Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FF] Vage tekst op sommige sites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds ik deze laptop heb, heb ik op sommige sites vage tekst. Als ik dezelfde pagina open in IE staat het er wel gewoon normaal. Ik heb Windows XP en heb gecheckt wat voor instellingen er staan in Firefox qua lettertypen. Het staat op Westers met lettertype Times New Roman en Courier New.

Op twitter krijg ik bijvoorbeeld in plaats van: "What's Happening" zoiets te zien:
Üöæïæéè.

Op SoundCloud is dat nog erger.

Het is heel vervelend om zo te werken, ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft (behalve dat ik in IE moet gaan werken ;)

Bedankt,

Anjiro

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:15:
Het is heel vervelend om zo te werken, ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft (behalve dat ik in IE moet gaan werken ;)
Geen mooi moment om over te stappen op Chrome?

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk het liefst met Firefox, maar als er geen oplossing blijkt te zien zal ik wel moeten overstappen :(

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nah ik werk al zolang het bestaat met (o.a) FF en heb er nooit last van gehad - ben bang dat je ergens een speciale instelling of versie hebt (Finse versie oid).
Check je instellingen of geef me een site met rare resultaten (werk zelf met OSX maar kan wel de meeste browsers ook in virtualbox draaien op WIN-xp, Win-7, Ubuntu en nog wat).
wedden om een biertje dat je geen chrome nodig hebt?

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 02-12-2009 01:37 . Reden: +t ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je firefox er eens helemaal af gooit inclusief alle opties en instellingen

Dan weer opnieuw "fris" installeren.

Lost dat het op?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:35:
nah ik werk al zolang het bestaat met (o.a) FF en heb er nooit last van gehad - ben bang dat je ergens een speciale instelling of versie hebt (Finse versie oid).
Check je instellingen of geef me een site met rare resultaten (werk zelf met OSX maar kan wel de meeste browsers ook in virtualbox draaien op WIN-xp, Win-7, Ubuntu en nog wat).
wedden om een biertje dat je geen chrome nodig hebt?
instellingen heb ik gecheckt, niks raars aan te zien. De site waar het bij mij verkeerd gaat is bijv. Twitter (ik weet niet of je een twitter account hebt, want je moet eerst inloggen anders zie je de fout niet). Ook bij SoundCloud gaat het fout, maar ook wanneer ik ingelogd ben.. Dus daar hebben jullie niks aan denk ik. Ik zal eens proberen om Firefox opnieuw te installeren, hoop dat dat wel werkt

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik heb een twitter account en net even op die (twit) van jou gekeken maar ik kon de betreffende tweet niet vinden.

welk operating system gebruik je met FF?

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 02-12-2009 01:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:44:
ik heb een twitter account en net even op die (twit) van jou gekeken maar ik kon de betreffende tweet niet vinden.

welk operating system gebruik je met FF?
Het gaat niet om te tweet. Je hebt bij Twitter dat vakje waar je kan invullen wat je aan het doen bent. Daarboven staat "What's Happening?" maar bij mij staat er zoiets: Üöæï .. Allemaal van dat soort tekens. Ik gebruik Windows XP

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik zal als ik weer thuis ben eens kijken of ik mij FF zo gek kan krijgen dat gedrag ook te vertonen :) Dan kan je het ook weer goed zetten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer eens een nieuw profiel, dan weet je iig of je Firefox installatie niet rot is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb het geprobeerd op XP (NL-Home) met FF 3.5.5. (NL) voorkeurs taal op nl.
Bij mij geen vreemde tekens.

Heb je bij [extra]>[Opties...]>[Inhoud]>[Lettertypen]>[Geavanceerd] misscien een rare taal of lettertype staan? Staat gewoon netjes in je openingspost - sorry voor het slechte lezen.

Ik draai dit op OS-X in een virtual box van sun maar dat zou weinig uit mogen maken?

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 02-12-2009 22:17 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het lijkt er meer op of een tekenset niet gedefineerd is.
heb je al eens met de rechtermuisknop op twitter.com (ergens in de pagina) en dan op eigenschappen geklikt?

