40 tot 1800 euro zijn het dan kwalitatief goede speakers? Want ik heb ook met wharfdale dat het hele goede speakers zijn maar ik vind het geluid niet lekker klinken.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:14:
[...]

Ja die had ik ook al gezien maar die zijn bijna niet in Nederland te krijgen.

En hier zijn ze 139 euro en dat is teveel
Spaar dan nog even door..zou ik zeggen. ;) Of op Marktplaats

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:24:
[...]

Spaar dan nog even door..zou ik zeggen. ;) Of op Marktplaats
Ja ouders... heletijd zeuren dat ik moet sparen en begrijpelijk. Ik kan nog wel even op marktplaats kijken ja.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik heb wellicht nog wel een setje Eltax Liberty 1+ voor je. Hebben hier ook dienst gedaan op een versterker achter mijn pc. In deze prijsklasse eigenlijk onverslaanbaar. Ik heb ze over omdat ik zelf de audience 42 van Dynaudio nu gebruik

http://www.eltax.com/show_product/index.php?newsid=4021

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 02-12-2009 22:28 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:16

franssie

Save the albatross

marktplaats idd - daar kan je voor weinig best leuke speakers vinden (wel even luisteren met een CD die je goed kent). Net zoals tweakers hebben audio-freaks een soort onbevredigbare update drang waardoor er veel te koop is voor relatief weinig.

edit:// die van Ray heb ik ook nog hier ergens in een la liggen - klinken eigenlijk best goed! Zal ze eens aansluiten als rears (waar ze ooit voor bedoeld waren).

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 02-12-2009 22:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ray

Ray

hehe ik heb ze ooit ook gekocht voor rears. Ik had toen de lineair response 6,5 en later de 10 als fronts. De center heb ik al eens verkocht. Ik heb eigenlijk vrijwel nooit surround gedraaid en ze minimaal gebruikt. Toen ik later overging op dynaudio fronts en dus ook rears zijn ze als vervanging van mijn B&W solids achter de pc gekomen.
Overigens zijn die Solids ook voor hun formaat een super speaker voor normaal gebruik. Je hoeft niet perse een vermogen uit te geven voor redelijk geluid.
@Rik ik zal even in mijn voorraad kijken wat ik allemaal precies nog heb en beantwoord dan je dm even :)

mmm je hebt best wel een grote la dan Franssie bedenk ik me nu de eltax hier weer zie staan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 03-12-2009 08:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips over welke speakers nou beter zijn?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Lol @ iedereen die meteen zijn oude speakers aan TS wil slijten :+

Voor de rest heb ik tot nu toe over de Kef C1 niet zoveel positiefs gelezen.

[ Voor 37% gewijzigd door Lethalis op 04-12-2009 15:29 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:27:
Lol @ iedereen die meteen zijn oude speakers aan TS wil slijten :+
Ja dat heb ik wel gemerkt ja en daarna stopte het een beetje. :p Maarja heeft iemand nog zinnige opmerkingen dus welke speakers nou goed zijn voor dat bedrag?

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:28:
[...]
Ja dat heb ik wel gemerkt ja en daarna stopte het een beetje. :p Maarja heeft iemand nog zinnige opmerkingen dus welke speakers nou goed zijn voor dat bedrag?
Heb je al gekeken naar de reviews van de speakers? Als daar negatieve berichten bij staan, kun je de lijst misschien inkorten.

Verwijderd

Topicstarter
Mij leek de Klipsch B2 wel wat omdat deze goede reviews kreeg en er ook wel redelijk uitziet. Heeft misschien iemand hier ervaring mee?

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik zou tijdelijk speakers kopen van merk prut met een na-tje.. en doorsparen voor IETS meer... Anything better then 200euro begint al in een andere klasse te komen namelijk. Ik heb op de hifi-beurs laatst 2 kleintjes gehoord van nog geen 400euro per stuk waarvan ik dacht... die klinken nog beter dan mijn oude speakers, en die waren ruim het dubbele! (mijn oude waren btw AE Aegis One series speakers).

Of je kan kijken of je niet wat op de kop kan tikken via marktplaats?

ps. die KEF raadt ik je ook af :p

[ Voor 3% gewijzigd door semicon op 04-12-2009 15:40 ]

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:36:
Mij leek de Klipsch B2 wel wat omdat deze goede reviews kreeg en er ook wel redelijk uitziet. Heeft misschien iemand hier ervaring mee?
Mooie speaker idd. Waar ga je de speakers neerzetten? Op een plank of juist iets van de muur?

De B-2 heeft volgens mij een baspoort aan de achterkant, waar op zich niet veel mis mee is.. maar als je hem op een plank tegen de muur zet dreunt de bas misschien door. Nu heb ik geen idee hoe erg dat voor de rest is en of die andere speakers ueberhaupt de baspoort wel aan de voorkant hebben, maar het is misschien iets om naar te kijken.

• Dnomaid
  • Laatst online: 02-02 09:27
Let wel op dat de Klipsch B2 89 per speaker kost, en niet per set.

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:40:
[...]
Mooie speaker idd. Waar ga je de speakers neerzetten? Op een plank of juist iets van de muur?

De B-2 heeft volgens mij een baspoort aan de achterkant, waar op zich niet veel mis mee is.. maar als je hem op een plank tegen de muur zet dreunt de bas misschien door. Nu heb ik geen idee hoe erg dat voor de rest is en of die andere speakers ueberhaupt de baspoort wel aan de voorkant hebben, maar het is misschien iets om naar te kijken.
De speakers komen zo'n 15 cm van de muur af te staan dus dat moet wel mee vallen denk ik. Ze komen op mijn bureau maar ik ga er denk ik toch spikes onder maken.

