• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42
mijn computer is kapot. nadat hij handmatig is afgesloten na een crash boot hij niet meer. als ik hem aanzet flits het powerlampje even en blijft daarna licht flikkeren. ook de cooler van de cpu probeert te draaien maar komt niet echt ver. ligt volgens mij dus aan de voeding, maar hoe kan ik dit controleren? ik heb geen andere voedingen om het te testen maar wel een multimeter, tis een Be quiet straigth power dualrail 400w voeding. draait al twee jaar stabiel en de computer is nooit overgeklocked. (werd waarschijnlijk wel redelijk zwaarbelast door 8800GT kaart en e6750cpu met stock cooler).

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 23:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Wil je het zeker weten, probeer dan toch eens ergens een voeding te regelen. Niet bootende systemen kan praktisch overal doorkomen immers.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Datzelfde heb ik ooit gehad met een nieuw systeem, uiteindelijk heeft het geholpen om eerst met 1 reepje geheugen op te starten. Daarna werkte alles weer naar behoren, geen idee wat het geweest is. Maar goed, daat was je al achter gekomen als je de tip van TERW_DAN opgevolgd hebt ;)

Desktop | Server | Laptop

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42
het grootste probleem was dat de fans wel probeerde te draaien(heel lage rpm) en dat de hdd en power leds aan de voorkant licht flikkerde. heb nu een andere voeding en hij werkt weer. (kan me niet voorstellen dat dat door kappote ram word veroorzaakt.)

[ Voor 15% gewijzigd door sjaakwortel op 03-12-2009 10:32 ]