[Windows 7] Enterprise downgraden naar professional

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Een tijdje geleden heb ik Windows 7 Enterprise 64-bit van Ma3d gedownload en geinstalleerd.

Nu is dat er echter na een tijdje eraf gehaald en vervangen door 7 professional (met key).

Nu dacht ik dat dat geen probleem was, maar een paar dagen geleden kreeg ik een melding dat ik moest activeren als ik windows goed wilde blijven gebruiken. Nu heb ik dat met een truukje nog 30 dagen kunnen uistellen maar uiteindelijk zal het toch binnen 120 dagen moeten gebeuren.

Daarom is mijn vraag: weet iemand een manier om te downgraden van enterprise naar professional zonder een nieuwe installatie te doen? daar heb ik namelijk gewoon een key voor. Ik kon niet echt iets vinden op google :(

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat alleen een nieuwe installatie (van de juiste versie ;) ) mogelijk is.
Andersom kan overigens wel met Anytime Upgrade.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dtech schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:48:
Een tijdje geleden heb ik Windows 7 Enterprise 64-bit van Ma3d gedownload en geinstalleerd.
link is ongewenst

ontopic:
waarom dan in hemelsnaam professional? enterprise heeft meer mogelijkheden!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

http://www.google.nl/sear...e+to+professional&spell=1
Geeft
http://www.mydigitallife....-editions/comment-page-1/

Had je dat truukje al geprobeerd? Klinkt als wat jij zoekt;
"here is a workaround trick that can force Windows 7 setup installer to allow “upgrade” or downgrade from uplevel edition of Windows 7 to downlevel version of Windows 7, while retaining all installed application software, drivers and migrating all documents, music, video, shortcuts, bookmarks, favorites, and personal data files or settings."

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Obiter dictum schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:52:
http://www.google.nl/sear...e+to+professional&spell=1
Geeft
http://www.mydigitallife....-editions/comment-page-1/

Had je dat truukje al geprobeerd? Klinkt als wat jij zoekt;
"here is a workaround trick that can force Windows 7 setup installer to allow “upgrade” or downgrade from uplevel edition of Windows 7 to downlevel version of Windows 7, while retaining all installed application software, drivers and migrating all documents, music, video, shortcuts, bookmarks, favorites, and personal data files or settings."
Hey, interessant! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
F.West98 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:52:
[...]

link is ongewenst

ontopic:
dat linkje is legitiem hoor... en ook al was ie niet legitiem.. jij quote hem en bent net zo strafbaar/banbaar :P

:+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
F.West98 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:52:
[...]

link is ongewenst

ontopic:
Link is toch gewoon legaal?

Ik wil ook liever helemaal niet downgraden, maar ik kan professional wel (legaal) activiteren, maar enterprise niet!
De reden dat ik eerst enterprise had genomen was dat de MA3D versies engels waren en ik met enterprise een NL language pack kon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
dtech schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:05:
[...]

Link is toch gewoon legaal?

Ik wil ook liever helemaal niet downgraden, maar ik kan professional wel (legaal) activiteren, maar enterprise niet!
De reden dat ik eerst enterprise had genomen was dat de MA3D versies engels waren en ik met enterprise een NL language pack kon installeren.
Maar wat ik niet snap. Je hebt Professional legaal met een legale key? Enneh..je geeft ook aan dat je hem 'eraf' gehaald hebt, die enterprise versie. Heb je de harddisk geformatteerd? Of hem gewoon de Professional versie 'Custom' geinstalleerd?

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 02-12-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chezrene
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-08 17:40
- nevermind -

[ Voor 97% gewijzigd door chezrene op 04-12-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Een beetje laat, maar ik denk dat het wel handig is voor als mensen het nog tegenkomen.

De methode die Obiter Dictum had aangewezen werkte bij mij niet. Bij het opstarten kreeg ik nergens teksten en na een paar seconden een blue screen. Ik heb uiteindelijk dus maar gewoon opnieuw geinstalleerd.

Misschien komt dit omdat ik vergeten was dat ik een Engelse versie van Enterprise had geinstalleerd maar later een Nederlands taalpakket (dat kan bij Enterprise, niet bij professional) erbij had geinstalleerd.

Om nog even terug te komen op de licentieproblemen e.d.:
Ma3D is een service van Microsoft om hun spullen goedkoop aan studenten te krijgen, je kunt je registreren als je bent ingeschreven bij een van de hogescholen of universiteiten in Nederland. Je kunt onder andere vrij goede versies van Windows (Windows XP Professional, Vista Bussiness en 7 Enterprise) gratis downloaden, waarna je per mail een key toegestuurd krijgt.

Net na de introductie van windows 7 hadden ze twee versies van windows 7 op ma3d gezet: professional en enterprise. Natuurlijk downloadde ik de enterprise versie (meer mogelijkheden, je bent een GoT'er of je bent het niet). Ik kreeg echter geen key toegstuurd. Ik had hem ook niet nodig bij het installeren. Ik dacht dat dit zoiets was als de oude "Corporate" versie van Windows XP die je ook nooit hoefde te activeren (voor bedrijven en natuurlijk erg gewilt bij softwarepiraten). Dit bleek dus echter niet het geval.

Na het aan MA3D gevraagd te hebben bleek dat ze een foutje hadden gemaakt: de Enterprise versie had nooit aan de studenten beschikbaar gesteld mogen worden, ik moest maar opnieuw instaleren met professional.

Aangezien ik net alles geïnstalleerd en ingesteld had had ik daar geen zin in, vandaar dit topic. Maar ik kan het dus niemand aanraden en gewoon een schone installatie uitvoeren.
Pagina: 1