Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] Type topic; User FAQS

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34
Met betrekking tot mijn vraag en de daaropvolgende reacties;
NitroX infinity in "Het Korte Domme Vraagjes topic deel 7"

We hebben faqs, stickies en stuckies, ik wil graag een nieuwe categorie voorstellen; 'user faqs'.

FAQs zijn niet geschikt omdat ze bovenin het subforum komen te staan, als dit voor veel spellen gebeurd dan beginnen de normale topics pas op pagina twee of drie, of nog erger.

Het idee is simpel, op een user faq kan alleen gereageerd worden door de topicstarter en medeauteurs (en mods uiteraard). Is de user faq geplaatst dan wordt deze vanzelf van de eerste pagina afgedrukt na een poosje door nieuwere posts. De user faq kan nog steeds bewerkt worden door de auteurs waardoor deze up-to-date maar uit het zicht blijft (totdat er een reactie wordt toegevoegd).

Een normaal topic lijkt me hier niet geschikt voor omdat iedereen daarin kan reageren en dan krijg je lange discussies die ergens anders thuishoren en/of nutteloze posts. Dan kun je het topic wel op slot zetten maar dan kan deze niet meer geupdate worden (door niet-mods). En elke keer een mod moeten aanspreken om het topic even te openen en weer dicht te gooien lijkt me ook niet leuk voor de mods (helemaal als er honderden/duizenden van dat soort topics zijn).

Let op dat dit niet alleen een idee is voor het spel in bovengenoemde link, het kan voor elk spel (en zelfs andere onderwerpen) dienen en dat zijn potentieel duizenden topics.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom zou je dat willen? Waarom wil je geen discussie / postings in een topic hebben :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Een TS wordt vaak rijkelijk gevuld met informatie / hulp / linkjes / content over het desbetreffende subject (spel) - lijkt mij dat overzicht snel weg is

(zeker bij nieuwe usertjes; kijk de FAQ, Kijk de sticky notes van het (sub)forum, zoek nog na user-faqs, allemaal gedaan??? dan mag je posten) Of ik snap de opzet niet goed :X

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 02-12-2009 14:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• NitroX infinity
Ik neem het EVE Online topic als voorbeeld.

De huidige startpost staat vol met algemene informatie en vrijwel niets over de huidige uitbreiding. Leuk om te lezen voor nieuwelingen maar voor de mensen die het spel al langer spelen staat er weinig nieuws in.

Nou kun je zeggen, voeg dan meer toe over die huidige uitbreiding maar dan zit je met een topicstart die ongeveer 2x zo lang is en dat is ook niet echt leuk voor het leesplezier (nog de vraag te negeren of het wel eens past met de 64KB limiet).

Het idee is dus om het meerendeel van de huidige startpost in zo'n user faq te plaatsen en de nieuwe startpost voornamelijk met informatie te vullen over de huidige uitbreiding/stand van zaken (met een link naar die nieuwe user faq dus).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

soort 'attchment' met faq voor een topic ?
Maar als die TS 2x zo lang wordt, en minder plezierig leest ... geld dat ook voor de FAQ?
De vaste usertjes van dat topic beginnen sowieso niet bij pagina 1 met lezen; die kennen / weten dat al.
Nieuwe gebruikertjes vinden het vast niet erg (althans ik zelf niet) om je in te lezen over een bepaald onderwerp / game. Liever dat ie 2-3x zo lang wordt, dan weer een plaats meer om informatie op te zoeken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die 64K limit gaan we wat aan doen binnenkort, dus dat is geen reden om het niet te doen. Verder kun je linken in een topicstart naar bijv. andere postings waar zo'n uitbreiding besproken wordt of zo. Ik zie nog weinig valide redenen om zoiets te gaan doen :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NitroX infinity
Het gaat erom dat er in de topicstart van het discussietopic alleen recente(re) informatie komt te staan. Informatie die bruikbaarder is voor iedereen juist omdat deze recent(er) is. En op deze manier kan het topic ook interessant blijven; als mensen (die het spel niet spelen) altijd vrijwel dezelfde info zien staan in de startpost door de jaren heen, zullen ze niet gauw denken dat er iets veranderd is en dat het wel een interessant kan zijn (geworden).

De oudere informatie waar eigenlijk alleen de nieuwelingen wat aan hebben komt dan in een apart topic te staan waarop niet gereageerd kan worden door andere gebruikers. Anders krijg je in dat topic ook lange discussies en moet je weer na verloop van tijd een nieuw deel daarvoor starten. En meerdere topics voor slechts één spel is toch niet echt gewenst? (Ja okee, dan zou dat topic ook niet moeten bestaan, maar dat topic is dus meer een faq maar dan gestart door gebruikers en editbaar door gebruikers om de werklast van mods te verlichten)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Ongeacht de wenselijkheid van een dergelijke feature: rechtentechnisch is dat niet in te stellen; de (extra) rechten van medeauteurs zijn beperkt tot de startpost van een topic en verder hebben zij geen andere of extra rechten binnen het topic zelf. Daarbij is het aanmaken van een extra topictype niet trivaal (vergt een database aanpassing) en heeft het tot gevolg dat het formulier voor het instellen van rechten nog een factor zwaarder wordt dan hij nu is (en wat wij eigenlijk al bijna niet meer als acceptabel ervaren).

Dit alles in ogenschouw nemende praat je al niet meer over een simpele feature maar over een (klein) project. Ik denk dat er wel andere dingen zijn die meer meerwaarde opleveren mochten we die tijd hebben ;)

Intentionally left blank

• NitroX infinity
Duidelijk, had ik al gedacht. Andere oplossing zoeken dus :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik neem leuke topics die jij 'userfaq's' noemt in overleg met de auteur op in de forum faq, voorbeeld is: NOS FAQ

Dan is er toch discussie mogelijk met de TS en komen leuke onderwerpen toch tot hun recht

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• NitroX infinity
Ja maar als je een faq voor een spel hebt dat nogal veranderd met de tijd (bijvoorbeeld EVE en WoW) dan moet er regelmatig ge-edit worden. Als je voor veel spellen zo'n faq hebt dan levert dat een boel werk op voor de mods aldaar.

Dus imho is die manier niet echt een optie voor in spielerij.

Verwijderd

Daarom is een wiki ook beter. Het forum wordt te vaak verkeerd gebruikt.
Pagina: 1