Brom uit speakers boven een bepaald volume

Pagina: 1
Acties:

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:44
Ten eerste, excuses als dit hier verkeerd staat, ik heb het hier maar neergezet omdat ik geen idee heb waar mijn probleem precies ligt.

Boven een bepaald volume (hangt af van volumeknop van de speakers en het master volume van mijn computer) beginnen mijn speakers (vooral de sub heb ik het idee) opeens behoorlijk hard te brommen.
Dit merkte ik gisteren opeens toen ik de Left4Dead2 demo ging spelen (was ook de eerste keer dat ik die, misschien daar iets mee te maken?), en het volume wat harder zette. Daarvoor had ik dit probleem voorzover ik weet nog niet.
Het probleem komt altijd voor, ook als de computer verder geen geluid afspeelt, en is alleen afhankelijk van het volume. Toen ik echter het volume (op de speakers) hoger zette toen de computer net nog in de bios zat, gebeurde er niks, pas toen je het laadscherm van windows kreeg begon ook het gebrom weer. Het lijkt dus niet aan de speakers te liggen.
Verder zit alles hier ONgeaard aangesloten (oud huis, we hebben alleen op de begane grond geaarde stopcontacten en ik zit op zolder).

Specs:
Speakers: Logitech G51
Moederbord: Asus Striker Extreme (ik gebruik de geluidschip op het moederbord)

Rest lijkt me niet relevant, als er toch nog wat mist, vraag maar raak :)

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Zitten de geaarde stekkers van de PC voeding en de speakerset wel op een gezamelijke stekkerdoos met randaarde?? Zonee is het logisch dat je brom krijgt.

wat mij ook nog interessant lijkt is om te bepalen wat nu de doorslaggevende bron van de brom is. Volume van de PC (software instelling) of het volume van de speakers alleen. (PC vol open, speakers op laag niveau, versus speakers vol open en PC op laag niveau)

dat ie in de BIOS nog geen brom geeft zou kunnen duiden op dat het aan de PC ligt.

Ik heb meerdere berichten gelezen over problemen met geluidskwaliteit en storing bij gebruik van windows 7. Heb je wel de correcte drivers voor deze onboard geluidschip geïnstalleerd?

bij 1 topic las ik dat herinstalleren van de driver eea oploste. Dit zou kunnen komen doordat een ingangskanaal (waar je brom/ruis langs kunt binnen krijgen) softwarematig dicht staat (het ziet eruit alsof ie "mute" is in het control panel) maar dat in werkelijkheid het analoge gedeelte van het circuit nog open staat, waardoor de ruis op de speakeruitgang terecht komt.

Petrolhead en draadjesnerd

• Rangester
antiekeradio schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:06:
Zitten de geaarde stekkers van de PC voeding en de speakerset wel op een gezamelijke stekkerdoos met randaarde?? Zonee is het logisch dat je brom krijgt.
Zoals in mijn post ook al stond, zijn geen van de stopcontacten hier geaard. Lijkt mij echter sterk dat dat het probleem is, aangezien ik het pas sinds gisteren heb.
wat mij ook nog interessant lijkt is om te bepalen wat nu de doorslaggevende bron van de brom is. Volume van de PC (software instelling) of het volume van de speakers alleen. (PC vol open, speakers op laag niveau, versus speakers vol open en PC op laag niveau)
Wat de verhouding van de volumes is maakt uiteindelijk niet echt uit, het punt dat het gebrom begint ligt uiteindelijk altijd bij hetzelfde volume (als in volume wat er uiteindelijk uit de speakers komt).
dat ie in de BIOS nog geen brom geeft zou kunnen duiden op dat het aan de PC ligt.
Zat ik ook aan te denken inderdaad.
Ik heb meerdere berichten gelezen over problemen met geluidskwaliteit en storing bij gebruik van windows 7. Heb je wel de correcte drivers voor deze onboard geluidschip geïnstalleerd?
Ik gebruik nog Windows XP (had ik er even bij moeten zetten natuurlijk, heb het nu bij de TS gezet), dus met Win7 problemen heb ik als het goed is weinig te maken. De drivers die ik heb geïnstalleerd heb staan zijn oud maar hebben het eigenlijk altijd wel goed gedaan tot nu toe.
bij 1 topic las ik dat herinstalleren van de driver eea oploste. Dit zou kunnen komen doordat een ingangskanaal (waar je brom/ruis langs kunt binnen krijgen) softwarematig dicht staat (het ziet eruit alsof ie "mute" is in het control panel) maar dat in werkelijkheid het analoge gedeelte van het circuit nog open staat, waardoor de ruis op de speakeruitgang terecht komt.
Ik zal de drivers eens herinstalleren (meteen nieuwste versie erop zetten) en kijken hoe het dan werkt. Ik zie overigens in mijn volumebeheer de microfoon bij output inderdaad uitstaan, met een waarschuwing erbij dat ie ook uit hoort te staan, zal daar ook eens naar kijken. Bedankt voor de hulp in ieder geval. :)

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 19:34
probeer eens een koptelefoon aan te sluiten op je pc, kijken of je dan ook iets van een brom hoort.
en probeer andersom eens een mp3 speler aan te sluiten op je speakers, en kijk eens of je dan wat hoort.

is wat makkelijker om dingen uit te sluiten !

Verwijderd

aarde maakt niets uit of het BIOS, Windows of opstarten is.
Als de kast niet geaard is zal er altijd een reststroom in blijven hangen wat dus voor een brom kan zorgen. ook al staat de pc uit

het lijkt mij idd een driver probleem aangezien je aangeeft dat het pas begint bij het welkom scherm van windows (waar drivers zo onderhand actief beginnen te worden ;) )

• Rangester
Na nog eens kijken in de configuratie van de geluidsdrivers zag ik inderdaad bij afspelen de microfoon gemute staan (of juist niet, ben het vergeten :P ), en na een paar keer op mute/demute klikken is de brom nu weg (staat nu op mute, dus zal wel op niet dempen hebben gestaan). Hartelijk dank voor alle reacties!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking bookmarkt.

M'n X-530 geeft soms ook een brom alleen dan ónder een bepaald volume. Die tips ga ik even uitproberen, kijken of die onboard Realtek HD Audio er iets mee te maken heeft :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jejking op 02-12-2009 17:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het voornamelijk over de speakers gaat krijgt dit topic een trapje naar AUD
Pagina: 1