Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Volgens mij moet die provider op die Server 2003 geinstalleerd worden, ik heb alleen geen idee of het zo is en zo ja waar ik die dan vandaan kan halen?
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
En is sindsdien de SQL service herstart? Want dat moet wel.Nutcaze schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:33:
Remote connections via TCP/IP staat wel aan.
Heel het 32/64bit en 2003/2008 verhaal is in dit geval niet interessant. Je moet gewoon kunnen connecten.Nutcaze schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:33:
Volgens mij moet die provider op die Server 2003 geinstalleerd worden, ik heb alleen geen idee of het zo is en zo ja waar ik die dan vandaan kan halen?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik ben volgens mij overigens een stuk verder. Ik heb van deze pagina een msi gedownload waardoor de foutmelding veranderd is in:
SQL Server Network Interfaces: Error Locating Server/Instance Specified [xFFFFFFFF].
Wat er op lijkt dat e.e.a. toch niet remote benaderd mag worden. Ik snap echter niet waarom.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
INF: TCP Ports Needed for Communication to SQL Server Through a Firewall
Dat, en zorg ook dat je controleert of je uberhaupt op de juiste IP's luistert. Gewoon even goed de TCP/IP eigenschappen nalopen in de SQL Server Configuration Manager bij protocols.Question Mark schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:52:
SQL verkeer gaat dan ook over poort 1433, niet 1434.
[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 02-12-2009 15:02 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
"named instance protocol"GSamson schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:04:
Staat jouw "named instance" protocol wel aan?
Een Named Instance is alleen nodig als je meerdere instanties van SQL op 1 server draait; je geeft iedere instance dan een naam zodat je kunt specificeren tegen welke instance je nou loopt aan te lullen (hence "Named instance"). Als je maar 1 instance draait is de "Default Instance" (feitelijk "naamloos") dus voldoende; en je kunt zélfs één "Default instance" + één of meerdere "Named instance(s)" draaien langs erlkaar.
Correct me if I'm wrong.
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 02-12-2009 15:09 ]
Over mij
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
UDP of TCP?Nutcaze schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:50:
Hmm poort 1434 stond open maar geen suc6, na stopzetten Firewall werkte het wel. We gaan verder zoeken, bedankt!
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Klopt...alleen maken sommige applicaties tijdens de installatie een Named Instance aan ook al draait er verder niets op die SQL server, en die komt dus automatisch op een Dynamic Port te draaien ipv 1433. En dan komt de SQL Server Browser in beeld op poort 1434 (UDP).RobIII schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:07:
[...]
"named instance protocol"Je haalt wat dingen door elkaar denk ik. Je doelt op named pipes en die zijn niet per definitie nodig om te kunnen babbelen met (remote!) servers; TCP/IP voldoet daarvoor.
Een Named Instance is alleen nodig als je meerdere instanties van SQL op 1 server draait; je geeft iedere instance dan een naam zodat je kunt specificeren tegen welke instance je nou loopt aan te lullen (hence "Named instance"). Als je maar 1 instance draait is de "Default Instance" (feitelijk "naamloos") dus voldoende; en je kunt zélfs één "Default instance" + één of meerdere "Named instance(s)" draaien langs erlkaar.
Correct me if I'm wrong.
Zie bovenQuestion Mark schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:52:
SQL verkeer gaat dan ook over poort 1433, niet 1434.
INF: TCP Ports Needed for Communication to SQL Server Through a Firewall
[ Voor 13% gewijzigd door Oogje op 02-12-2009 22:17 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Thx voor de aanvulling!Oogje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:16:
[...]
Klopt...alleen maken sommige applicaties tijdens de installatie een Named Instance aan ook al draait er verder niets op die SQL server, en die komt dus automatisch op een Dynamic Port te draaien ipv 1433. En dan komt de SQL Server Browser in beeld op poort 1434 (UDP).