Wireless Circle en de hel van nummerbehoud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 20:50
Ik zit nu al 2 jaar bij Wireless Circle. Ik had het abonnement initieel genomen omdat je "gratis" naar andere mede Wireless Circle klanten kunt bellen. Ik en mijn partner bellen veel met elkaar, dit leek me dus erg handig.

Voor afloop van het abonnement heb ik besloten een Iphone abonnement te nemen bij T-mobile. Het leek mij geen enkel probleem om mijn nummer te behouden, dacht ik dus..
Laat ik het ten eerste niet hebben over de verkeerde facturen die ik constant ontving van WC, het feit dat upgrades van de belminuten niet doorgevoerd waren in de facturen etc etc.

Anyways, ik liep dus de Phonehouse binnen en heb daar een abonnement voor de Iphone afgesloten. T-mobile bood mij aan om zelf de opzegging van het abonnement en nummerbehoud bij mijn eigen provider te gaan regelen. Mooi was dat. 06 en simkaart nummer achtergelaten. Een maand na tekenen zou mijn abonnement worden opgezegd. Mooi niet dus.. snel kwam ik erachter dat mijn opzegging niet geaccepteerd werd door WC.
Dus ik bellen (voor 45 cent/m).. bleek dat men bij WC niet zo ging met opzegging, je moest perse zelf een brief schrijven met de melding dat je je abonnement wou opzeggen met nummerbehoud.
Nogal vreemd, als ik toestemming heb gegeven aan T-mobile op mijn abonnement op te zeggen, dan moet Wireless Circle dit toch accepteren?!

Zo gezegd zo gedaan, brief geschreven. Tijd later kreeg ik een mail dat mijn opzegging geaccepteerd was met nummerbehoud. Nu moest ik zelf nog het nummerbehoud regelen. Deze heb ik weer doorgegeven aan T-mobile. Twee weken later krijg ik een brief dat het klantnummer niet overeenkomen met het telefoonnummer en ik contact moest opnemen met mijn oude provider.
Contact opgenomen met WC, deze wisten nergens van.. het zou gewoon moeten werken. Alweer nummerbehoud ingedient.. twee weken later dezelfde brief. Weer contact met WC, dit keer werd mij verteld dat ik aan T-mobile een ander klantnummer moest doorgeven. Het ging om het volgende nummer: "962513".
Weer gedaan, weer mislukt. Weer gebelt.. dit keer kreeg ik te horen dat ik moest aangeven dat het om een zakelijk nummer ging. Alweer t-mobile gebelt.. mij werd verteld dat zij geen verschil maken tussen zakelijke en consumenten nummers bij nummerbehoud. Contact gehad met WC, dit keer kreeg ik een dame aan de lijn die mij vertelde dat zij helemaal geen zakelijk inkoper bij telfort zijn.. en zo ging het verhaal verder.

Ik ben nu dik 2 maanden verder, torenhoge kosten voor het bellen met WC, 8 brieven van t-mobile verder en mijn nummerbehoud is nog steeds niet rond.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?
Waar kan een klacht indienen over WC, behalve bij WC zelf (ze doen er toch niets mee)?
Mijn advies voor degene die erover nadenken om WC te nemen en hun nummer te behouden; NIET DOEN, het is een HEL!

[ Voor 4% gewijzigd door Batata007 op 02-12-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
Ik werk in de telecom, en ik kan je eigelijk alleen adviseren hoe k*t het ook is.
Om een nieuw nummer te nemen en WC gewoon te beëindigen.

Ik heb eerder klanten van WC gehad, heb ze niet succesvol kunnen uitporteren naar ons.
Het is 1 chaos daar en verstand loopt er ook niet bij WC

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 00:32
Ik ben momenteel bezig met een nummerportering vanaf vanaf Wireless Circle voor mijn vriendin..

Wireless circle is inderdaad alles behalve klant vriendelijk. Van wat ooit een goedkope studenten provider was, is nu alleen nog maar het slechte over (hoge tarieven + nauwelijks service). :(

Ik heb errug benieuwd hoe het gaat aflopen, het ziet er inderdaad niet rooskleurig uit! Maargoed ze wil haar eigen nummer gewoon, dus het het wordt een harde strijd vermoed ik zo! :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan de OPTA dan niets hier in betekenen? Daar zijn zij toch de 'waakhond' voor? :)
Het lijkt mij in ieder geval niet dat een telefonieprovider jou in de weg mag staan als je je nummer wilt behouden. Zeker als jullie niet de enigen zijn die hier last van hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
GJTje, dat is nog niet eens zo'n slechte tip idd! Net even gekeken, OPTA verwijst particulieren door naar ConsuWijzer. Misschien is het een goede tip voor de topicstarter? :)

Ik hou het in de gaten, het abbonement van mijn vriendin bij wireless circle loopt af per 1-1-2010.. Opzegging is al in werking gezet, maar als de aanvraag voor nummerbehoud wordt geweigerd zal ik een poging doen de opzegging te annuleren.. Alles om iig dat nummer te behouden.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat de oorzaak alleen bij WC ligt? Heb zelf nl. hetzelfde verhaal met T-Mobile gehad. Duurde 4 maanden (incl. 3x formulier opsturen, talloze keren gebeld, gemaild) totdat mijn nummer was overgezet van oude provider naar T-Mobile. En dat lag aan T-Mobile. Die hebben gigantische achterstanden bij nummerbehoud op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Batata007,

