[Windows 7] Vista en Windows 7 dual-boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn kopietje van windows 7 heb ontvangen ben ik direct aan het installeren geslagen.
Binnen windows Vista een aparte partitie aangemaakt waarop ik 7 kan installeren en alles. Ik heb al vaker een dual-boot gehad dus ik weet wel enigzins hoe het werkt. Maar, na de installatie procedure en nadat windows 7 zich heeft "ge-finalized" start mijn PC niet meer op.
Windows 7 geeft aan "Welcome" en vervolgens "Shutting down". Wanneer ik mijn PC dan opnieuw opstart krijg ik alleen nog een knipperend streepje op 2 regels van de bovenkant. Er verschijnt geen boot-loader of niets.
Iemand bekend met dit probleem en nog belangrijker, bekend met de oplossing?

Alvast dank,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je Windows - Howto's and Guides al doorgenomen en dan zeker het stukje over niet meer booten? Hopelijk kan je hiermee in ieder geval Vista herstellen en dan op zoek gaan naar een manier om later Win7 te kunnen installeren zonder weer het probleem te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik doorgenomen maar ook daarin staat geen oplossing op mijn probleem.
Het data verlies is geen probleem, heb ik me van te voren al extern opgeslagen.
Zou het probleem kunnen zitten in mijn bootloader? Zo ja, met wat voor software zou ik deze eventueel kunnen benaderen?
Verder heb ik ook na de installatie alles nog eens opnieuw geprobeerd zonder de installatie via Vista, hierbij kreeg ik tijdens het opnieuw opstarten tijdens de installatie procedure wel een bootloader met Vista te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een toevoeging.

Heb door middel van de DVD een Startup Repair uitgevoerd op beide de Vista en 7 drive.
Bij 7 geeft hij aan dat hij geen problemen kon vinden. Bij de vista kwam hij met de volgende foutmelding:

Problem signature:
Problem Event Name: StartupRepairOffline
Problem Signature 01: 6.0.6001.18000
Problem Signature 02: 6.1.7600.16385
Problem Signature 03: unknown
Problem Signature 04: 85
Problem Signature 05: ExternalMedia
Problem Signature 06: 1
Problem Signature 07: OsVersionMismatch
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Google brengt me niet veel verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke CD? Win7? Dat is namelijk te zien aan de version-signatures en mogelijk een andere taal (Locale 1033)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de CD waarop Windows 7 stond geinstalleerd kon ik bij Vista de check uitvoeren.
Met een van internet gedownloade CD (repair CD voor windows 7) kon ik deze controleren. Deze gaf aan dat er geen problemen waren.
Mijn windows 7 is engelstalig, mijn vista is nederlandstalig. (Ja, beide legaal)

Ben momenteel de schijf waarom ik windows 7 heb geinstalleerd aan het formatteren, om te kijken of vista wel gewoon opstart.

Is het misschien een idee om voor de optie Upgrade te kiezen? Zo kan er sowieso niets misgaan met de Bootloader.. Of is er een vermoeden dat hier 't probleem niet in zit?

Bedankt in ieder geval al voor je reacties!

Edit:
Formatteren heeft niets verholpen. Ga nu eens op zoek naar de Vista DVD om daarmee eens proberen te herstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 23:07 ]

Pagina: 1