Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds september heb ik problemen met VF die mij ten onrechte blokkeert. Ik ben nu a 4x geblokkeerd, waarvan 1x terecht. Dus 3x ben ik onterecht €27 deblokkeer kosten in rekening gebracht.
Ik heb al de helpdesk gebeld, maar die kunnen niks doen. Ik vind de service werkelijkwaar belachelijk. Ik vroeg naar redenen waarom ik steeds geblokkeerd wordt en die konden ze mij niet geven. Het stond in het systeem, dus zal het wel zo zijn. Daar kwam het op neer eigenlijk.
Ik was op 27 september geblokkeerd en de 28ste weer gedeblokkeerd. Dit vond ik heel vreemd aangezien ik daar niets van gemerkt heb en als ik naar de rekening specificatie kijk dan zie ik dat ik op de 27ste gewoon gebeld en ge-smst heb. Daar kon de klantenservice ook geen reden voor geven.

Daarna ben ik 18oktober geblokkeerd geweest. Dit was terecht. 22 oktober was de betaling binnen. Dus werd ik gedeblokkeerd. Maar meteen op dezelfde dag ben ik wederom geblokkeerd en 24 oktober gedeblokkeerd. Zonder dat ik iets gedaan had. Hier kon de klantenservice ook geen gepaste reden voor geven.

En nu ben ik wederom geblokkeerd. Vanwege het feit dat ik de betaling van november waarin 2x onterecht deblokkeerkosten in staan nog niet betaalt heb. Echter de rekening moest betaald worden op 19 november en ik was al op 30 november geblokkeerd. Dat is dus binnen 11 dagen. Zonder dat ik een herinneringbrief heb gekregen hebben ze mij dus meteen geblokkeerd. Na 11 dagen is toch geen redelijk termijn om iemand te blokkeren, zonder herinnering.

De enige wat de klantenservice zei dat ik moest betalen en een klachtenbrief moest schrijven.
Heeft iemand hier ook last van?

En hebben jullie misschien tips wat ik in de brief kan zetten om mijn geld terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:02:
En nu ben ik wederom geblokkeerd. Vanwege het feit dat ik de betaling van november waarin 2x onterecht deblokkeerkosten in staan nog niet betaalt heb. Echter de rekening moest betaald worden op 19 november en ik was al op 30 november geblokkeerd. Dat is dus binnen 11 dagen. Zonder dat ik een herrineringbrief heb gekregen hebben ze mij dus meteen geblokkeerd. Na 11 dagen is toch geen redelijk termijn om iemand te blokkeren, zonder herrinering.
Ik kan me voorstellen dat Vodafone na een eerder betalingsprobleem, bij een tweede keer niet betalen je sneller af kan sluiten.
Als de termijn van de rekening 19 november is, betekend dat dat je VOOR die tijd dient te betalen. 11 dagen respijt (+10 werkdagen) lijkt me meer dan coulant van Vodafone na eerdere wanbetalingen.

Wat wil je nu precies. Je eigen (slechte) betalingsgedrag gebruiken om er persoonlijk beter van te worden?
Betaal gewoon, en als je het niet kan bijhouden/geen tijd hebt, stap over op een machtiging. Doe ik ook, scheelt hoofdbrekens.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
huh wanbetaler? waaruit blijkt dat ik een wanbetaler ben dan?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:27

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

uit je eigen TS ? 8)7

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:56
Als hun niet kunnen vertellen waarom je geblokkeerd bent dan hebben ze geen geldige reden lijkt mij..
Ik zie ook niet waar er gezecht word dat je wan betaler bent..
Je betaald 1x niet optijd en 11 dagen later ben je weer geblokkeerd.
Tenzij die andere blokkades temaken hebben met niet/laat betalen?

