DVD brander kapot?

Pagina: 1
Acties:

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 10:08
Hallo allemaal.

Ik heb een klein probleempje. Ik was net windows opnieuw aan het installeren, maar het laden duurde wel erg lang. Na ongeveer 10 minuten ging het lampje op mn dvd-speler uit en leek het of alles crashte. Ik resette dus de pc, en tot mn grote schrik zag ik dat de dvd speler niet meer open wou gaan. Omdat ik toch graag mn windows dvd terug wilde hebben heb ik een paperclip in het gaatje aan de voorkant gedaan, en hij ging open. Nadat ik windows 7 weer opgestart had, kreeg ik de dvd speler weer niet open. Ik heb de dvd speler in Apparaatbeheer verwijdert en de pc opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat. De speler wordt wel gewoon herkend, hij gaat alleen niet meer open en dicht en leest ook geen dvd's/cd's meer. Iemand nog een oplossing of is deze brander rijp voor de sloop?

Grtz, Kronolith.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
Stroom zit ook goed aangesloten?

En een typenummer zou wel handig zijn...

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Probeer eens een andere connector. En anders istie stuk... gelukkig kosten ze niet zoveel.

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 21:51
stiekje gebroken?

• kronolith
ThinkPadd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:40:
Stroom zit ook goed aangesloten?

En een typenummer zou wel handig zijn...
Het gaat om een Optiarc DVD RW AD-7200S 1.52

Stroom is goed aangesloten, en op een andere connector doet ie ut ook niet

EDIT: De brander maakt nu telkens het geluid alsof hij een dvd aan het laden is, die er niet in zit.

[ Voor 14% gewijzigd door kronolith op 02-12-2009 16:49 ]

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Je kan proberen vanuit windows je drive te openen.
Rechtermuisknop op de drive en uitwerpen kiezen.

Ik gok echter dat de drive niet zal openen en je waarschijnlijk een mechanisch probleem hebt.

Bla Bla Bla

• kronolith
The-Eagle_2007 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:50:
Je kan proberen vanuit windows je drive te openen.
Rechtermuisknop op de drive en uitwerpen kiezen.

Ik gok echter dat de drive niet zal openen en je waarschijnlijk een mechanisch probleem hebt.
Doet ie ook niet, al geprobeerd. Ik neem aan dat hij dus is afgeschreven?

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 19:17

pcprutser

No message

ik heb ook eens een dvd-brander gehad die niet meer uit zichzelf open ging, oplossing, frontje van van de lade eraf, en hij gaat uit zichzelf open (op commando dan natuurlijk he ;))

Maar als je niet eens windows ermee kan installeren, is je brander denk ik toch echt gebakken.. Maar voor een paar tientjes heb je al een nieuwe :)
Pagina: 1