Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

• Maties
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 20:30
Hallo allemaal,

Ik heb nu een Acer Aspire computer, ik vroeg me af of ik die kan upgraden. Zo ja, zouden jullie me dan willen helpen met het uitkiezen van wat te upgraden? Ik zelf heb een keer (zo'n vier jaar geleden) een computer in elkaar gezet, dat ging allemaal goed dus dat lukt me wel zelf. Maar ik weet niet zo goed wat je tegenwoordig kan krijgen voor welke prijs, welke hardware een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft etc.
Mijn budget is 700 euro, maar minder mag natuurlijk ook altijd :P . Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor gamen (MMORPGs).

Mijn huidige hardware:
Computer: Acer Aspire M3640
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600
Moederbord: ACER MCP73PV
Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GS
Geheugen: 3071MB
Beeldscherm: 22" breedbeeld 1680x1050
Harde Schijf: 500GB

Als er nog informatie mist zeg het dan even ;)

Alvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat heb je zelf al geprobeerd/uitgezocht ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je al gekeken of je moederbord hogere cpu's aan kan en zijn die nog te krijgen? Kan je er meer geheugen in plaatsen? Wat voor OS ga je erop draaien? Wat wil je met je pc gaan doen? Is je harddisk nu al vol of niet en vindt je hem snel genoeg?

Misschien kun je eens wat Best Buy Guides doorlezen hier op Tweakers.net om een beetje idee te krijgen van wat er nu allemaaal is en kijk ook eens in Processors, Moederborden & Geheugen en Complete Systemen & Laptops

https://powershellisfun.com

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:50
De verreweg grootste bottleneck in dat systeem en die software die je erop draait is je videokaart.

Ik zou die upgraden. Je hoeft hier niet veel geld voor kwijt te zijn. een tweedehands 8800 gt, 260gtx of een ati 4850 4870. Dan ben je voor 50-100 euro klaar. Je kan ook voor een ati
Dan moet je best wel veel verschil merken in games.

Een snellere videokaart heeft in jouw niet zoveel zin. Dan gaan de andere onderdelen al gauw een bottleneck vormen en dan zou je alle andere onderdelen ook moeten upgraden, waardoor je dus effectief een nieuwe pc koopt.

Mijn tips is dus investeer ongeveer max 100 euro in een goede 2e hands videokaart. En bewaar de 600 euro die je over hebt voor over een jaar en koop dan een geheel nieuw systeem met een nieuwe architectuur.

Eventueel als je ruimte tekort hebt zou je voor rond de 65-100 euro een 1 o 1.5 TB hd kunnen kopen, die kan je dan in je nieuwe systeem ook gebruiken.

• Maties
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 20:30
Dus eigenlijk adviseer je me om nog wat door te sparen en (hoeveel euro?) dat dan te besteden aan een geheel nieuwe goede game pc?
Dan geef ik liever ook nu nog geen 100 euro uit aan deze pc. Behalve als die nieuwe videokaart zo'n groot verschil geeft dat ik er weer een tijdje mee vooruit kan.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Maties schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:33:
Dan geef ik liever ook nu nog geen 100 euro uit aan deze pc. Behalve als die nieuwe videokaart zo'n groot verschil geeft dat ik er weer een tijdje mee vooruit kan.
PC is niet zo veel mis mee, je hebt er alleen een redelijk budget videokaartje in. ;)

Met HD5770 of iets dergelijks moet je weer een tijdje vooruit kunnen. :)
Of tweedehands HD4870, dat is ook niet verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 02-12-2009 20:39 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de UG eens door die -The_Mask- al linkt: [UG Aanschaf] Gamesysteem april 2009

Ga op zoek naar je bottleneck (benchmarks zijn daarbij handig) en kijk hoe je deze kunt oplossen. DAn weet je wat je moet vervangen.
Dit topic gaat in elk geval dicht, omdat we verwachten dat je zelf je hardware uit kunt zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.