Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een se k850 telefoon. Een tijdje geleden deden de touch knopjes zichzelf indrukken. Toen kon ik mijn garantiebewijs niet vinden. Toen heb ik maar een keypad gekocht voor de telefoon maar toen had ik niet zo'n t4 schroevendraaier dus heb ik de buitenkant kapot gemaakt om erbij te kunnen. Met de nieuwe keypad bleef ik het probleem houden. Nu heb ik mijn garantiebewijs gevonden. De telefoon is ook simlockvrij gemaakt,maar je hebt nog steeds wel de vodafone knopjes op het scherm. Nu is mijn vraag: als ik een nieuwe originele behuizing koop en het bij vodafone aangeef om te repareren, doen ze dit dan? Of weigeren ze omdat het simlockvrij is gemaakt of omdat de telefoon als is geopend? Ik wil graag wat meningen horen, want ik wil niet nog meer uit geven en het dan nog niet gemaakt te hebben.

bij voorbaat dank

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nee, als je 'm zelf openmaakt of simlockvrij maakt vervalt gewoon je garantie lijkt mij. Beetje rare actie ook, je kunt ook gewoon contact opnemen met SE of Vodafone en vragen of ze genoeg hebben aan een IMEI-nummer oid :?

Rail Away!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Zeker als je het alle twee doet :P . Trouwens, als je hem bij de Phone house haalt, hebben ze zelfs genoeg aan je postcode.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Verwijderd

Topicstarter
thijsje66 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:11:
Zeker als je het alle twee doet :P . Trouwens, als je hem bij de Phone house haalt, hebben ze zelfs genoeg aan je postcode.
"zeker als je het alle twee doet"
Bedoel je dat ze het dan weigeren?

• thijsje66
natuurlijk, wat denk jij dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kunnen ze dan zien dat je het geopend hebt?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:11:
[...]

dus heb ik de buitenkant kapot gemaakt om erbij te kunnen
Lijkt me redelijk duidelijk?

[ Voor 46% gewijzigd door Borromini op 02-12-2009 18:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:14:
[...]

[...]

Lijkt me redelijk duidelijk?
Ik wil toch een nieuwe frontje kopen :P Heb ik in de openingspost al gemeld.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Anders hebben ze speciale schroeven waar ze iets van verf op doen waar ze aan af kunnen lezen of er mee "geknoeid" is.

Self reflection is the school of wisdom

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

En als je denkt dat het wel kan, dan doe je dat gewoon maar dan hang je gelijk al want je hebt hem simlock vrij gemaakt.

Conclusie is vrij simpel: Je hebt geen garantie meer op je telefoon.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:11:
[...]

maar toen had ik niet zo'n t4 schroevendraaier dus heb ik de buitenkant kapot gemaakt om erbij te kunnen

lijkt me duidelijk zichtbaar....

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:15:
[...]

Ik wil toch een nieuwe frontje kopen :P Heb ik in de openingspost al gemeld.
Als je toestel niet vanuit de winkel (dus officieel) al simlockvrij was dan lijk je me sowieso een probleem te hebben, hoe goed je 'm ook oplapt :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 19:53

RaJitsu

B.S.U.R.

Weliswaar een 'should've, would've, could've'-reactie, maar voor de bon had je toch even kunnen bellen naar de winkel? Als het prepaid is, en je weet de datum niet meer, dan wordt het inderdaad lastig voor Vodafone, maar ook dan kun je gewoon bij SE terecht. Het moment waarop je zelf begon te klooien, vergooide je garantie.

Wanneer je je toestel nu inlevert, zullen ze je de kosten van de reparatie doorberekenen. Heb je niets meer aan je telefoon en zijn de kosten van een nieuw frontje niet te hoog, dan zou je het kunnen proberen, en bij te hoge kosten je toestel gewoon daar laten.

Zie je trouwens iets van verf zitten of andere verzegelende/merkende zaken die erop kunnen duiden dat er zelf geklooid is? Als het gewoon simpele t4-schroefjes zijn zonder iets erop kun je het ook gewoon proberen.

B.S.U.R.

• thijsje66
Mss kan je het beste een nieuwe kopen. Toen m'n SE w350i kapot was, zou ik voor het geld van de reparatie twee nieuwe kunnen hebben kopen ;)

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 11:16
Toestel gaat sowieso niet meer gerepareerd worden. Vaak zit er net onder de kop van de schroefjes een soort tape die het schroefje bij trillingen op z'n plek houdt en om te zien of het toestel al open geweest is. Je ziet ook altijd wel dat een toestel is opengemaakt als dit door een niet-kundig persoon gebeurd is.
Buiten dat, vaak heb je bij SE helemaal geen aankoopnota nodig aangezien de fabricage datum op de imei-sticker staat. Dit is bijvoorbeeld: 08W42 dit houdt in dat het toestel week 42 van 2008 gefabriceerd is. Sony ericsson heeft geloof ik 2 jaar fabrieksgarantie.
Hier heb je nu natuurlijk niks meer aan maar is altijd handig voor de volgende keer :-)

