installatie van win2k3 64bit op hyper-v r2

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Op mijn werk heb ik een virtuele machine aangemaakt in SCVMM. Op deze vm wil ik win2k3 64bit installeren. De iso van win2k3 heb ik op een share staan in het netwerk, maar vreemd genoeg kan ik deze share nergens selecteren, als ik de optie van virtuele dvd-rom bekijk.

Alvast bedankt voor de moeite.

[img=http://img134.imageshack.us/img134/1073/45671562.jpg]

Mvg

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37

Wish

ingwell

Is die share wel gemapt dan? Bovendien is je afbeelding zo klein dat deze geen toegevoegde waarde heeft.

No drama

• lawkexarib
Hallo,

De share is idd gemapt naar de S:\. Sorry dat de foto's klein zijn, maar hier heb ik nog een paar links van imagehacks

[img=http://img8.imageshack.us/img8/9074/13834368.th.jpg]

[ Voor 13% gewijzigd door lawkexarib op 02-12-2009 15:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het moet een lokale disk zijn.
Alternatief: mount de iso met bijvoorbeeld VirtualClonedrive of iets anders wat op je parent partition staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lawkexarib
Hallo alt-92,

Bedankt voor jouw advies. Is VirtualClonedrive een onderdeel van scvmm of een aparte applicatie. Kan ik dit ook met daemon tools in orde maken?

Mvg

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De ISO dient in de library te staan van je Hyper-V server.....

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2coio3a.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Coach4All op 02-12-2009 21:06 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Coach4All schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:54:
De ISO dient in de library te staan van je Hyper-V server.....
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc917952.aspx

das wat duidelijker denk ik :)

A wise man's life is based around fuck you

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Met het plaatje van mij erbij zou het nu een eitje moeten zijn voor hem....

• lawkexarib
Hallo Powershell & Coach4All,

Bedankt voor jullie feedback. Ik ga dit url verder bestuderen.

Mvg

• lawkexarib
Hallo,

Het is mij gelukt om een vm te installeren via scvmm en de installatie is ook gelukt. Wanneer ik de muis wil gebruiken om het verder te configureren, dan krijg ik de mededeling dat ik de guest service moet installeren. Ik stop de running vm en klik met rechtermuisknop op om betreffende service te installeren. Echter, tot 50% procent gaat het wel goed en daarna stopt en krijgt ik te zien dat update is gefaild.

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het wil niet installeren.

[img=http://img46.imageshack.us/img46/9756/knipselj.th.jpg]

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt

Mvg

[ Voor 22% gewijzigd door lawkexarib op 05-12-2009 22:40 ]

• Zwelgje
SP2 ook geinstalleerd in die VM :?

wat krijg je op de console van die VM te zien als je met de hyper-v manager connecteerd en de integration components installeerd :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lawkexarib schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:27:
Hallo,

Het is mij gelukt om een vm te installeren via scvmm en de installatie is ook gelukt. Wanneer ik de muis wil gebruiken om het verder te configureren, dan krijg ik de mededeling dat ik de guest service moet installeren. Ik stop de running vm en klik met rechtermuisknop op om betreffende service te installeren. Echter, tot 50% procent gaat het wel goed en daarna stopt en krijgt ik te zien dat update is gefaild.
Eerst SP2 installeren.
Hyper-V (both the Windows 2008 version and the standalone) support the following Windows guest operating systems: Windows Server 2008 x86 and x64, Windows Server 2003 x86 and x64 with Service Pack 2, Windows 2000 Server with Service Pack 4, Vista x86 and x64 Business, Enterprise, and Ultimate editions with Service Pack 1, and XP Pro x86 and x64 with Service Pack 2 or above. For more info on supported guests, see Knowledge Base article 954958.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lawkexarib
Hallo Powershell & alt-92,

Ik heb deze vm verwijderd en daarna geïnstalleerd met srv_ent_x64_sp2. De installatie is gelukt en kan de muis nu ook gebruiken, maar het lukt mij nog steeds niet om install guest service te installeren.

iig bedankt voor jullie feedback. Trouwens de integration components kan ik nergens vinden in hyper-v manager...Misschien heb ik het over het hoofd gezien..

Momenteel heb ik een display van 16bit en hij mist nic-drivers.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Mvg

[ Voor 17% gewijzigd door lawkexarib op 07-12-2009 16:57 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Integration components installeren, die kan je wel gewoon in het menu vinden hoor :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En in tegenstelling tot VMWare moet je virtuele machine UIT staan om te kunnen installeren....

• Zwelgje
Coach4All schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:02:
En in tegenstelling tot VMWare moet je virtuele machine UIT staan om te kunnen installeren....
poep. je machine moet juist aanstaan omdat je een aantal .exe's moet uitvoeren :z

CTRL-I zou je door de installatie moeten loodsen, of anders 'action>install integration components' in het balkje bovenin

[ Voor 17% gewijzigd door Zwelgje op 07-12-2009 20:10 ]

• lawkexarib
Hallo allemaal,

Dankzij jullie tips kom ik steeds verder en dit waardeer ik heel erg. Dit wilde ik iig kwijt.

