Toon posts:

Betrouwbaarheid ''PlayStation 4'artikel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StackMySwitchUp in 'nieuws: 'PlayStation 4 krijgt IBM Power7-chip'' maakte er op de FP al een opmerking over... Maar dit is wel even een wat meer diepgaandere discussie waard.

Hoeveel waarde moet je aan een artikel toekennen, wanneer de informatie van een website komt die 1 maand oud is, en slechts 5 members heeft?!?! :S

Helemaal 0,0 zou ik denken... Dus dan vraag ik me toch af of Tweakers nog andere bronnen heeft... Want als dit de enige bron is, dan zou het helemaal niet geplaatst mogen worden. Of je moet heeeeeeeeeeel duidelijk maken wat soort bron het is, en keihard in de titel zetten dat het een gerucht is. De kop tussen aanhalingstekens zetten, en opschrijven 'de website beweert' is dan absoluut niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens. Als het om aansprekende producten gaat als PlayStation of Xbox, maar ook een iPhone of andere hard- en software, brengen we wel vaker geruchten. Daarbij gebruiken we standaard aanhalingstekens om de kop van het bericht en termen als 'beweert' en 'zou' en dat lijkt me duidelijk genoeg. Ook in dit geval lijkt me duidelijk dat dit niet bepaald officiële informatie. Al zal ik er - ter verduidelijking - bij zetten dat Sony nog niet heeft gereageerd op het gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er inderdaad behoorlijk onbetrouwbaar uit, en dat staat als voorpagina nieuws op de frontpage van tweakers.
Waarin ik toch wel redelijk vertrouwen heb.

En dan kijk je naar de bron van het artikel en zie je dat op het forum welgeteld 1 topic te vinden is:
http://fgnonline.webs.com/apps/forums/

Het maakt me niet eens uit of het een gerucht is of niet, je gaat toch geen nieuwsberichten baseren op een website waarvan het aantal members op één hand is te tellen?

En het "nieuwsbericht" is al een week oud, en ik kan het nergens terug vinden:
http://news.google.nl/new..._nl&hl=nl&q=playstation+4

Behalve dan op tweakers.net :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het ook vrij apart dat er een artikel overgenomen wordt van een willekeurige site als dit. Natuurlijk is het duidelijk dat het om een gerucht gaat, maar kan dat soort berichtgeving niet beter beperkt worden tot bronnen waar daadwerkelijk écht waarde aan gehecht kan worden? Ik kan ook wel even een kleine site oprichten waarop ik beweer dat Nintendo een bod heeft gedaan op Sony, wordt het dan ook overgenomen? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Tweakers brengt et toch als gerucht, zie het punt niet zo. Je kan het heel duidelijk zien dat het om een gerucht gaat en ze melden netjes de bron erbij, aan de lezen de keus om zijn/haar mening te hebben over dit gerucht.

Zolang het maar word gebracht als gerucht en met bron is het toch goed.

@NMe

Wel even een website maken anders geloof ik je niet dat je een echt gerucht te pakken heb. :P :+

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 02-12-2009 16:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Paul Hulsebosch schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:37:
Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens. Als het om aansprekende producten gaat als PlayStation of Xbox, maar ook een iPhone of andere hard- en software, brengen we wel vaker geruchten.
In principe is daar niets mis mee, maar je zou uiteindelijk dan wel half in lijn moeten lopen met websites zoals macrumors of PS3-fora. Ik denk niet dat andere geruchtensites hun reputatie op het spel zouden zetten met bronnen zoals in TS aangehaald.
Geruchten vallen ook in verschillende categorien uiteen maar er zit wel verschil in niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Zelfs als het gebracht is als een gerucht lijkt mij dit nou niet echt nodig om dit als nieuwsbericht te plaatsen. Het heeft gewoon geen enkele waarde. Als ik een topic zou maken in het UPC topic dat UPC de snelheid gaat verhogen naar 200mbit/s voor €20 komt het ook niet op de FP. Terwijl de betrouwbaarheid van het UPC topic toch hoger is dan een random board met 5 leden.

Sterker nog, dit lijkt mij zelfs niet handig omdat je op deze manier makkelijk traffic naar je onbetrouwbare site kan lokken en kan verdienen aan ads. Je hoeft enkel je gerucht met geen enkele onderbouwing te submitten naar t.net.

[ Voor 24% gewijzigd door Brons op 02-12-2009 17:01 ]

Pagina: 1