[SQL Server 2008 Expr. x64 - MS Win Srvr 2003 x32] - Connect

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12-2025
Kan je vanaf een machine met Windows Server 2003 32bit een connectie maken met een SQL server 2008 Express editie die op 64 bit draait?

De melding is nu dat de provider niet gevonden kan worden. Is er iemand die weet of een dergelijke provider bestaat of is dat simpelweg niet mogelijk?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan gewoon, wel zul je op je SQL server (via de service configuration manager) remote connections via TCP/IP moeten toestaan. Standaard is dit disabled.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Nutcaze
Remote connections via TCP/IP staat wel aan. De melding is "Kan de voorziening niet vinden. Mogelijk is deze niet juist geïnstalleerd."

Volgens mij moet die provider op die Server 2003 geinstalleerd worden, ik heb alleen geen idee of het zo is en zo ja waar ik die dan vandaan kan halen?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nutcaze schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:33:
Remote connections via TCP/IP staat wel aan.
En is sindsdien de SQL service herstart? Want dat moet wel.
Nutcaze schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:33:
Volgens mij moet die provider op die Server 2003 geinstalleerd worden, ik heb alleen geen idee of het zo is en zo ja waar ik die dan vandaan kan halen?
Heel het 32/64bit en 2003/2008 verhaal is in dit geval niet interessant. Je moet gewoon kunnen connecten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Nutcaze
Yes alles qua mogelijk relevante services is herstart, diverse malen.

Ik ben volgens mij overigens een stuk verder. Ik heb van deze pagina een msi gedownload waardoor de foutmelding veranderd is in:
SQL Server Network Interfaces: Error Locating Server/Instance Specified [xFFFFFFFF].

Wat er op lijkt dat e.e.a. toch niet remote benaderd mag worden. Ik snap echter niet waarom.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

windows firewall?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Nutcaze
Hmm poort 1434 stond open maar geen suc6, na stopzetten Firewall werkte het wel. We gaan verder zoeken, bedankt!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SQL verkeer gaat dan ook over poort 1433, niet 1434. ;)

INF: TCP Ports Needed for Communication to SQL Server Through a Firewall

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Question Mark schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:52:
SQL verkeer gaat dan ook over poort 1433, niet 1434. ;)
Dat, en zorg ook dat je controleert of je uberhaupt op de juiste IP's luistert. Gewoon even goed de TCP/IP eigenschappen nalopen in de SQL Server Configuration Manager bij protocols.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 02-12-2009 15:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 16:44
Staat jouw "named instance" protocol wel aan?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GSamson schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:04:
Staat jouw "named instance" protocol wel aan?
"named instance protocol" :? Je haalt wat dingen door elkaar denk ik. Je doelt op named pipes en die zijn niet per definitie nodig om te kunnen babbelen met (remote!) servers; TCP/IP voldoet daarvoor.

Een Named Instance is alleen nodig als je meerdere instanties van SQL op 1 server draait; je geeft iedere instance dan een naam zodat je kunt specificeren tegen welke instance je nou loopt aan te lullen (hence "Named instance"). Als je maar 1 instance draait is de "Default Instance" (feitelijk "naamloos") dus voldoende; en je kunt zélfs één "Default instance" + één of meerdere "Named instance(s)" draaien langs erlkaar.

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 02-12-2009 15:09 ]

Over mij

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even een tikje door naar Serversoftware en Windows Servers. Dit gaat puur over server instellingen. Met het ontwerpen van software heeft het niks te maken, met programmeren ook niet zo heel veel ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nutcaze schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:50:
Hmm poort 1434 stond open maar geen suc6, na stopzetten Firewall werkte het wel. We gaan verder zoeken, bedankt!
UDP of TCP?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:07:
[...]

"named instance protocol" :? Je haalt wat dingen door elkaar denk ik. Je doelt op named pipes en die zijn niet per definitie nodig om te kunnen babbelen met (remote!) servers; TCP/IP voldoet daarvoor.

Een Named Instance is alleen nodig als je meerdere instanties van SQL op 1 server draait; je geeft iedere instance dan een naam zodat je kunt specificeren tegen welke instance je nou loopt aan te lullen (hence "Named instance"). Als je maar 1 instance draait is de "Default Instance" (feitelijk "naamloos") dus voldoende; en je kunt zélfs één "Default instance" + één of meerdere "Named instance(s)" draaien langs erlkaar.

Correct me if I'm wrong.
Klopt...alleen maken sommige applicaties tijdens de installatie een Named Instance aan ook al draait er verder niets op die SQL server, en die komt dus automatisch op een Dynamic Port te draaien ipv 1433. En dan komt de SQL Server Browser in beeld op poort 1434 (UDP).
Zie boven ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Oogje op 02-12-2009 22:17 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Oogje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:16:
[...]

Klopt...alleen maken sommige applicaties tijdens de installatie een Named Instance aan ook al draait er verder niets op die SQL server, en die komt dus automatisch op een Dynamic Port te draaien ipv 1433. En dan komt de SQL Server Browser in beeld op poort 1434 (UDP).
Thx voor de aanvulling! :)

Pagina: 1