Toon posts:

ik zoek de goedkoopste asus 17" laptop met s-ata2

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Asus biedt geen zoekoptie hiervoor, en telefonische verkoop kennen ze niet.

Wie weet hoe ik hierachter kan komen ?

bedankt voor hulp !

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Praktisch elke moderne chipset en schijven zijn s-ata 300. De vraag is, waarom wil je dit persé, in de praktijk zul je namelijk geen verschil merken met 150.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Op de website van Asus zelf staan inderdaad geen prijzen vermeld, i.t.t. bijvoorbeeld HP.

Maar hiervoor heeft T.net juist de Pricewatch uitgevonden. Het is een kwestie van even de goede filters selecteren (Asus & 17") en vervolgens sorteren op prijs. Er bestaat geen filter voor hardeschijf-interfaces, dus de SATA2 spec zul je even van de Asuswebsite moeten halen.

Ik zie dat je al geregistreerd bent sinds 2006, dan had je wel kunnen weten dat er een pricewatch bestaat :?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tenzij je een SSD wilt gaan gebruiken heb je niet veel aan een S-ATA150 interface in een laptop er is namelijk geen enkele laptop hardeschijf die deze interface dichttrekt. Daarnaast S-ATA II zegt niet alles, S-ATA II is namelijk de voormalige naam van een projectgroep die voor de S-ATA standaard extra funties heeft bedacht en goedgekeurd, niet meer niet minder. Fabrikanten zijn alleen overal labales "S-ATA II" op gaan plakken als deze features gebruikt worden in een hardeschijf of controller. S-ATA II is dus niet een of de standaard.

Wanneer een controller of hardeschijf een S-ATA II label draagt betekend dit niet dat alle features worden ondersteund. De features zijn o.a. de S-ATA300 interface, NCQ en Staggered spinup. Deze features vallen onder de S-ATA 2.x revisie (NIET stadnaard). Zo heb je de Maxtor Diamondmax 10 serie gehad die in eerste instantie wel NCQ ondersteunden, maar geen S-ATA150 interface boden.

Verder kun je in de pricewatch prima de laptops op rij zetten met alle specificaties die jij wilt en daar een uit kiezen die in jouw butget ligt. Een beetje moeite mag je wel doen. ;)

P.s. Alles over S-ATA kun je hier terug vinden: www.sata-io.org Het verhaal over hoe om te gaan met de benamingen kun je hier terug vinden: http://www.sata-io.org/developers/naming_guidelines.asp

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geen sata2 nodig dan als ik een snelle ssd disk erin wil ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:05:
heb ik geen sata2 nodig dan als ik een snelle ssd disk erin wil ?
Mogelijk, maar dat is dan weer een rare combi met de goedkoopste 17". En je kunt altijd een model kiezen en dan op de Asus site uitzoeken of er sata2 op zit.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat asus dat soort gedetailleerde informatie niet toont.

Maar sata revisie 1 met 1.5Gb/s is toch ruim voldoende voor een 250Mb/s SSD ?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
1,5 Gb/s = 192 MB/s (1535 Mb/s)
3 Gb/s = 384 MB/s (3072Mb/s)

Let op grote en kleine letters! Megabit en MegaByte

Wikipedia linkje

[ Voor 27% gewijzigd door StaticZ op 02-12-2009 21:08 ]

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
voor een intel ssd zou ik wel idd sata-2 willen. een Byte is 8 bit maar je mag met overhead geloof ik een factor 10 hanteren.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica