Toon posts:

2e email domeinnaam aan SBS2008 toevoegen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft het ooit voor elkaar gekregen om 2 domeinnamen op een SBS2008 server met exchange 2007 te laten werken?
De bedoeling is dat ik met 2 verschillende domeinnamen wil kunnen mailen.
Inkomend gaat het prima, maar uitgaand krijg ik dit niet voor elkaar.

Wie kan mij hulp bieden?

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Heb dit eens opgelost door 1 domein als primair in te stellen.
Bij gebruikers een "nep" POP3 account aanmaken met een e-mail adres uit het secundaire domein (als server wel de echte naam van je server vermelden), de gebruiker kan de bij het verzenden in Outlook aangeven vanuit welke account hij wil versturen.
Dan nog een extra receive connector aanmaken in Exchange welke het toestaat dat de e-mail gerelayed wordt door de mailserver en ook naar buiten verzonden wordt.
De ontvanger krijgt dan afhankelijk van welke account je in Outlook selecteert een ander e-mail adres als afzender te zien, nadeel hiervan is wel dat de gebruiker maar 1 postvak heeft waar alle mail in binnenkomt, dus niet gescheiden per domeinnaam.

Misschien niet helemaal wat je bedoelt maar misschien kun je er iets mee?

[ Voor 12% gewijzigd door vinniel83 op 02-12-2009 19:45 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt me nuttiger om eerst eens de beestjes te klassificeren..

Gaat het over twee interne domeinen (en dus een trust realiseren met de andere DC)? Of een domein met een MX-record wat buiten gehost wordt (en dus vinnie's advies volgen)?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 02-12-2009 19:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aangezien het over mailen gaat is het vrij simpel:
1. Maak een accepted domain aan
2. Maak een e-mailaddress policy
3. Maak distributielijsten voor elk van de adressen waarvanaf je wil mailen
4. Voeg de gebruikers welke de mail moeten ontvangen, ook al is het er maar eentje, toe als leden.
5. Stel de SendAs permissies in zodat de group zelf of de leden mogen verzenden als.
6. Activeer in Outlook het van-veld, zodat je mails kan versturen.
7. Selecteer voor mailen door gebruiker1 vanaf zijn domein2 adres in het van-veld de distributielijst.

Vanaf Exchange 2010 heb je ook in de webmail een van-veld, en kan je dit dus eindelijk overal toepassen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
sanfranjake schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:53:
Aangezien het over mailen gaat is het vrij simpel:
1. Maak een accepted domain aan
2. Maak een e-mailaddress policy
3. Maak distributielijsten voor elk van de adressen waarvanaf je wil mailen
4. Voeg de gebruikers welke de mail moeten ontvangen, ook al is het er maar eentje, toe als leden.
5. Stel de SendAs permissies in zodat de group zelf of de leden mogen verzenden als.
6. Activeer in Outlook het van-veld, zodat je mails kan versturen.
7. Selecteer voor mailen door gebruiker1 vanaf zijn domein2 adres in het van-veld de distributielijst.

Vanaf Exchange 2010 heb je ook in de webmail een van-veld, en kan je dit dus eindelijk overal toepassen :)
En een link erbij voor aanvulling van sanfranjake : http://blogs.technet.com/...s-2008-exchange-2007.aspx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je titel net even wat duidelijker zodat we weten dat het over een email domainname gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag, maar waar maak ik de distributielijst aan?
De rets is duidelijk, maar dat niet.....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou zeggen iets met rtfm maar probeer eens of http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb125256.aspx ergens op lijkt...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,

Dit werkt.
Kan inderdaad een mail gebruiker aanmaken, en met een bestaande gebruiker uit het andere domein mailen.
TOPPIE!
Pagina: 1