Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] laptop herkent geen externe apparaten meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Zojuist meldde mijn laptop (Samsung R510) dat hij mijn muis niet meer herkende. Ook herkent hij de externe harde schijf en SD-kaartjes niet meer. Ligt dit aan een instelling in Vista, heb ik misschien een virus?? Wat kan ik nu doen??

groet Saskia

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom op GoT!

Misschien dat je eens kunt beginnen met het doornemen van de regeltjes. Wat heb je zelf al allemaal gevonden op de bekende zoekmachines, of misschien zelfs via de [search=]GoT Search[/search].

We verwachten van de mensen namelijk wel een beetje basis-kennis en daarbij hoort dus ook het zelf zoeken voordat je hier een topic komt openen :+

Verwijderd

Topicstarter
Sorry! Je hebt helemaal gelijk, ik heb de regels nu gelezen, maar ik hoop dat mijn basiskennis volstaat.
Wat ik heb gedaan:
Ik heb gegoogled, maar geen oplossing gevonden, zo kwam ik op dit forum en ik heb diverse topics gekeken maar niet de oplossing gevonden.
Heb gekeken bij apparaatbeheer en het enige dat ik zie is dat er geen enkel apparaat meer staat dat niet standaard in mijn laptop zit. Wel staat er dat er onbekende apparaten zijn. Bij mijn muis zit geen driver, volgens Trust is dit niet nodig omdat de pc het apparaat herkent. Dit was ook zo, maar 'ineens' dus niet meer.
De virusscanner laat geen infecties zien.
Ik heb de computer opnieuw gestart.
Gecheckt of er updates waren die noodzakelijk waren, wat niet zo was.

Hopelijk hebben jullie tips, anders ga ik morgen langs de winkel waar ik de pc vorig jaar kocht.

groet Sascia

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 19:07 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 23:04
Wat ik denk.

1. Heb je niet een kapotte USB apparaat aangesloten?
2. Is de USB Controller toevallig niet kapot

Mijn advies: Wegbrengen, zeker nu je nog garantie hebt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Booten met linux live cd om te zien of het aan windows ligt of aan de hardware?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
1. Heb je niet een kapotte USB apparaat aangesloten? - Nee, want alle usb-apparaten werken ineens niet meer. Dus dat kan het niet zijn.
2. Is de USB Controller toevallig niet kapot - er was meer dan alleen usb, ook de cardreader herkende geen geheugenkaarten meer.

Booten met linux live cd om te zien of het aan windows ligt of aan de hardware? - Dit kan ik dus echt niet.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga vandaag naar de winkel.

groet Sascia.

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 13:46
Het kan natuurlijk best zijn dat je cardreader intern ook gewoon via usb gaat, dus kán je usb-controller best kapot zijn, ook al heb ík daar nog nooit van gehoord.

Verwijderd

Wat merauder al zei, je hebt nog garantie.. denk dat het beste is om gewoon terug te gaan en je garantie claimen..

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wellicht een tip om bij het begin te beginnen. Heb je al geprobeerd een keer opnieuw op te starten?

Desktop | Server | Laptop

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
even ook alle aperatuur wat er aan hangt zoals muis printer er af te halen en dan te herstarten,
of een herstel punt te gebruiken.
kan goed zijn dat er een probleem is met een USB driver die ales in de war schopt

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1