Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:58
Na een snelheidsverdubbeling van Ziggo begon onze oude router problemen te krijgen met het verwerken van alle data, dus hebben we die eruit gegooid en een Linksys WRT54G2 gekocht. Alles geïnstalleerd en alles werkte prima.

Nu hebben we sinds een tijdje last van problemen met het netwerk; soms verdwijnt het netwerk gewoon voor enkele seconden uit de lijst met beschikbare draadloze netwerken en zit ik dus zonder internet. Een andere computer die gewoon met een kabel aangesloten is op de router heeft hetzelfde probleem. Ik heb de router al meerdere keren terug gezet naar de standaard instellingen maar dat haalde niks uit. Ook een andere frequentie voor de WLan verbinding haalde niks uit.

Ook niet onbelangrijk: mijn computer maakt verbinding via een USB stickje van Linksys (een WUSB54GC), de computer met een vaste verbinding heeft een USB->UTP kastje eraan hangen om verbinding te maken en een 3e computer heeft een USB stick van SMC. Het valt me de laatste tijd op dat als de computer met de stick van SMC aan staat de problemen zich veel meer voordoen dan wanneer deze niet gebruikt word. We gebruiken het ding al een jaar of 6 en is eigenlijk niet officieel gecertificeerd voor Windows XP en hoger, maar met wat moeite hebben we hem toch aan de gang kunnen krijgen bij gebrek aan beter.

Wat zou de veroorzaker van dit probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Het Ziggo modem zit dus in de WAN poort?
Volgens mij is de router gewoon kapot, als het signaal af en toe wegvalt. Wat zeggen de lampjes ?

[ Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 02-12-2009 20:56 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mischien kan je ergens achterhalen wat de uptime is.. ik gok dat ie gewoon een reboot doet onder de netwerk belasting.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
DukeBox schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:00:
Mischien kan je ergens achterhalen wat de uptime is.. ik gok dat ie gewoon een reboot doet onder de netwerk belasting.
Het lijkt er wel op alsof hij steeds uitvalt onder belasting. Soms als ik Newsleecher aanzet en start met downloaden knalt hij er uit, zelfde geld voor uTorrent of als we met meerdere mensen veel zitten te internetten dan kan het zijn dat hij eruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

hmm lijkt op mijn probleem die ik eerder had.
probeer j emodem router en pc in volg orde te resetten.
dus eerst je modem online laten komen dan je router en dan je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Anoniem: 226739 schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:49:
hmm lijkt op mijn probleem die ik eerder had.
probeer j emodem router en pc in volg orde te resetten.
dus eerst je modem online laten komen dan je router en dan je pc.
Ik heb het gedaan zoals je zei, maar het verbeterde helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Router is omgeruild en we hebben (per abuis?) er een WRT120 Wireless-N router voor terug gekregen.
Pagina: 1