• thijsje66
http://sefanboy.com/2007/...ling-sony-ericsson-k850i/
Had je dit opgevolgd, had je mss nog een kans gehad...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48

MsG

Forumzwerver

Als je een nieuw frontje wil kopen om te verdoezelen dat je er zelf aan hebt gesleutel lijkt het me een poging tot fraude. Al is het in jouw geval wel ergens begrijpelijk aangezien het defect er al was voordat je hem open maakte, je hebt het dus niet daarmee veroorzaakt. Wel is kapotte knopjes oid vaak waterschade of user abuse. Ik snap alleen nooit waarom de garantie vervalt als hij simlockvrij is gemaakt. Je hebt de code die je normaal na 12 maanden krijgt nu gewoon zelf al eerder ingetikt, hoe kan zoiets nou je garantie mollen :S.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is het risico als je hem simlock vrij maakt, en dat is het risico als je hem open maakt. Dat risico heb je twee keer bewust genomen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• thijsje66
Ik weet niet of je hem ook hebt laten debranden, of de telefoon hebt geflasht, bijv. om het menu aan te passen (een mogelijkheid bij se´s), maar dan heb je helemaal geen schijn van kans meer.
Maar je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis ;)

Verwijderd

Dat is wel een hele stomme actie om die telefoon zelf open te gaan breken.
Zoals al gezegd is aan het IMEI nummer hebben ze meestal al genoeg, je kan het proberen maar denk dat als ze zien dat je telefoon al simlock vrij is gemaakt dat ze zeggen nee.

Al moet ik wel zeggen dat ik bij mn oude C902 (inmiddels dood) ondanks fixe waterschade het netjes werd gerepareerd door ze en er geen kosten bij kwam, vond dat zeer attent van ze.
So you can try maybe you got luck.

Maar weet niet of je een verzekering bij je telefoon hebt ?
Dan kun je gewoon keer met heftruck over dat ding rijden geef je aan van bedrijfs ongeluk maar weet niet of ze er dan intrappen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 13:14 ]

• thijsje66
Of je pleurt hem weg en zegt dat je hem bent kwijtgeraakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
thijsje66 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:34:
Of je pleurt hem weg en zegt dat je hem bent kwijtgeraakt ;)
En dan? ik heb toch geen verzekering?

• thijsje66
da‘s lastig. heb je ook geen gewone verzekering die dit dekt? overigens kan je beter niet proberen je verzekering op te lichten.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48

MsG

Forumzwerver

Marzman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:12:
Dat is het risico als je hem simlock vrij maakt, en dat is het risico als je hem open maakt. Dat risico heb je twee keer bewust genomen.
Maar wees eens eerlijk, het berekenen van de unlock code met een tooltje is niet de oorzaak voor de knoppendefect. Net als dat mensen een scheur in hun scherm hebben en dan om de software de garantie geweigerd wordt :S.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Helaas hebben winkels en fabrikanten vaak geen oren naar het begrip 'relativiteitsbeginsel'.

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 11:16
MsG schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:31:
[...]

Maar wees eens eerlijk, het berekenen van de unlock code met een tooltje is niet de oorzaak voor de knoppendefect. Net als dat mensen een scheur in hun scherm hebben en dan om de software de garantie geweigerd wordt :S.
Een scheur in een scherm valt sowieso niet onder standaard garantie
Laten we even gaan fantaseren.
Stel er komt een klant een winkel binnen met een gebroken scherm. Gezien dit niet onder de garantie valt zal de klant hiervoor moeten betalen. Scherm wordt vervangen, klant betaald en iedereen is tevreden. Op deze reparatie wordt bijna altijd voor een bepaalde tijd garantie gegeven. Deze garantie houdt in dat als het scherm er binnen een bepaalde tijd mee ophoudt (bij kpn is dit 3 maanden) dit kosteloos gerepareerd wordt (behalve als ie weer gebroken is, of het aantoonbaar is dat de storing door de klant zelf veroorzaakt is). Het kan goed zijn dat als de klant met de software heeft lopen rommelen het scherm er hierdoor mee ophoudt of kuren vertoond (gekke strepen of wat dan ook) KPN verleent in dit geval dus garantie op een reparatie terwijl het probleem totaal niks te maken heeft met de eerder uitgevoerde reparatie maar wordt veroorzaakt door het rommelen in de software door de klant.

Daarom wordt zo een toestel waar aantoonbaar mee gerommeld is dus afgekeurd, en zal niet meer worden gerepareerd, wat de klacht ook is.

[ Voor 57% gewijzigd door Loekasj op 11-12-2009 22:52 . Reden: mogelijke situatie mbt garantie uitgelegd ]

• thijsje66
conclusie: kansloos, en de volgende keer beter nadenken ;)

Pagina: 1