Je kan ook op pagina info klikken, dan kan je ook de karakterset zien, dit moet UTF-8 zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Brilsmurfffje op 02-12-2009 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja me karakterset staat nu op UTF-8 maar dat helpt ook niet ..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:45:
Ja me karakterset staat nu op UTF-8 maar dat helpt ook niet ..
Heb je mijn suggestie al geprobeerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:20:
Probeer eens een nieuw profiel, dan weet je iig of je Firefox installatie niet rot is :)
ja geprobeerd.. same problem

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het gewoon tijd is voor Google Chrome. Even kijken hoe dat bevalt.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:00:
Ik denk dat het gewoon tijd is voor Google Chrome. Even kijken hoe dat bevalt.
waarom. kans dat je hetzelfde probleem krijgt (of niet) maar daar leer je niets van ;)
dan kan ie net zo goed terug naar IE - dat werkt ook.
Opera zal ook wel werken, en veel meer ook. waarom Chrome?

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 05-12-2009 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt.. Ik zou graag willen dat Mozilla het gewoon doet, dat programma werkt hier het snelst. Ik ben nu de heletijd bezig met Chrome met het wilt niet wennen en het werkt niet lekker. IE loopt alleen maar vast dus daar heb ik ook niks aan. Ik heb niet echt een speciale reden om Chrome te gebruiken, ik wou alleen even kijken hoe dat werkte, maar dat bevalt dus ook niet haha. Hoop dat er iemand nog een oplossing heeft die het probleem weg kan werken.

Verwijderd

Die cleane interface van Chrome bevalt niet? Lijkt me namelijk erg prettig op een laptop, hou je nog een beetje ruimte over voor de pagina zelf...

Verwijderd

Topicstarter
de verdeling van de werkbalken is nogal vervelend. Mozilla blijft gewoon top :p haha

Verwijderd

Welke werkbalken? Ik zie er bij Chrome namelijk maar 1 (de "adresbalk").

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zullen we voortaan maar ook in alle tech fora gaan rondspammen bij elk probleem dat ze maar <concurrent product X> moeten nemen? Windows crashed? Neem linux. Iphone loopt vast? Neem een Nokia.

Heb je ook ander lettertype geprobeerd ipv TNR?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Tahoma, Arial etc. niks werkt

Verwijderd

aha wacht! Heb je die vreemde tekens bvb ook op http://validator.w3.org/ ?
Ik heb ooit het zelfde probleem gehad, dacht het zelfs hier gepost te hebben maar vind het niet onmiddellijk terug ... even zoeken

edit: ik heb de screenshot al teruggevonden & het bericht; Verwijderd in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"

Maar hoe ik het opgelost heb, geen idee :X, ik dacht dat het iets te maken heeft met één of ander font dat je hebt geïnstalleerd, probeer anders eens alle fonts terug op 'default' te zetten in je fonts folder

edit 2: ik heb blijkbaar de oplossing toch ergens achtergelaten; Verwijderd in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"

Hopelijk heb je er iets aan!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 08:38 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:31
Op welke tekenset heb je je firefox staan dan? Er zijn meerdere westerse tekensets. Ik heb geen twitter account dus kan het niet zomaar proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 08:20:
aha wacht! Heb je die vreemde tekens bvb ook op http://validator.w3.org/ ?
Ik heb ooit het zelfde probleem gehad, dacht het zelfs hier gepost te hebben maar vind het niet onmiddellijk terug ... even zoeken

edit: ik heb de screenshot al teruggevonden & het bericht; Verwijderd in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"

Maar hoe ik het opgelost heb, geen idee :X, ik dacht dat het iets te maken heeft met één of ander font dat je hebt geïnstalleerd, probeer anders eens alle fonts terug op 'default' te zetten in je fonts folder

edit 2: ik heb blijkbaar de oplossing toch ergens achtergelaten; Verwijderd in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"

Hopelijk heb je er iets aan!
idd! dit is de oplossing... super bedankt! *O*

Helvetica.tff verwijderen en dan werkt alles.

Bedankt voor jullie reacties. _/-\o_

Verwijderd

No problem 8)

btw, wees gewaarschuwd want een week later had ik plots terug font problemen met het installeren van OTF fonts, veroorzaakt door de video driver ... het is maar dat je het weet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 21:57 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat erg raar is, is dat het bij mij ook opeens is verschenen, uit het niets en opeens in een sessie. erg raar is, is dat het bij mij ook opeens is verschenen, uit het niets en opeens in een sessie.

Overigens is bij mij de oplossing dat er blijkbaar een japanse taal was opgekomen in de language settings. Bij deze verwijderen was het probleem opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door Hooglander1 op 07-12-2009 17:33 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1