Verwijderd

Topicstarter
BobbyD82 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:44:
Let wel op dat de Klipsch B2 89 per speaker kost, en niet per set.
Ja?? Ohh das dan wel heel jammer... Dan zal ik toch naar andere moeten kijken goed dat je het zegt.

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:47:
[...]
Ja?? Ohh das dan wel heel jammer... Dan zal ik toch naar andere moeten kijken goed dat je het zegt.
Dat geldt voor de meeste speakers die in jouw lijstje staan volgens mij.

• Dnomaid
  • Laatst online: 02-02 09:27
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:47:
[...]
Ja, altijd goed opletten met speakers kopen, prijs is bijna altijd per stuk.

Verwijderd

Topicstarter
BobbyD82 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:00:
[...]

Ja, altijd goed opletten met speakers kopen, prijs is bijna altijd per stuk.
Ok ja dan heb ik niet goed gekeken. Ben er vanuit gegaan dat het per paar was.

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:01:
[...]
Ok ja dan heb ik niet goed gekeken. Ben er vanuit gegaan dat het per paar was.
Je hebt wel een mooi lijstje voor mij gemaakt.. want ik zit ook naar bookshelf speakers te kijken :P

Die Q Acoustics ga ik eens bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 04-12-2009 16:06 ]

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je kan ook je eigen Cyburg Needles/Bricks maken ;). Zijn iets duurder dan 100e per paar (de mijne waren zo'n 120 voor een paar), en ze klinken hardstikke mooi. En het maken is ook erg leuk :Y.

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 14:20
In Engeland worden speakers meestal wel per paar verkocht. In het geval van die Q Acoustics kan dat handig zijn. Voor de nieuwe 2010 betaal je daar maar 110 euro per paar terwijl de verzendkosten niet eens zo hoog zijn met zo'n 15-20 euro.

Verwijderd

Topicstarter
wimjongil schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:06:
Je kan ook je eigen Cyburg Needles/Bricks maken ;). Zijn iets duurder dan 100e per paar (de mijne waren zo'n 120 voor een paar), en ze klinken hardstikke mooi. En het maken is ook erg leuk :Y.
Ja maar ik het niet zoveel zin in zelfbouw en ik vind de speakers oerlelijk xD maar dat is een kwestie van smaak. Maar ik zoek dus echt boekenplankspeakers voor onder de 100euro per paar. En ja ik weer dat het weinig is maar voor dat geld moet er wel wat te vinden zijn. Ik sta ook open voor advertenties dus als je nog wat heb wat je niet meer gebruikt mail dat dan even naar erikdevries21@gmail.com

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:16:
[...]

Ja maar ik het niet zoveel zin in zelfbouw en ik vind de speakers oerlelijk xD maar dat is een kwestie van smaak. Maar ik zoek dus echt boekenplankspeakers voor onder de 100euro per paar. En ja ik weer dat het weinig is maar voor dat geld moet er wel wat te vinden zijn. Ik sta ook open voor advertenties dus als je nog wat heb wat je niet meer gebruikt mail dat dan even naar erikdevries21@gmail.com
Lelijk, tsja dat is smaak. Je kan ze verven zoals je zelf wil, dat is weer een voordeel van zelfbouw ;). Gelukkig gaat het bij speakers om het geluid dat ze produceren, en niet de looks. Het schijnt dat deze speakers even goed zijn als speakers die een paar keer zo duur zijn :9.
Maar ze passen helaas niet op een boekenplank nee :P.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuke 2e hands speakers zijn Philips FB800 series. Kosten vaak weinig, zijn van behoorlijke kwaliteit en kunnen kneiterhard. Is gesloten systeem dus geen last van basspoorten enzo. Let wel op dat de kleinste versies (FB815 en later FB830) alsnog behoorlijk groot zijn. En de foamranden moeten natuurlijk in orde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:53:
Leuke 2e hands speakers zijn Philips FB800 series. Kosten vaak weinig, zijn van behoorlijke kwaliteit en kunnen kneiterhard. Is gesloten systeem dus geen last van basspoorten enzo. Let wel op dat de kleinste versies (FB815 en later FB830) alsnog behoorlijk groot zijn. En de foamranden moeten natuurlijk in orde zijn.
Ja dat is een goeie maar de speakers zijn te groot. Ze mogen eigenlijk niet hoger dat 30CM zijn.

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar B&W Solid speakers op marktplaats, die moet je wel voor minder dan €100,- kunnen scoren. Zeer compact met een redelijk volwassen geluid, en niet af te beulen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :+ ).

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:32:
Ik zou eens kijken naar B&W Solid speakers op marktplaats, die moet je wel voor minder dan €100,- kunnen scoren. Zeer compact met een redelijk volwassen geluid, en niet af te beulen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :+ ).
grappig , een aantal geven hier aan dat mensen de ts speakers willen aanbieden (waaronder ik zelf..) Het leuke is dat ik hem via dm de tip heb gegeven op marktplaats naar de liberty 3+ te gaan die daar voor maar 60 euro staat (voor dat geld doe ik mijn 1+ niet weg) Maaaar ik heb inderdaad ook nog de Solid staan. Vrijwel onverwoestbaar (hoewel ik zelf al eens een tweeter om zeep hielp....) ongelooflijk wat die dingen te belasten zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 04-12-2009 23:19 ]

Pagina: 1