Forefront client installatie via group policy

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Forefront client security wil ik via group policy installeren op alle pcs bij ons in het netwerk. Ik loop echter tegen een probleem aan dat is nl dat ik geen clientsetup.msi bestand heb. Via msdn kan ik deze versie ook niet krijgen.

Ik vraag mij af hoe jullie dat hebben voor elkaar gekregen.

Overigens, we zitten in een omgeving van win2k8 r2 64bit en ik wil gebruik maken van preference bij group policy van win2k8

Alvast bedankt

Mvg

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh....ik neem aan dat je Forefront dan unmanaged wil installeren. 'Standaard' installeer je Forefront natuurlijk managed met dus een Management server etc. Vanuit daar is het vrij eenvoudig om i.c.m. WSUS en Forefront Policies de client op de machines te krijgen.

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo TheVMaster,

Bedankt voor jouw reactie. Wat bedoel je met unmanaged installeren? iig, wil ik juist voorkomen dat ik het handmatig moet installeren op alle pc's.

Ik heb weinig ervaring met WSUS, maar weet je of er misschien een tutorial of een soort handleiding is waar ik deze kan vinden. Het lijkt mij juist handig om dat op deze manier te doen ipv handmatig te installeren.

Alvast bedankt.

Mvg

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
unmanaged != handmatig. Met managed en unmanaged wordt bedoeld of je centraal beheer over de clients voert of niet. Dit los van de methode waarop je de installatie op de werkplek uitrolt. Je kunt eens kijken naar deze link voor een toelichting/handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door mbaltus op 03-12-2009 13:06 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is