Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen leren om overweg te gaan met Photoshop. Het gaat me in eerste instantie echt om de basis.

Ik kan eigenlijk totaal niet overweg met dit programma en zou daar graag iets aan willen doen.

Daarnaast heb ik eigenlijk ook niet echt direct een praktische toepassing waardoor ik het wil leren. Het is mijn bedoeling om het programma te 'ontdekken' zodat ik deze praktische toepassingen steeds meer kan vinden.

Heeft iemand een idee om dit te kunnen realiseren? Wellicht in de vorm van een boek of een online cursus?

Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zat boeken te vinden bij de betere boekhandels. Denk dat als je helemaal niks weet van Photoshop (of uberhaupt grafische bewerkingen), dat je je eerst maar eens online inleest over allerlei begrippen zoals Saturation etc.?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een boek helpt enorm over de kennis van functies en wat alles precies doet. Je kan boeken proberen maar ook gewoon alles online opzoeken als je er geen geld voor wilt betalen, maar een boek heeft mij toch wel echt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk zal het wel de eerste stap zijn om in theorie te begrijpen wat bepaalde functies precies inhouden. Dit stukje theorie lijkt me misschien het handigst te leren uit een boek. Heb ik hier gelijk in? En welk boek zou hier dan goed geschikt voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Gooi een leuke search door bol en lees wat de verschillen zijn in boeken en lees wat reviews. Zodat je het boek vind die bij je past.

Google anders gewoon even naar wat tutorials en beginnerfilmpjes. Zijn er zat van van te vinden, begin lekker met youtube of kijk wat showtjes PixelPerfect en kijk dan lekker verder.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je eerst moet afvragen wat je met photoshop wil doen. Photoshop is heel uitgebreid en niemand gebruikt alle functies.

Bijvoorbeeld een fotograaf gebruikt hele andere functies dan een webdesigner.

Als het echt gaat om het bewerken van foto's, dan raad ik aan om met photoshop elements te beginnen, hier zijn veel boeken van te vinden die vrij laagdrempelig zijn. Boeken over de "grote" photoshop gaan er vaak van uit dat je bepaalde begrippen en termen kent.

Later is Elements een mooie opstap naar photoshop, bijna alles wat je geleerd hebt kun je 1:1 gebruiken in photoshop.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:33
als tip, ga gewoon tutorials volgen. Maak simpele dingetjes via tutorials en ontdek wat je ding is met photoshop (en waar je het voor gebruiken kunt).

Dan kun je ook wat specifieker vragen stellen, en kun je wat specifieker een boek halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Een van de manieren waarop ik een nieuwe stuk software leer kennen is gewoon door simpelweg overal op te klikken en om te kijken wat het doet. Wat kan er nou helemaal misgaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 00:11
Magic schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:41:
Bijvoorbeeld een fotograaf gebruikt hele andere functies dan een webdesigner.
Een webdesigner hoort imo ook geen Photoshop te gebruiken, maar Fireworks, dat is daar veel beter voor geschikt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Als je zoiets als Photoshop wil leren dan kan je je wezenloos klikken op alle knopjes, filters etc. Maar of je dan ook meteen begrijpt hoe je daar echt goed mee kan Photoshoppen is een tweede.
Je kan jezelf beter een doel stellen: Wat wil ik kunnen qua foto-bewerking? Want voor mooie schilderijen met muis of tablet kun je beter Painter hebben (of een van de vele alternatieven). En Photoshop kan zoveel, van foto-retouche (mensen mooi maken, of juist niet) tot web-sites (en dan alleen het uiterlijk) en nog veel meer.
Photoshop is niet anders dan een uitgebeid zwitsers zakmes, en soms ook niet de juiste tool. Voor bijvoorbeeld logo's kan je beter naar Illustrator kijken, en voor krantjes maken InDesign (of iets van Corel, desnoods Word).
Photoshop leer je beter als je een doel voor ogen hebt:
- een oude familiefoto inscannen, opknappen en evt zelfs van zwart-wit naar kleur proberen te krijgen
- Verzin de look van een website (bv een nieuwe stijl voor Geen Stijl oid) of maak juist een site na (zonder direct de plaatjes te gappen).
- Maak een metamorfose van je vriend/(-in). Dit kan mooier worden, of juist een cartoon.
- Maak een collage van vrienden in favo café's, disco's oid, waarbij je expres hoofden 3 keer zo groot doet als de rest van lichamen.
- enz, enz
- Of maak gewoon reclames die je tof vindt na, maar dan met jou erin of iemand die je kent.
Dit zijn slechts enkele ideeën om mee aan de slag te gaan. En laat je niet ontmoedigen als iets niet meteen lukt, maar zoek even op t net of vraag het hier op GoT.
Namaken is leuk om mee te beginnen, daarna komt eventueel eigen werk vanzelf.

Zo heb ik bijvoorbeeld bijgaand bord gemaakt voor op onze voordeur:
(ik heet Epco de Ruiter, mijn vrouw Jonna Bosch)
Fotocreatie

Dit heb ik gemaakt door een bordje van staatsbosbeheer te zoeken (kon toen alleen een vinden van 10x10 px) en verder van foto's via Google afbeeldingen (mos, roest, schroeven).
Stuk of 20 lagen geloof ik :)

[ Voor 2% gewijzigd door Savantas op 02-12-2009 23:06 . Reden: foto nu toegevoegd ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 13:55

Zuurstok

Passionately curious

www.tutorialized.com :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 02-12-2009 23:04 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor de vele reacties! Hier heb ik echt wat aan.

Het is me duidelijk dat er voor een groot gedeelte ook dingen geprobeerd moeten worden. Savantas bedankt voor de vele creatieve ingevingen. Het zou in het begin ook leuk zijn om hoofden te verwisselen en dat soort dingen.

Juist omdat Photoshop zo ruim is, ben ik nog een beetje op zoek naar waar ik hiervoor precies moet beginnen. Ik heb het gevoel dat ik er dicht bij ben, maar ik mis nog net dat laatste beetje kennis waardoor ik van start kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 13:55

Zuurstok

Passionately curious

Serieus , ga gewoon tuts doen!
Je leert veel en snel!

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 15:34
Het beste kan je het gewoon leren door tutorials te volgen.

Zo heb ik het ook geleerd en zo heb ik ook leerlingen van 4-vmbo het geleerd(werk op een middelbare school).

Doordat je eerst begint met wat simpele tutorials leer je te werken met verschillende tootljes.
Als je dit vaak doet dan kan je het combineren en zo leer je dus werken met Photoshop.

Ik gebruik het nu 4 jaar, en geloof mij ik kan nog lang niet alles.
Je moet er veel tijd in stoppen wil je het goed onder de knie krijgen.

Een goed site voor tutorials is: Good-Tutorials !

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Er zijn genoeg tips in dit topic gegeven waarmee je aan de slag kunt.
Tezamen met een flinke dosis autodidactiek en Google moet je echt een eind kunnen komen. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.