Toon posts:

dirt2 crasht met HD5870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik Dirt 2 demo gedownload, en ik wilde natuurlijk de DX11 schoonheid eens proeven met dit spel. Echter, het spel gaat gelijk na paar seconden (nog in de title scherm) vast lopen, en je ziet dat frame voor frame heeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag loopt, zeg maar 1 frame per 20 seconden ofzo iets, je kan wel zeggen dat hij zogenaamd vast is gelopen, en alleen reset van mijn pc is dan noodzakelijk.

Weet nou iemand waar het aan ligt?

Mijn grafische kaart is 5870 XFX de XXX versie, ik heb zelfs de klokken van de kaart naar standaard gedraaid zonder effect.
Ik heb wel Windows 7 64bits, zou het daar aan liggen?
En ik neem aan dat Directx11 op deze kaart wel werkt, want de LadyBug filmpje van directx11 werkt zonder problemen op mijn pc.

Graag jullie input hier over.

Alvast bedank

Gr.
André

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd om het te verhelpen? Welke drivers heb je bijvoorbeeld mee getest? :)

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Klinkt inderdaad als een driver probleem.
Kans is ook dat je voeding het niet zo leuk vind :o Hoeveel watt voeding heb je?

What the BBQsaurusrex?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet niet of het aan mijn voeding ligt of aan mijn drivers, zie hier onder aan de specs van mijn pc:

- Gigabyte GA-P55-UD3
- I7 860 intel processor
- 6 gig OCZ geheugen
- 1TB HD
- CORSAIR HX850W PSU

En de ATI Catalyst Display Driver 9.11 geinstalleerd.

Ik heb alles geprobeerd, zoals FAN versnellen, wat kan ik anders doen? Andere spellen zoals MW2 en Need for speed shift doen het wel goed.

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
dirt2 hotfix misschien

Mijn nieuwe systeempje

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Kun je ook de unigine heaven bench dx11 draaien?
Probeer anders dirt2 opnieuw te installeren.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet dat er een hotfix was, ik ga deze vandaag installeren, wellicht helpt dat wel..hoop ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:08:
Kun je ook de unigine heaven bench dx11 draaien?
Probeer anders dirt2 opnieuw te installeren.
Ik zal deze bench ook vandaag proberen, je hoort nog van me.

Dirt 2 heb ik al drie keer geinstalleerd, krijg nog steeds zelfde probleem

• Bullus
Bij die bench moet je ff opletten hoe de daken eruit zien, het moet niet als een plat vlak uitzien.Als je platte daken ziet, dan werkt dx11 niet.

Denk dat het probleem met dx11 te maken heeft,aangezien je non-dx11 games wel goed draait.
Begrijp alleen niet dat de ladybug dan wel werkt.

|2600k|Asus 290|

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 15:15
Of de demo van Dirt2 is gewoon crappy?

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:39:
Bij die bench moet je ff opletten hoe de daken eruit zien, het moet niet als een plat vlak uitzien.Als je platte daken ziet, dan werkt dx11 niet.

Denk dat het probleem met dx11 te maken heeft,aangezien je non-dx11 games wel goed draait.
Begrijp alleen niet dat de ladybug dan wel werkt.
Stel dat dx11 niet werkt, betekent dat deze stuk is (hardwarematig zeg maar) op de kaart? of gewoon driver probleem.
Wat me wel opvalt in de ladybug filmpje, soms zie ik op de groene blad waarop dat beestje loopt, kleine vierkantige blokjes verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het werkt nu weer, het probleem lag gewoon bij Mobo bios, ik heb deze namelijk geflasht naar F5 en hij doet het weer.
Nou mijn probleem is dus opgelost, bedankt allemaal, deze kan dus gesloten worden.

Groetjes

• Bullus
Gigabyte, had het kunnen weten, waren nl meer mensen met rare problemen icm HD5xxx series.

Veel plezier met gamen.....

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1