Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenskocpol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 18:22
Hoi,
Ik heb een vraag, betreft keyboards en bluetooth.

Wij hebben sinds een tijdje een PC in de woonkamer staan, aangesloten op de TV. Momenteel gebruiken we een draadloos muis+keyboard setje dat ik een tijd geleden gekocht had. Daarvan is helaas het bereik van de ontvanger niet goed genoeg, het is sowieso niet handig om met een gewone lasermuis op de bank te zitten.

Om het bereik-probleem op te lossen ging ik op zoek naar bluetooth-keyboards en -muizen. Ik vond dit, wat volgens mij perfect bij mijn wensen aansluit.
pricewatch: Logitech Cordless MediaBoard Pro

Nu is mijn vraag het volgende:
Wat voor een Bluetooth-dongle kan ik het beste hierbij kopen? Maakt het uit dat dit maar Bt1.1 is? Moet ik rekening houden bij het kopen van een dongle met het feit dat dit toetsenbord Bt1.1 is?

De computer waar ik het op ga aansluiten draait op windows XP (gaat in de toekomst nog worden geupgrade naar Windows 7), heeft voldoende USB-aansluitingen en ja... wat moet je verder weten over die PC?

Alvast bedankt,

Stephen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2.0 zou ik kiezen. 1.1 is verouderd, dus niet ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2.0 is backwards compatible naar 1.1 dus dat is het probleem niet. Tenzij je de dongle voor andere hele vet coole andere apparaten gaat gebruiken, kan je ook een 1.1 aanschaffen als je dat zou willen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
een pc die uit het zicht staat werkt ook niet altijd goed, zeker niet als je de dongle vervolgens in de backplate aansluitingen van het moederbord stopt.

bij onze htpc heb ik eea opgelost door een USB verlengkabel te kopen, zodoende kon de dongle (die bij het toetsenbord hoort) aan de achterkant/zijkant van de TV aan een haakje geknoopt worden. sindsdien geen problemen meer

[ Voor 5% gewijzigd door antiekeradio op 03-12-2009 01:02 ]

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit toetsenbord aan de praat gekregen met je HTPC? Ik zit er ook aan te denken deze aan te schaffen. Ik heb destijds een DiNovo Mini gekocht maar wil toch graag een volwaardig keyboard met mousepad. Om nu weer EUR 180,- uit te geven aan de DiNovo Edge vind ik een beetje te zot worden...

Bij de lokale Mediamarkt blijven ze trouwens volhouden dat het PS3 keyboard sinds kort veranderd is en niet langer op een PC werkt (en dus alleen op de PS3). Volgens mij is dit bullshit maar wil toch graag even van iemand bevestigd dat het keyboard gewoon werkt ;-)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08 19:37
volgens mij is dat idd bullshit.
kan ook (met sommige 2.0 dongles) de DS3 controller op mijn pc aan de praat krijgen.
Dus lijkt mij vrij onwaarschijnlijk at het niet werkt. wellicht dat speciale knoppen niet werken.

Als het niet werkt neem ik hem wel van je over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Ik heb er 2 op 2 verschillende HTPC's en kan bevestigen dat het gewoon werkt (word herkend als universeel HID-device). Werkt met zowel 1.1 als 2.0 is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft dit alleen een Duits layout? Ik zie in de advertenties nm. wel het plaatje van een qwerty, maar in de omschrijving qwertz/duits. Dit wordt ook zo op de diverse sites aangeprezen.
By the way. Overal uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:41:
Betreft dit alleen een Duits layout? Ik zie in de advertenties nm. wel het plaatje van een qwerty, maar in de omschrijving qwertz/duits. Dit wordt ook zo op de diverse sites aangeprezen.
By the way. Overal uitverkocht
Het is toch niet zo lastig om even de pricewatch na te kijken of er een QWERTY model is? ;)

pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)
Pagina: 1