[ Voor 49% gewijzigd door acemoo op 02-12-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:45
Waarom gebruik je geen automatisch incasso? Dan heb je ook geen problemen met blokkades + eventuele negatieve opmerkingen bij je BKR registratie. Kan erg vervelend zijn, want dan kun je de komende 4 jaar geen hypotheek krijgen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iid 1x heb ik niet optijd kunnen betalen. Rekening was vrij hoog. Dus vandaar de terechte blokkade, kan een keer gebeuren toch. En de laatste rekening heb ik puur niet betaald omdat ik het niet eens was met de rekening. Verwachte echter niet dat ik meteen geblokkeerd zou worden.

27 sept geblokkeerd geweest zeggen ze, terwijl ik de rekening netjes op tijd heb betaald. En op die dag kon ik gewoon bellen en sms-en. Te zien op mijn rek. specificatie.

18okt geblokeerd - 22 deblok: terecht.

22 okt weer geblokkeerd en 24okt deblok: Hoe kan dit dan? Ik heb geen openstaande rekeningen meer. En heb ook niks gedaan tussen 22-24okt. Het is dus niet zo dat ik iets betaald heb in de tussentijd. Hij is gewoon weer uit het niets gedeblokkeerd.

denk dat ik iid auto icasso moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:27

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

1x niet op tijd betaald om diverse redenen
1x niet betaald omdat je niet eens bent met de rekening.

dus ben je een wanbetaler.... :/

Als je het met een rekening niet eens bent betaal je die en vecht je die daarna aan.....

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-12-2009 10:47 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich is het niet vreemd dat je sneller afgesloten wordt (zonder brief) als het al een paar keer eerder gebeurd is (je staat dan inderdaad gewoon als wanbetaler bij hun bekend). Wel of niet terecht daar kunnen wij natuurlijk niks over zeggen. Als het onterecht is dan is dat vervelend, maar Vodafone heeft hier toch ook een eigen topic en webcareteam? Had je het niet beter daar kunnen posten dan lezen ze mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-12-2009 10:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt sowieso averrechts om een betaling tegen te houden of te laten storneren, want dan volgt altijd een blokkade. Het principe bij Vodafone is eerst de rekening betalen en dan pas kijken of bij de klant onterecht kosten in rekening zijn gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:57:
Het werkt sowieso averrechts om een betaling tegen te houden of te laten storneren, want dan volgt altijd een blokkade. Het principe bij Vodafone is eerst de rekening betalen en dan pas kijken of bij de klant onterecht kosten in rekening zijn gebracht.
Dat is bijna overal zo, en als je al een paar keer afgesloten bent geweest is je naam bekend en zijn ze nog minder coulant met dit soort dingen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Bah. Altijd heb je die mensen erbij die eigen rechtertje willen spelen.

Mijn rekening klopt niet, dus ik betaal lekker niet...

Heb je inderdaad, zoals hierboven beschreven, alleen jezelf mee.
Je wordt in de toekomst sneller geblokkeerd, je naam wordt geregistreerd enz.

Als iets niet klopt, gewoon betalen. Daarna netjes bellen. Indien Vodafone dan een fout gemaakt heeft, krijg je het bedrag gewoon weer in mindering op je volgende factuur. Niks aan de hand dan toch?

En o ja, ik ben het ook zo vaak niet eens met m'n rekening ;) Altijd te hoog ;)
Maar heb 't toch echt gebeld hoor, doe het echt ook zelf.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Hoezo kan je überhaupt wanneer je rekening een keer wat hoger is dan verwacht deze meteen niet meer op tijd voldoen? Als je dat financieel niet eens kan opvangen dan zit er toch iets systematisch niet goed en moet je misschien naast je abonnement nog wat andere dingen heroverwegen.

Verder sluit ik mij aan bij wat hierboven al door iedereen gezegd is, eerst betalen dan protesteren. Moet Vodafone kunnen ruiken dat je het schijnbaar niet eens bent met hun factuur? Al dat zij zien is dat er te laat/niet betaald is. De eerste keer lag de fout wellicht bij hun, van wat ik lees kun je dat ook aan ze bewijzen, prima doe dat dan. Je maakt het jezelf echter hartstikke moeilijk door de maand(en) daarop dus een factuur niet (tijdig) te voldoen.

