Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Regel in Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over Outlook.

Ik heb een gebruiker onder Exchange "Send as" rechten gegeven en dat werkt prima. Echter als zij uit naam van die gebruiker een email verzend komt dat emailtje in haar eigen "Verzonden items". Dat is ook wel logisch alleen zou zij graag willen dat mailtjes die zij stuurt dan ook in de verzonden items van die andere account komen (zij heeft buiten send as rechten ook volledige toegang op die andere mailbox).

Nu probeer ik dit op de lossen met de regels onder Outlook alleen ik kom er niet uit. Ik heb een regel gemaakt die controleert na het verzenden van berichten en dan als criterium "met specifieke tekst" in het adres van de geadresseerde maar dat moet natuurlijk eigenlijk in het adres van de verzender zijn. Alleen die keuze heb ik niet.

Dus, weet iemand hoe je als gebruiker A een mailtje kunt versturen uit naam van gebruiker B en dan ervoor kan zorgen dat dat verzonden mailtje ook in de verzonden items van gebruiker B terecht komt door middel van een regel? Of wellicht is er een andere manier te bedenken?

Alvast bedankt voor het meedenken! ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Volgens mij doet dit wat je wil (alleen effe vertalen naar de Nederlandse termen):
Set up rule to copy Sent Items to departmental account
Here are the instructions for setting up a rule to copy Sent Items from your mailbox to a departmental account. Be sure to test this out!

1.Select Tools > Rules Wizard from the menu
2.Click New to start creating a rule
3.Under Which type of rule do you want to create? select Check messages after sending
4.Click Next
5.Under Which conditions do you want to check? select with specific words in the body
6.Click on specific words and enter the display name of the departmental account (the name that shows up in the Outlook global address list). Click Add. Enter the email address for the departmental account, e.g. account@ku.edu. (You could just enter the account name without the @ku.edu if it is unique.) Click Add
7.Click Next
8.Under What do you want to do with the message? select Move a copy to a specified folder.
9.Click on specified folder and navigate to the departmental account Sent Items.
10.Under "Add any exceptions" do not check anything. Click Next.
11.Under Please specify a name for this rule enter whatever name you want, e.g. "Dept Account Sent Items."
12.Click Finish.
13.You will get a message about a client-only rule. Click OK.
14.Click OK to close window.

Zo scherp als een voetbal!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:34
Naar zoiets was ik nog opzoek. Helaas heb ik geen goede werkende PC bij de hand om deze functie te testen. Maar hij staat gebookmarked.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heel erg bedankt voor het meedenken en meezoeken ;)

Ik heb echter net bovenstaand stukje getest en krijg het dus niet voor elkaar om het werkend te krijgen. De body staat toch gelijk aan "hoofdtekst" in het Nederlands?

Ik heb getest met blabla@emailadres en zonder en in beide gevallen wordt de verzonden mail niet verplaatst.