Macbook pro levenloos

Pagina: 1
Acties:

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Van de ene op de andere dag doet mijn 17" Macbook pro het niet meer (Intel 2.4 Ghz Core 2 Duo versie).

Symptonen:
- Laptop gaat niet aan en is ook niet op standby. Geen lampjes, geluiden e.d. Gewoon helemaal levenloos.
- Accu laat niet meer op. Twee verschillende accu's geprobeerd. Eén voor de helft vol, de ander ongeveer drie kwart.
- Lampje van de powerconnector blijft groen branden. Met of zonder accu.

Ik heb de System Management Controller (SMC) reset uitgevoerd; accu en stekker eruit en de power knop 10 seconden ingedrukt houden. Geen resultaat.

Na veel gezocht te hebben heb ik zelf het gevoel dat het aan de "left I/O board" ligt, hier zit de powerconnector aan verbonden. Wellicht dat er een zekering kapot is. Ik kan helaas nergens een layout vinden van deze printplaat om te kijken of er een zekering op zit.

Op deze site
http://www.ifixit.com/Gui...Pro_17%22_Troubleshooting staat het volgende:
Bad Left I/O Board

If your left I/O board is bad, you will not be able to start your computer when it's plugged into the wall. It may or may not run on battery and the light on the power adapter will not light up at all (some power adapters do not have lights, so this may not apply to your computer). These symptoms point to a left I/O board that needs to be replaced.
Het enige verschil is dat het lampje van de power kabel bij mij wel blijft branden (altijd groen).

Vandaag Mac Repair gebeld, maar die konden me ook niet vertellen wat het waarschijnlijk kon zijn (dat was natuurlijk te verwachten). Zij zeiden dat het misschien het logic board kon zijn en dan specifiek een probleem met de videokaart. Als dat het is zou het logic board zelfs nog onder garantie vallen.

Hoe dan ook, laten onderzoeken kost geld en ik zit op dit moment behoorlijk krap. Ik zoek iemand die hetzelfde heeft gehad of kan vertellen of het inderdaad het "left I/O board" is. Ik kan hem zelf wel vervangen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Alex214 op 02-12-2009 18:06 ]

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Misschien slimmer om het hier te posten : Apple Computers ?

I don't hate you, I nothing you

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica