[XP] laptopscherm blijft zwart na resume from hibernate

Pagina: 1
Acties:

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 13:24
Of eigenlijk, het losse LCD scherm dat aan mijn dockingstation hangt, blijft zwart (maar dat paste niet in de titel).Het probleem is dat mijn Dell D630 laptop eigenlijk altijd goed werkt; zowel los, als in het dockingstation. Het gaat mis in 1 specifiek geval.

Als de laptop hibernated is (typisch als je 's ochtends op je werk komt), en ik klik 'm in z'n dockingstation, dan start ie netjes op. Ik zie op het losse LCD scherm netjes de statusbar opvullen "resuming from hibernate". Op het moment dat windows schakelt naar het inlogscherm (met een andere/hogere resolutie), gaat de LCD monitor op zwart: 'no signal'.

De laptop werkt wel gewoon; als ik 'm uit z'n dockingstation haal en openklap, is er niets aan de hand. Weer dichtklappen zorgt ervoor dat hij in standby gaat. Daarna kan hij weer terug in het dockingstation, en dan weer opstarten vanuit standby. Dan kan ik *eindelijk* aan de slag, en weer probleemloos een dag werken.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Reeds gedaan:
- Windows update
- BIOS update naar laatste versie
- Update display drivers

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Misschien in de instellingen kijken wat er met alle schermen gebeurt na/tijdens hibernate? Ik weet dat als ik een extern scherm aan mn laptop hang (meestal tv) en mn laptop in slaap valt het dan met wakker worden ook vaak misgaat, omdat hij na hibernate het externe scherm 'uitzet'.

• BartS12
Misschien in de instellingen kijken wat er met alle schermen gebeurt na/tijdens hibernate?
Ehm, waar vind ik dit? De enige menu's/opties die ik ken die invloed hebben, zijn
- het 'power menu'; settings als "na hoeveel uur harddisk power down, monitor uit, standby of hibernate".
- Standaard display settings.

In beide menu's kan ik niks specifieks vinden over wat er met een bepaald scherm moet gebeuren tijdens of na hibernate. Voor zover ik weet is hibernate ook vrij simpel - alles gaat gewoon uit.

• BartS12
Ehm, jammer. Niemand die dit herkend?