Thuis heb ik een klein netwerkje (5poorts hubje, 1xW95, 1x W2k, af en toe laptop) DIt hangt via een firewall/gateway aan een chello ip.
Ik heb deze firewall zo stabiel mogelijk geconfigureerd, noem t maar stress-scriptjes, want ik raad je af om een willekeurige Linux-dist te installeren op een NexGen Nx586. Debian was ook de enige dist die ik aan de praat kreeg op dit rampenplan
Om dit netwerkje te beveiligen draai ik PortSentry, en deze zou met Advanced Stealth Detection niet boven de eerste 1024 ports moeten/mogen gaan. Dit doet ie echter wel, en ik word zo ongeveer helemaal draaierig van alle melding van boven deze waarde.
Voor alle duidelijkheid, de regels in de portsentry.conf die het werk zouden moeten doen zijn:
ADVANCED_PORTS_TCP="1024"
ADVANCED_PORTS_UDP="1024"
PortSentry wordt gestart met:
Pengeagle:/#/usr/local/psionic/portsentry/portsentry -atcp
Pengeagle:/#/usr/local/psionic/portsentry/portsentry -audp
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
tnx
Ik heb deze firewall zo stabiel mogelijk geconfigureerd, noem t maar stress-scriptjes, want ik raad je af om een willekeurige Linux-dist te installeren op een NexGen Nx586. Debian was ook de enige dist die ik aan de praat kreeg op dit rampenplan
Om dit netwerkje te beveiligen draai ik PortSentry, en deze zou met Advanced Stealth Detection niet boven de eerste 1024 ports moeten/mogen gaan. Dit doet ie echter wel, en ik word zo ongeveer helemaal draaierig van alle melding van boven deze waarde.
Voor alle duidelijkheid, de regels in de portsentry.conf die het werk zouden moeten doen zijn:
ADVANCED_PORTS_TCP="1024"
ADVANCED_PORTS_UDP="1024"
PortSentry wordt gestart met:
Pengeagle:/#/usr/local/psionic/portsentry/portsentry -atcp
Pengeagle:/#/usr/local/psionic/portsentry/portsentry -audp
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
tnx