[Core i5] maar 3 cores zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.067 views

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Had eerst een vraag gesteld via het ati 5800 topic maar denk dat het hier meer op zijn plaats is.
Het lijkt er op dat mijn core i5 maar 3 cores actief heeft met een plafond van 1999Mhz. ik zou verwachten dat ik 4 cores zou zien met als max 2,67Ghz.

Nu heb ik het volgende gedaan: WoW geopend, 3 scan programma's geopend, taakbeheer en cpu-z. Ik zie maar 3 cores die max op 1999Mhz draaien. Zou dit een kapotte CPU zijn?
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9598/stresstest2.jpg

Verder was aangeraden om de nieuwe directx 11 er op te zetten maar deze zit al standaard in windows 7 en heb alle updates die er waren geinstalleerd (legale windows)
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/i/directx.jpg
Hier zie ik dan staan 3 cores ~2.0Ghz

apparaatbeheer
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/4864/apparaatbeheer.jpg

Is de bottleneck hier een (kapotte) CPU? heb verder nog helemaal niets gewijzigd of getweaked of in de bios gezeten. Alleen de GPU via het standaard CCC overgeklokt via de auto functie. Verder heb ik de nieuwste bios er ook op staan.
Wat ik zo op google vind zijn voornamelijk msconfig instellingen maar niet specifiek bovenstaand probleem. Vanmiddag ga ik in iedergeval kijken of ik daar wat mee kan maar heb het idee dat er meer aan de hand is.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Ik zou eerst eens even in het bios gaan kijken of hier het zaakje wel goed staat ingesteld

• thewizard2006
ik heb nog helemaal niets in de bios gewijzigd. Zou het dan standaard verkeerd kunnen staan? Verder ook niet heel veel verstand van de bios maar zal eens gaan rondneuzen.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:08
Welk moederbord heb je? Heb je de laatste bios versie op je mobo geflashed?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien een BIOS update van je moederbord doen?

This footer is intentionally left blank

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 12:33
Er zit een optie in mijn BIOS van het Gigabyte P55 moederbord, waarbij je de i5 op 3 core's kan laten lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kozz op 02-12-2009 10:11 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik zou zeggen doe een BIOS reset.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 13:45

djfrankel

It's a trap!

Ik weet dat er een optie op mijn Maximus III zit waarbij je het aantal active cores kan instellen, mss dat je daar eens naar moet kijken.

• thewizard2006
ik heb pricewatch: Gigabyte GA-P55M-UD2
Hiervoor heb ik gelijk na mijn windows 7 update een biosupdate gedaan. Dit heb ik via het standaard tooltje dat op de gigabyte mobo's zit gedaan. Als het goed is versie F4. Nu is er een F5 en die doet het volgende"Update for P55 B3 stepping Geen idee of dat voor mij nodig is.
Zal thuis eens in de bios kijken maar blijkbaar is het niet iets bekends.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
thewizard2006 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:23:
Zal thuis eens in de bios kijken maar blijkbaar is het niet iets bekends.
Blijkbaar toch wel:
Er zit een optie in mijn BIOS van het Gigabyte P55 moederbord, waarbij je de i5 op 3 core's kan laten lopen

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• thewizard2006
ik heb daar nooit iets aan gewijzigd dus dan zou de bios zelf maar besloten hebben om dat te doen (of standaard vanuit de update meegegeven zijn). Lijkt me niet echt normaal? Verder lijkt het alsof de max Mhz op 1999 blijft steken terwijl dit standaard 2,67Ghz is

Verwijderd

In plaats van maar blijven zeggen dat het raar en niet normaal is, zou je nou ook je bios kunnen resetten :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 14:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij het ding niet belast dan loopt hij idd op 2000MHz, hij gaat vanzelf wel omhoog als je meer van het ding eist.
Maar goed, check gewoon je bios, stel dat ding netjes in en kijk of je dan nog tegen problemen aanloopt.

• thewizard2006
als ik thuis had geweest op dat moment had ik dat ook gedaan, zoals eerder gezegd.

Heb net in de bios gekeken en het aantal cores stond op 3. Ik heb nu de optie enable all gedaan en hij laat 4 cores zien.
Verder stond de multiplier op 15. deze heb ik op 20 gezet en nu laat hij de juiste waardes ook zien. Dit probleem is dus opgelost.

Ik blijf het nog wel vreemd vinden dat dit dus blijkbaar standaard instellingen zijn? Maar goed. Bedankt voor de input.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

misschien had je eerst gewoon een CMOS reset moeten proberen, of een update

anders weet je niet of dat de bedoelde instellingen zijn (wellicht heeft iemand bij de leverancier al iets met het bord gedaan ooit)

Simplicity is de bom...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, voortaan dus eerst even de bios checken voordat je een topic opent.
Niets aan het handje en met wat inzet zelf op te lossen. Deze gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.