Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.dta importeren in Office 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb een vraagje.

Voor school is het voor mij belangrijk om meetresultaten te kunnen overnemen in exel, zodat grafieken geplot kunnen worden, hiervoor laat ik 'Interactive Physics 2000' voor mij de berekeningen uitvoeren en laat ik deze berekeningen exporteren naar het .dta format. Dit format kan ik vervolgens openen in exel 2007. Hier ergens kom ik achter het probleem: Wanneer het .dta bestand wordt geopend dan is alle numerieke data met punten i.p.v. komma's, Amerikaans in plaats van Europees dus. Ik heb find and replace al geprobeerd, zonder winst.

Ik vroeg me af of er een methode is om deze informatie alsnog van Amerikaans naar Europees over te zetten.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Ik ken het bestandsformaat niet, maar als het gewone character delimited text is, kan je bij het importeren het data format aangeven. Je kan dan onder advanced ook aangeven welke leestekens de duizendtallen en welke de decimalen scheiden.
Daarnaast kan je dit waarschijnlijk ook wel in het programma instellen dat de bestanden genereert.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Vunzz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:13:
Ik ken het bestandsformaat niet, maar als het gewone character delimited text is, kan je bij het importeren het data format aangeven. Je kan dan onder advanced ook aangeven welke leestekens de duizendtallen en welke de decimalen scheiden.
Daarnaast kan je dit waarschijnlijk ook wel in het programma instellen dat de bestanden genereert.
Bedankt voor je reactie.
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik in exel 2007 een .dta bestand importeer met opties? Tot nu toe heb ik gewoon direct het .dta bestand geopend met exel 2007. Ik moet ook bekennen dat Exel 2007 nog steeds een beetje beangstigend is met zijn nieuwe lay-out voor mij :)

EDIT:
Ik heb inmiddels gebruik gemaakt van de import functie van Exel '07, via tekst. Helaas lijkt de import als tekst niet perfect op een lijn te liggen, hierdoor ontstaan foute meetgegevens helaas :S Er is voor IP2000 ook geen mogelijkheid om bij opties punten voor komma's te verwisselen. Ik denk dat ik me ga wenden tot de makers van IP2000, om te kijken of er ergens een verborgen optie is. Mocht iemand een idee hebben hiervoor, ik hoor het graag!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 21:28 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik neem aan dat je bij het openen gewoon de Text Import Wizard ziet? Bij stap 3 zit er een knop 'advanced', waar dit soort dingen zitten.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
pedorus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:27:
Ik neem aan dat je bij het openen gewoon de Text Import Wizard ziet? Bij stap 3 zit er een knop 'advanced', waar dit soort dingen zitten.
Nee, deze wordt niet bij het openen getoont, zodra ik het .dta bestand open via de importeer vanuit tekst optie krijg ik deze opties wel, maar dan is het voor mij onmogelijk om de data goed van elkaar te scheiden.

• Vunzz
Heb je geen voorbeeld van zo'n bestandje? Het is wat lastig praten zo, zonder te weten hoe het origineel in elkar zit.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Vunzz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:34:
Heb je geen voorbeeld van zo'n bestandje? Het is wat lastig praten zo, zonder te weten hoe het origineel in elkar zit.
http://www.mediafire.com/file/omd4nljdmmg/IntroOpgave1.dta

Hier is het bestand. Dank jullie wel voor jullie aandacht nogmaals.

• Vunzz
Neem een leeg werkblad.
Ga naar de tab data
Kies: from text
Selecteer je bestand
Vink "delimited" aan
next
delimiter "tab" is goed
next
advanced
decimal punt, thousants komma
finish
ok

http://www.mediafire.com/?0fdyzlfcjez

[ Voor 9% gewijzigd door Vunzz op 01-12-2009 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vunzz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:10:
Neem een leeg werkblad.
Ga naar de tab data
Kies: from text
Selecteer je bestand
Vink "delimited" aan
next
delimiter "tab" is goed
next
advanced
decimal punt, thousants komma
finish
ok

http://www.mediafire.com/?0fdyzlfcjez
Bedankt! De opmaak is wat vreemd, maar de data waar het om gaat lijkt goed te zitten, bedankt!
Pagina: 1