Ik richt mij even direct tot jou omdat ik heb geprobeerd de gegevens uit ons systeem te halen. Uiteraard kon ik je niet vinden onder de naam Batata007 ;) Ik ben zelf werkzaam bij wireless circle en wil je graag persoonlijk te woord staan. Het klopt inderdaad dat er bij nummerbehoud en porteringen wel eens iets fout kan gaan. Niet altijd is dat de schuld van je huidige provider en uit ervaring weet ik dat er vaker problemen zijn met het overzetten naar T-Mobile dan naar een andere willekeurige provider. We hebben op onze website een stappenplan om juist dit te voorkomen. Wat betreft jou verdere problemen; ook deze wil ik graag met je doorspreken. Wat is er fout gegaan en belangrijker, hoe kunnen wij dit in de toekomst voorkomen. Ons netwerk is opgezet door studenten voor studenten en we willen alles zo transparant mogelijk houden zonder addertjes onder het gras of andere praktijken. Ik vind het jammer dat je weggaat maar het is niet zo dat we je bewust vast willen houden. Stuur anders even een mailtje naar rinkeltjerules@gmail.com en geef mij even je 06 nummer en eventueel je klantnummer. Ik beloof je dat ik je dan volgende week zal bellen en dat we hier uit komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:13:
We hebben op onze website een stappenplan om juist dit te voorkomen.
Dit stappenplan is denk ik verouderd? Sinds begin dit jaar wordt bij nummerbehoud niet meer gekeken naar de naw gegevens maar of het simkaartnummer en het telefoonnummer wel overeenkomen (bij zakelijk of het telefoonnummer en klantnummer overeenkomen).

Het doorgeven van een klantnummer is dus eigenlijk niet nodig als het gaat om nummerbehoud tussen twee particuliere contracten. Als daar dan toch een afwijzing op volgt dan lijkt er iets niet goed te gaan bij het beantwoorden van de aanvraag door Wireless Circle (of beantwoordt netwerkprovider Telfort de aanvragen namens WC?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:32:
[...]

Dit stappenplan is denk ik verouderd? Sinds begin dit jaar wordt bij nummerbehoud niet meer gekeken naar de naw gegevens maar of het simkaartnummer en het telefoonnummer wel overeenkomen (bij zakelijk of het telefoonnummer en klantnummer overeenkomen).

Het doorgeven van een klantnummer is dus eigenlijk niet nodig als het gaat om nummerbehoud tussen twee particuliere contracten. Als daar dan toch een afwijzing op volgt dan lijkt er iets niet goed te gaan bij het beantwoorden van de aanvraag door Wireless Circle (of beantwoordt netwerkprovider Telfort de aanvragen namens WC?).
Nou jij snapt het wel volgens mij :P.. Dat is inderdaad wat er aan de hand is..Ik kan met volle tevredenheid zeggen dat de porteringsaanvraag gelukt is.. Aangezien ik het nu ook denk te begrijpen hier mijn verhaal:

2 afgewezen nummerporteringen, met verschillende, onterechte/niet kloppende, redenen.
Tijdens de tweede nummerportering las ik dit en wist ik al dat de portering weer zou worden afgewezen.

Wat blijkt nou, WC is (technisch gezien) geen provider, maar zakelijke klant bij Telfort. En zoals Ryana al aangeeft, bij portering vanaf een zakelijk abonnement is alleen een simkaart nummer en klantnummer nodig. In dit geval het klantnummer van wireless circle: 962513.

Vervolgens handelt Telfort de portering verder af met je nieuwe provider, en met deze juiste gegevens gaat het dus wel goed..

Tijd dat "rinkeltje :+ " van wireless circle de procedure wat beter gaat uitleggen..
Ik ben klaar met die gasten iig, en kan en zal iedereen wireless circle afraden, want na 3 telefoontjes (a 0,35 cent p/m) kon geen van de behulpzame studentjes mij de informatie verschaffen die ik nodig had voor een succesvolle portering! 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Beter is het om Wireless Circle te vragen of ze je nummer omzetten naar Telfort pre-paid. Is dat eenmaal gebeurd, dan kun je zonder problemen porteren buiten WC om.

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 28-12-2009 10:16 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterM schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:42:
Ik kan met volle tevredenheid zeggen dat de porteringsaanvraag gelukt is.
Fijn dat het gelukt is. Ik wist niet dat Wireless Circle een zakelijke klant is van Telfort, weer wat geleerd. :)
Gluten Parody schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:15:
Beter is het om Wireless Circle te vragen of ze je nummer omzetten naar Telfort pre-paid. Is dat eenmaal gebeurd, dan kun je zonder problemen porteren buiten WC om.
Zie ook de link die MasterM heeft staan in zijn reactie boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 20:50
Het is inmiddels gelukt. Nadat ik diverse topics had geoepend op "klaagforums" heeft T-mobile contact met mij opgenomen, deze hebben er voor gezorgd dat de nummerportering eindelijk rond is. Bovendien hebben zij mij twee maanden een gratis abbo aangeboden.

Ook wirelesscircle heeft contact met mij opgenomen en mij uitgelegd hoe het eigenlijk zit; namelijk dat zij de aanvraag zelf indienen bij Telfort en er vanaf daar geen zicht meer op hebben. Zij hebben bij telfort gekeken of het beter zou kunnen etc etc, tevens is mij verteld dat de meeste problemen altijd voorkomen bij een nummerportering naar T-mobile. Ik heb een gratis cd pakketje thuis gekregen. Ik vond het wel netjes dat zij dit deden, echter erg jammer dat er pas iets gedaan werd nadat alles opgelost was door t-mobile.. en nadat ik mijn klachten op diverse plekken op het internet heb gezet.

Mijn vrouw gaat nu overstappen naar Ben, we gaan even kijken hoe dat dit keer gaat.
Pagina: 1