[SPAM] Risico van online vCard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn website wil ik graag mijn vCard publiceren zodat het voor bezoekers makkelijk is om al mijn gegevens te downloaden. Nu is het zo dat wanneer e-mailadressen op de normale wijze getoond worden op websites (name@domain.ext) deze worden geïndexeerd door zoekmachines maar ook door spambots.

Is dit ook het geval bij het publiceren van een vCard op mijn website?
En zo ja, is er dan een manier om dit tegen te gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In welk formaat ga je je vCard publiceren? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan .vcf, of heb je een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Je gegevens plaintext op je website zetten of via een hCard maakt denk ik geen verschil; beide is even gevaarlijk. Eerste hit op Google leverde een hCard brainstorm site op, met o.a. ook anti-spam ideeen.

-- edit --

Goed, nu eerst koffie... vCard != hCard 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 02-12-2009 11:02 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je kunt een captcha zetten op de vcard download.
Maar je zou het ook simpeler kunnen oplossen door gewoon je bezoekers te vragen een woord te herhalen. Het hoeft niet perse in een image te staan omdat weinig spammers de moeite zullen nemen een parser voor je website te schrijven.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies dat zou ook nog kunnen, captcha module heb ik al wel ingebouwd in de website.

Is het nog gebruikelijk om een vCard te publiceren op een website of zie je dat op dit moment niet zoveel meer? Anders kan ik het ook achterwege laten, alle gegevens staan in weze ook op de contactpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Persoonlijk maak ik me echt niet meer druk over spam bots en zet ik mijn e-mail adres van mijn website mooi in plain tekst. Mijn hoster bied een gratis anti-spam oplossing die zeer goed zijn werk doet. Hoe je het ook draait of keert, je e-mail beschermen tegen een spam list is een hopeloze zaak.

Bij het e-mail adres dat ik van mijn ISP krijg, heeft het 3 maand geduurd, daarna had één van mij vrienden mij doodleuk een ketting mail gestuurd.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1