Als je ze een brief gaat schrijven moet je ten eerste veel duidelijker de situatie schetsen dan in je TS en andere posts want het is een warboel. Ten tweede geef je dan jouw kant van het verhaal, wat volgens jou terecht en onterecht is qua blokkades en of zij voor de onterechte blokkades de deblokkeringskosten zouden willen herzien. Dat je een factuur niet betaald hebt omdat je hem te hoog vond zou ik persoonlijk niet over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, als ik dit zo lees ben je in ieder geval 2x terecht geblokkeerd. Ik denk dus dat je weinig kans maakt om voor die overige twee keer (waarvan nog maar moet blijken of het echt onterecht was, dat kunnen wij zo niet beoordelen) wel de kosten vergoed te krijgen. Als je nou een brave klant was.. dan misschien, maar nu zullen ze het waarschijnlijk op je gemaakte fouten gooien. Zie dan maar eens gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10 20:18
RoD schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:12:
Als je nou een brave klant was.. dan misschien, maar nu zullen ze het waarschijnlijk op je gemaakte fouten gooien. Zie dan maar eens gelijk te krijgen.
Dat heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken he :+ Een crimineel is ook geen brave klant, maar wordt daarom toch niet (nogmaals) geblokkeerd als hij aan zijn verplichtingen voldoet... Zelfde voor TS, wat hij ook voor historie heeft hij kan niet zomaar geblokkeerd worden. En ook niet omdat hij een foutje in een ander geval heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ceelcoumans schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:23:
[...]

Dat heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken he :+ Een crimineel is ook geen brave klant, maar wordt daarom toch niet (nogmaals) geblokkeerd als hij aan zijn verplichtingen voldoet... Zelfde voor TS, wat hij ook voor historie heeft hij kan niet zomaar geblokkeerd worden. En ook niet omdat hij een foutje in een ander geval heeft gemaakt.
Dat heeft er zeker wel mee te maken. Als ze op bij debiteurenbeheer je naam kennen is dat een slecht teken en wordt je eerder afgesloten bij veel bedrijven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe slordig TS misschien ook is in zijn nakoming van de overeenkomst, Vodafone moet zich er zelf ook aan houden. De algemene voorwaarden schrijven voor dat Vodafone TS eerst op de hoogte brengt van een afsluiting. Voorzover ik kan opmaken uit het verhaal van TS, is dit niet gebeurd. Daarnaast is er een aantal keer onterecht afgesloten (of in ieder geval geadministreerd dat is afgesloten). Vodafone zou trouwens eens zo streng moeten worden aangepakt door zijn klanten voor zijn eigen tekortkomingen, dan zou het snel afgelopen zijn met het bedrijf.

Verder vind ik het "eerst betalen, dan probleem oplossen" niet opgaan. Vodafone kan alleen afsluiten als niet is betaald wat verschuldigd is. TS is uiteraard niet de "verzonnen" heraansluitkosten verschuldigd, als er geen sprake is geweest van een rechtmatige afsluiting of als deze kosten niet redelijk zijn. Ik ben het er wel mee eens dat je maar beter, hoewel onterecht, medewerking kan verlenen aan Vodafone. Dit omdat je nu eenmaal afhankelijk bent van Vodafone voor je bereikbaarheid en je telefoonnummer.

Dat de kwaliteit van de dienstverlening van Vodafone achteruitholt, is overigens geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Een factuur betalen wil zeggen dat je hem erkent. Juridisch sta je helemaal niet zo sterk als je een factuur betaalt en hem dan aanvecht. Ik heb ook eerlijk gezegd een broertje dood aan dat soort mensen. Als ik het NIET eens ben met een factuur betaal ik hem niet en neem ik DIRECT contact op met de partij die hem heeft gestuurd. Als zij me kunnen toezeggen dat ik deze moet betalen en de volgende crediteren dan ben ik akkoord.

