Al tijden zoek ik me rot naar een manier om dubbele bestanden te checken. Het verhaal: ik was lui en had drie backups naast elkaar gezet op een HDD waar veel identieke files tussen zaten. Om alles met de hand te bekijken was gewoon een onzinnige klus. Daarom had ik me eens gewaagd aan een flinke zoektocht maar het enige wat ik kon vinden is een sharewareversie van Check Identical Files. Dertig dagen geldig, best handig programmaatje... en toen was de maand voorbij. Goed, toen op een wat minder legale methode de boel werkende weten te krijgen maar die vlieger gaat sinds de nieuwe versie niet meer op en het programma is er nou niet goedkoper op geworden (van 12 naar 29 dollar nu en dat is best veel).
Toen moesten we dus weer verder kijken. De vraag komt nogal basic uit de hoek... Heeft iemand een waardige vervanger voor CIF? Ik kan er namelijk bijzonder weinig over terugvinden maar er zijn enthousiastelingen die progsels als Spacemonger in elkaar draaien. Dan zou een CIF-derivaat niet geheel onmogelijk moeten zijn dus als iemand iets weet, ik houd me aanbevolen
Toen moesten we dus weer verder kijken. De vraag komt nogal basic uit de hoek... Heeft iemand een waardige vervanger voor CIF? Ik kan er namelijk bijzonder weinig over terugvinden maar er zijn enthousiastelingen die progsels als Spacemonger in elkaar draaien. Dan zou een CIF-derivaat niet geheel onmogelijk moeten zijn dus als iemand iets weet, ik houd me aanbevolen