Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb onlangs per ongeluk wat belangrijke foto's verwijdert van mijn telefoon zijn geheugenkaart. Met de nodige software heb ik gelukkig het grootste deel terug kunnen halen, alleen zijn enkele bestanden niet leesbaar door ''invalid markers''. Nu ben ik niet de eerste ter wereld met dit probleem en is er veel over te vinden. Ik heb echt al 10 programma's er op los gelaten, maar het lukt niet om er iets van te maken. Echter kon het tooltje ''VG Jpeg repair'' er wel wat van maken. Het gebruikt niet-corrupte bestanden van dezelfde serie om de corrupte jpegs te repareren. Van de 4 foto's zag ik bij de mogelijke resultaten er 1 staan die volgens mij gelukt was. Helaas stonden er grote zwarte blokken voor, en vroegen ze 50 euro om de foto zonder die blokken naar mij op te sturen.

50 euro voor 1 bruikbare foto vind ik teveel. Met andere tooltjes heb ik geen succes, kent iemand een vergelijkbaar methode die minder kost of gratis is?

Alvast bedankt!
x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:35
Hier ben ik een jaar geleden ook naar op zoek geweest, helaas heb ik niet veel kunnen vinden.
Wat ik toen wel ben tegengekomen is deze site, zag er veelbelovend uit maar het is mij niet gelukt om de tool zelf te gebruiken.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Veel van die software kan alleen wat betekenen als de header corrupt is. Als de plaat zelf corrupt is is er gewoon informatie weg die je niet zomaar erbij tovert.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:35
Wijnands schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:32:
Veel van die software kan alleen wat betekenen als de header corrupt is. Als de plaat zelf corrupt is is er gewoon informatie weg die je niet zomaar erbij tovert.
Daarom leek de tool en aanpak van de site waar ik naar linkte me interresant.
Wat er in een corruptje jpeg gebeurt is dat er vaak enkele bits verkeerd staan waardoor de rest van de afbeelding ook verkeerd wordt gelezen/geinterpreteerd.
Daardoor krijg je ook dat de afbeelding vaak nog wel te zien is maar dan verschoven of in een ander spectum. Als je er voor kunt zorgen dat de fout in een klein deel van het bestand niet de rest van het bestand beinvloed zou je alleen een klein stukje van de foto niet juist meer zien, dat valt vaak niet eens op.

De tool die op de site genoemd staat kan blijkbaar wel bepalen waar de fout zit in de jpeg, dus in theorie zou je mogelijke waarden bij langs kunnen gaan totdat de rest van de afbeelding een zinvolle weergave is.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:03

ThunderNet

Flits!

FGA->FGW

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:19:
Goedenavond,

Ik heb onlangs per ongeluk wat belangrijke foto's verwijdert van mijn telefoon zijn geheugenkaart. Met de nodige software heb ik gelukkig het grootste deel terug kunnen halen, alleen zijn enkele bestanden niet leesbaar door ''invalid markers''. Nu ben ik niet de eerste ter wereld met dit probleem en is er veel over te vinden. Ik heb echt al 10 programma's er op los gelaten, maar het lukt niet om er iets van te maken. Echter kon het tooltje ''VG Jpeg repair'' er wel wat van maken. Het gebruikt niet-corrupte bestanden van dezelfde serie om de corrupte jpegs te repareren. Van de 4 foto's zag ik bij de mogelijke resultaten er 1 staan die volgens mij gelukt was. Helaas stonden er grote zwarte blokken voor, en vroegen ze 50 euro om de foto zonder die blokken naar mij op te sturen.

50 euro voor 1 bruikbare foto vind ik teveel. Met andere tooltjes heb ik geen succes, kent iemand een vergelijkbaar methode die minder kost of gratis is?

Alvast bedankt!
x
Ik had ooit een tooltje, weet helaas niet meer welke, die haalde de foto's netjes terug, maar kostte ook geld.
De programmeur was alleen zo 'dom' om de foto's die teruggehaald waren in een tijdelijke map neer te zetten.
Dus ik kon mijn foto's eenvoudig daaruit vandaan kopieeren.

Misschien een idee om tijdens gebruik van het tooltje, je harddeschijf even te doorzoeken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:03

ThunderNet

Flits!

Bij SanDisk geheugenkaartjes krijg je wat software meegeleverd met daarop een recoverytool. Dit is niet het geval bij alle SanDisk kaartjes, maar iig wel bij de Extreme4 serie. Misschien is de software ook wel via hun website te verkrijgen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryZ4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07-2017
Herken het helemaal, vorig jaar in Kroatië op vakantie, netbook crash, weg foto's :(
Eenmaal thuis heb ik met een berg (gratis) software de meeste foto's terug gekregen, samen met nog 250 corrupte foto's... :? Deze heb ik lange tijd bewaard in de hoop hiervoor software voor te vinden.
Maar helaas, veel beloftes geen oplossingen...

Het zal mij dan ook benieuwen of iemand een oplossing weet...

[ Voor 6% gewijzigd door BarryZ4 op 05-12-2009 16:14 ]

Pagina: 1