Maar gewoonweg betalen is erg slecht. Daarmee erken je namelijk de factuur.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

LauPro schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:43:

Maar gewoonweg betalen is erg slecht. Daarmee erken je namelijk de factuur.
Mee eens, maar er zijn zat mensen bij die helemaal niet betalen indien ze vinden dat het niet klopt. Dan wachten ze een herinnering af van het bedrijf en gaan dan pas bellen.

Dan vind ik het niet gek als een bedrijf je gewoon niet meer zo vriendelijk helpt.

Indien een factuur niet klopt; gelijk bellen! En niet pas een week later ofzo.
Meteen kenbaar maken, dan gaat Voda voor je kijken...
Indien het echt niet klopt, wordt er netjes op de volgende factuur weer gecrediteerd.
Dan kun je dus gewoon het huidige factuurbedrag betalen.

Over de afsluitingen; ik zou de werkelijke historie van TS weleens willen weten.

Uit ervaring kan ik zeggen dat T-Mobile ook direct afsluit als het vaker voorkomt dat je een rekening niet betaald, dus dit doet niet alleen Vodafone.
Als je naar voren komt als soort wanbetaler, dan ben je nu eenmaal snel de klos.

Ik zeg maar zo; als je gebruik wil maken van een dienst, moet je ervoor betalen.
Zelfde met een auto, als je wil rijden, moet er brandstof in.

Er zijn zat klanten die op de dag van incasso geen geld hebben... Heb ik zoiets; waarom neem je dan een abo? Maak je zaken eens op orde...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

freddyathlon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:35:
Mee eens, maar er zijn zat mensen bij die helemaal niet betalen indien ze vinden dat het niet klopt. Dan wachten ze een herinnering af van het bedrijf en gaan dan pas bellen.
De factuur dient betaalt te worden binnen een redelijke termijn. De afwachtende houding mag inderdaad worden bestraft.
Ik zeg maar zo; als je gebruik wil maken van een dienst, moet je ervoor betalen.
Zelfde met een auto, als je wil rijden, moet er brandstof in.
In het geval van een auto heb je toch iets meer keus. Bij telecom ben je voor enigszins normale tarieven en kwaliteit overgeleverd aan 1 tot 2 partijen.
Er zijn zat klanten die op de dag van incasso geen geld hebben... Heb ik zoiets; waarom neem je dan een abo? Maak je zaken eens op orde...
Ik blijf het inherent vinden als men door middel van een factuur zaken communiceert. Een factuur zou in mijn ogen een bevestiging moeten zijn van de afspraken. Bij telecom zijn deze afspraken veelal onduidelijk omdat je als klant je provider op zijn blauwe ogen moet vertrouwen hoeveel je belt. Nog erger is het dat veel providers systemen waarmee je inzicht hebt op je abonnement offline hebben of maanden lang in 'storing'.

De OPTA moet er echt nog eens hard overheen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

LauPro schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 06:16:
Ik blijf het inherent vinden als men door middel van een factuur zaken communiceert. Een factuur zou in mijn ogen een bevestiging moeten zijn van de afspraken.
Zie je wat je zelf zegt;

Hoe kunnen een klant en provider afspreken hoeveel iemand belt dan?
Kunnen wij de TS vertrouwen op zijn woord?

Wie weet heeft hij wel veel meer gebeld/verbruikt dan hij hier neerzet.

Luister, een provider gooit echt z'n naam niet weg door spookfacturen te sturen.
Zeker niet zo'n grote provider als Vodafone, die toch wereldwijd een van de grootste is.
Ik werk zelf ook in de telecom (niet Vodafone), ik kom misschien 1 op de 10.000 facturen tegen die niet helemaal juist is. In 99.999% van de gevallen heeft de klant het toch echt zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb van Vodafone regelmatig 'spookfacturen' mogen ontvangen. Zaken die 100% zwart op wit vastgelegd zijn en toch anders worden doorgevoerd. Vodafone heeft er een handje van om bij contractverlenging met een lager bedrag stiekem een hoger bedrag in te voeren in de hoop dat je dit niet opmerkt. Dit is mij al 2 keer overkomen, als je daar niets aan doet betaal je dus structureel teveel.

Pagina: 1