Hoi Allemaal,
ik heb een HP DV9790ed met een Intel T7500 processor
. Nu is mijn laptop voor de 3de keer terug omdat HP hem elke keer met meer schade teruggeeft dan dat hij heen ging
. Ik heb inmiddels via via mijn geld terug geëist.
Ik ben daarnaast aan het kijken voor een andere laptop.
Nu is mijn laptop in februari 2 jaar oud en zit ik te kijken naar een vergelijkbaar of beter model. Ik merk bij andere pc's waar ik soms achter zit dat ik ze traag vind bij veel programma's tegelijk. Ik heb het idee dat dit voornamelijk aan de processor ligt.
Nu zie ik bij de huidige laptops enkel veel tragere processors en geen vergelijkbare. Ik kom of in Ghz en L2 geheugen veel lager uit of direct veel hoger met veel bij betalen. Betreft Benchmarks zijn veel systemen die nu in de winkel liggen nog niet geïndexeerd dus een goed vergelijk kan ik eigenlijk niet vinden.Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ik toen een systeem heb gekocht dat nu nog steeds bij de tijd is!! De bij benchmarks scoort hij namelijk niet echt positief vind ik persoonlijk.
Weet iemand betere benchmark sites of moet ik op andere dingen letten?
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen http://www.cpubenchmark.net
Kortom ik wil er niet op achteruit gaan maar ook niet teveel moeten bijbetalen.
Ik denk nu aan een DV3-2250ed (voornamlijk omdat ik vaak onderweg ben) maar daar zit een T4300 in. Is dit systeem nu wel of niet te vergelijken in snelheid? En hoe kom ik hier achter
?
Als dit onderwerp verkeerd staat: mijn excuses
Ciao Jop
ik heb een HP DV9790ed met een Intel T7500 processor
Ik ben daarnaast aan het kijken voor een andere laptop.
Nu is mijn laptop in februari 2 jaar oud en zit ik te kijken naar een vergelijkbaar of beter model. Ik merk bij andere pc's waar ik soms achter zit dat ik ze traag vind bij veel programma's tegelijk. Ik heb het idee dat dit voornamelijk aan de processor ligt.
Nu zie ik bij de huidige laptops enkel veel tragere processors en geen vergelijkbare. Ik kom of in Ghz en L2 geheugen veel lager uit of direct veel hoger met veel bij betalen. Betreft Benchmarks zijn veel systemen die nu in de winkel liggen nog niet geïndexeerd dus een goed vergelijk kan ik eigenlijk niet vinden.Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ik toen een systeem heb gekocht dat nu nog steeds bij de tijd is!! De bij benchmarks scoort hij namelijk niet echt positief vind ik persoonlijk.
Weet iemand betere benchmark sites of moet ik op andere dingen letten?
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen http://www.cpubenchmark.net
Kortom ik wil er niet op achteruit gaan maar ook niet teveel moeten bijbetalen.
Ik denk nu aan een DV3-2250ed (voornamlijk omdat ik vaak onderweg ben) maar daar zit een T4300 in. Is dit systeem nu wel of niet te vergelijken in snelheid? En hoe kom ik hier achter
Als dit onderwerp verkeerd staat: mijn excuses
Ciao Jop