Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Sessie printers afzetten en login scripts maken met enkel en alleen de printers die ze nodig hebben. Ze moeten dan gemapped worden ( dus enkel netwerkprinters )Mentox schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:57:
Ik heb een TS server draaien die onderuit gaat doordat gebruikers elke keer hun eigen printer installeren.
Nu heb ik de opdracht gekregen om slechts een vijf tal printers toe te staan. Hiervoor heb ik de drivers enz al maar hoe zorg ik ervoor dat ik een selectief groepje printers allow terwijl ik alle andere blokkeer?
Op server niveau kan ik printer mapping uitschakelen maar dan schakel ik alles uit.
Wie kan me juiste richting geven?
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Wat als het mappen niet mogelijk is omdat er een firewall tussen zit en het openen hiervan maanden gaat duren? Mijn excuses dat ik dit niet eerder aangaf.
Wat bedoel je hier mee? Wat gaat maanden duren? Heb je toegang tot de server voor configuratiewijzigen?Mentox schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:49:
Wat als het mappen niet mogelijk is omdat er een firewall tussen zit en het openen hiervan maanden gaat duren? Mijn excuses dat ik dit niet eerder aangaf.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
De gebruikers, de TS server en de printers staan ieder in een ander netwerk met firewalls ertussen. De gebruikers zitten letterlijk overal. De TS server staat bij een exterene partij en de printers staan in verschillende kantoren.tc982 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:56:
[...]
Wat bedoel je hier mee? Wat gaat maanden duren? Heb je toegang tot de server voor configuratiewijzigen?
Vrijwel alles staat dicht behalve 3389 en een paar andere standaard poorten.