[Win7] Dual Screen opstelling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Hallo,

Op mijn stage zit ik met een tergent probleem, ik probeer het voor elkaar te krijgen om een dual screen opstelling te realiseren waarin de startbalk op het eerste scherm begint en op het tweede scherm eindigt.
Het vervelende is dat dit niet voor elkaar te krijgen is, het verhaal:

De systemen waarom het gaat zijn Dell Optiplex 760 Desktops

hierin heb ik in het begin een Asus EAH4350 Silent LP geprikt, omdat deze al bij andere systemen waar een clone gebruikt word ingezet zijn, hier kreeg ik het niet voor elkaar om het CCC geinstalleerd te krijgen, elke keer als ik de drivers van de ATI site af downloade en installeerde krijg ik een BSOD met een Faulty Driver, terwijl ik toch echt de 4300 serie pak en als OS windows 7 selecteer.

Plan B: een toegestuurde ATI Radeon HD3450, dit leek al meer op iets professioneels met een LFH-60 aansluiting om te splitsen en een S-Video, deze liet het CCC wel installeren maar kreeg Hydravision niet aan de praat, deze bleef aangeven dat er geen ATI stuurprogramma geinstalleerd was terwijl dit toch echt het geval was...

Plan C: Op advies van een Dell Distributeur een Matrox Millenium G550 Low profile PCIe gehaald, deze geeft in de Dell geen kik, bij de lokale computer boer een willekeurige compaq van de plank gepakt en ingebouwd, en jawel video, ook in men eigen systeem thuis krijg ik er netjes beeld uit.

In het begin dacht ik zelf dat het te maken kon hebben dat ik een PCIe X1 in een X16 slot prik maar dit moet (volgens de meeste google hits) gewoon kunnen, ook in de bios kan ik er weinig over vinden.

Verder heb ik op Windows niveau ook alles wel geprobeerd zowel als in Windows 7 Enterprise als in Windows Vista Home Basic, Chipset drivers geupdate, video ook maar nogsteeds geen succes, ook heb ik de nieuwste bios erin geflashed.

De eerste 2 genoemde kaarten zijn niet zo'n probleem, die waren iets van 40e per stuk maar die Matrox zat een hogere prijskaart aan en kan ook niet terug dus we zullen toch een oplossing moeten vinden.

Dell zelf wil geen support leveren omdat de betreffende kaarten niet bij hun vandaan komen dus daar hebben we ook niets aan, ATI wijst naar Dell toe dat die moeten helpen dus daar hebben we ook weinig aan..

Dit zijn de systeemspecs van de systemen waarom het gaat:

Dell Optiplex 760 Desktop

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz
2GB geheugen
Standaard Intel GMA videokaart
250GB Seagate Barracuda
255 Watt Dell voeding

Ik hoop dat er iemand is die mij hierbij verder kan helpen, dit probleem speelt namelijk al een tijdje en zelf ben ik ook door men opties heen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het best zorgen dat je 2 de zelfde beeldschermen hebt of 2 met de zelfde resolutie. Dan kan je in je Scherm Resolutie instellingen zorgen dat het als 1 scherm werkt.

Een ander alternatief zijn programmaatjes zoals: Multi-Monitor (Multimon)

Google voor het als je het nodig hebt.

Edit: Had niet goed gelezen :P

Er zijn ook USB alternatieven.. Kastjes waaraan je je monitor's kan aansluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
De 2 schermen die gebruikt worden zijn inderdaad hetzelfde: Dell 1909W, wanneer ik de 3450 of 4350 kan ik geen resolutie instellen hoger dan 1440*900 per monitor, krijg nergens een optie om een 2880*900 tevoorschijn te toveren.

Die software ken ik inderdaad wel, is eigenlijk niet nodig, de kaarten horen het van fabriek al te kunnen, als laatste alternatief kunnen we hier idd nog naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best ook een bug zijn in Windows 7 of zo.. Kijk eens of je met de Ubuntu live CD het zelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:29
heb je bij de beeldscherm instellingen het vakje aangevinkt "het buroblad naar dit scherm uitbreiden" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
ik zal morgen eens gaan proberen of ik met een live cd wel wat aan de gang krijg, tevens kan ik het bureaublad wel uitbreiden maar dan gaat de startbalk niet mee, dat is wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Hoort het niet gewoon zo dat je taakbalk altijd maar 1 scherm in neemt, dat microsoft dat zo ontworopen heeft? Ik heb dat ook en heb ook nooit een optie gezien dat de taakbalk over twee beeldschermen verdeeld kan worden. In dat geval zal je toch een of andere hack moeten proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 22:49
Ultramon kan je taakbalk over 2 beeldschermen uitspreiden, ik gebruik het zelf ook met Win7 x64. De programma's die dan actief zijn worden ook in de taakbalk van dat scherm weergegeven. Ook kun je met dat progsel een venster compleet over 2 beeldschermen verspreiden. Wat je niet kunt (ik heb het tenminste nog niet voor elkaar gekregen) is de 2 aparte beeldschermen echt als 1 op zichzelf staand beeldscherm gebruiken met een resolutie van 2*breedte x hoogte. Als je dit wilt kan Ultramon je helaas ook niet helpen volgens mij :P

[ Voor 6% gewijzigd door RooN op 02-12-2009 21:48 ]

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
er moet inderdaad een resolutie ontstaan van 2880*900, dit is nu ook het geval maar dat is een Nvidia kaart welke op AGP word aangesloten, dit word proppen in een PCIe slot neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Als ik het dus nu goed begrijp moeten de 2 monitoren als 1 gezien worden?
Ik weet dat dit in 3D applicaties gedaan word met ATI's Eyefinity en dat het ook mogelijk is met SoftTH voor 3D applicaties maar in gewoon Windows heb ik nog nooit gehoord dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
ATi's EyeFinity zorgt er inderdaad voor dat je 2 schermen als 1 geheel worden gezien. Tot nu toe wordt EyeFinity ondersteund door de HD58xx en HD57xx kaarten. De goedkoopste daarvan is de HD5750, die is zo'n 100 euro. De budget kaarten in de 5xxx serie komen op korte termijn ook uit, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze ook ondersteuning voor EyeFinity zullen bieden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
dat begrijp je inderdaad goed securiteh, de 2 schermen moeten staan met 1 resolutie van 2880*900 dus met startbalk van links naar rechts.
Eyefinity klinkt heel mooi, het word alleen een beetje proppen in een Desktop Optiplex 760, tevens zullen we waarschijnlijk die bracket dan moeten verbouwen omdat dell natuurlijk een andere form factor heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Update
We hebben het voor elkaar.
er zat dus in de bios een hele gluiperige video instelling, deze stond van fabriek af op auto, en deze zou dus goed moeten werken zou je denken.
Maar er was ook nog een tweede optie, Onboard/Card, deze zou de onboard uitschakelen en volledig overgaan op de insteekkaart.
Hierna de drivers knap geinstalleerd en we kregen een bureaubladresolutie van 2880*900 over de twee schermen heen

case closed :)
Pagina: 1