Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] probleem: uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 09:55
Ik heb een probleem met een externe harde schijf onder windows XP.
Het gaat een een neil poulton 1TB externe harde schijf die ik via usb aan mijn pc heb aangesloten. Het betreft een P4 2,6 Ghz met SCSI harde schijven. Heb alle relevanten XP updates gedaan.

Als ik bijvoorbeeld aan het dowloaden ben, maar ook bij schrijfbewerkingen tussen de pc en de externe HD krijg ik vaak de volgende melding:

Kan niet alle gegevens voor bestand Q:\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Heb al geprobeerd de schijf op andere usb poorten aan te sluiten en heb de Drive letter ook al veranderd.
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je dit op een andere pc ook? Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de externe harde schijf. Zo nee, dan ligt het aan je USB controller/drivers/OS.

https://powershellisfun.com

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Dat kan duiden op een kapotte schijf, dan zal je hem inderdaad eerst even aan een andere computer moeten hangen.
Mocht dat niet helpen, dan kan het ook zijn dat die controller het niet goed doet. Dan zou je de schijf ook uit z'n behuizing kunnen halen en hem in je computer kunnen hangen. Als hij het dan nog niet doet zal het waarschijnlijk echt een kapotte hdd zijn. Dan zou het ook nog aan de printplaat van de hdd kunnen liggen maar dat is niet aan te raden om daar mee te gaan rotzooien. Dan moet je namelijk een precies dezelfde printplaats ergens vandaan zien te halen... maar de kans is klein dat je nog toegang zult krijgen tot de schijf.