Momenteel kan ik een vm installeren en kan gelukkig ook de muis gebruiken, maar na de installatie zie ik dat er geen enkele nic is geïnstalleerd. Via device manager kies om deze nics alsnog te installeren met windows drivers, maar er wordt niet de juiste nic-driver gevonden.

Zoals jullie weten zonder een nic kom je niet verder...

Bij ons in de omgeving kun je kiezen uit 3 nics. Tijdens het maken van de hw-profiel heb ik alle 3 nics gekozen, maar vreemd genoeg wordt er geen enkele geinstalleerd tijdens de installatie.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/6038/nics.jpg

Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt.

Mvg

• Zwelgje
die integration components installeren de drivers voor je.. heb je die nu al goed geinstalleerd :?

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 07:23

fatshark

fat to da bone

Powershell schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:08:
[...]

poep. je machine moet juist aanstaan omdat je een aantal .exe's moet uitvoeren :z
Beetje kinderachtig om te poepen en zzz'n want in Hyper-V Manager kan je idd live Intergration Disc inserten. Maar in SCVMM moet de virtual UIT staan om de virtual guest services te installeren ;)
poep

fat to da bone

• Zwelgje
fatshark schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:06:
[...]

Beetje kinderachtig om te poepen en zzz'n want in Hyper-V Manager kan je idd live Intergration Disc inserten. Maar in SCVMM moet de virtual UIT staan om de virtual guest services te installeren ;)
poep
poep. hij zegt moet uitstaan. niks moet. als je scvmm gebruikt kan je ook de hyper-v snapin gebruiken om te installeren. niks moet. alles kan.

even goede vrienden. mischien was ik wel niet helemaal duidelijk (dat ben ik wel vaker :P .. in dat geval excuus! )

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
Powershell schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:30:
[...]

poep. hij zegt moet uitstaan. niks moet. als je scvmm gebruikt kan je ook de hyper-v snapin gebruiken om te installeren. niks moet. alles kan.

even goede vrienden. mischien was ik wel niet helemaal duidelijk (dat ben ik wel vaker :P .. in dat geval excuus! )
Het begint een beetje te stinken hier met al die ontlasting.
gezien de TS praat over SCVMM en zoals duidelijk blijkt uit zijn posts niet al te kundig is met dit, moet ik toch coach4all gelijk geven en zijn jouw opmerkingen een beetje misplaatst.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Zwelgje
je hebt gelijk. ik was out of order :P

zand erover :>

btw via de rechtermuiknop op de VM kan je niet kiezen voor 'instal virtual guest' addions op een running vm, maar als je de vmguest.iso in je library mikt kan je hem gewoon als cdrom mounten op de guest (ja via de vmm manager) en installen op een powered-on vm.

tekortkoming van vmm 2008 r2 zullen we maar denken :)

[ Voor 74% gewijzigd door Zwelgje op 09-12-2009 21:22 ]

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Iets wat handiger kan in versie 2.1 zullen we maar zeggen.....

• lawkexarib
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. Via vmm is het mij gelukkig gelukt om integration services te installeren op een bestaande VOS. Wat een gedoe zeg!!

Thuis maak ik gebruik van vmware workstation en ik moet zeggen dat deze veel beter werkt dan scvmm 2.0 Misschien zit ik ernaast, maar voor mijn gevoel lijkt scvmm een product wat niet af is...

Overigens, kan ik versie 2.1 zonder problemen over v. 2.0 installeren. Ik bedoel, gaat er niets weg uit de library en e.d. zaken. Als deze versie beter werkt dan 2.0, dan wil ik deze graag installeren.

Voor geïnteresseerde onder ons: ongeveer een week geleden ben ik begonnen met de cursus 70-652 en sindsdien begrijp ik hyper-v veel en veel beter..

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
lawkexarib schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:09:
Thuis maak ik gebruik van vmware workstation en ik moet zeggen dat deze veel beter werkt dan scvmm 2.0 Misschien zit ik ernaast, maar voor mijn gevoel lijkt scvmm een product wat niet af is...
VMWare workstation heeft idd wat leuke features, maar dat kun je niet vergelijken met Hyper-V. De belangrijkste feature, opstarten als service, heeft vmware workstation er niet bij zitten. Wat voor een enterprise oplossing toch een must is. Hyper-V kan en mag je alleen je eigenlijk alleen met vmware server en/of vmware ESX smaken vergelijken.

Als je gaat vergelijken met vSphere dus (ESX + tools) dan komt Hyper-V inderdaad tekort, maar "niet af" is niet een term waar ik je mening bij deel.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1