CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
"Dat rotding"
Begin eerst eens met de zaken rustig te bekijken en ons te vertellen WELKE Experia box je hebt. KPN heeft er meerdere geleverd onder die naam, een Siemens ding en een aantal speedtouchen. Heb zelf een 780i in de meterkast hangen met dat Experia stickertje erop maar heb daar geen problemen mee. Spit ook even www.portforward.com door, als je niet met een router om kunt gaan gaat een nieuwe kopen niets uithalen...
Begin eerst eens met de zaken rustig te bekijken en ons te vertellen WELKE Experia box je hebt. KPN heeft er meerdere geleverd onder die naam, een Siemens ding en een aantal speedtouchen. Heb zelf een 780i in de meterkast hangen met dat Experia stickertje erop maar heb daar geen problemen mee. Spit ook even www.portforward.com door, als je niet met een router om kunt gaan gaat een nieuwe kopen niets uithalen...
het is de thomson tg787v
ik had die guide al gevolgd, maar nadat ik een port toevoeg verwijderd hij automatisch de waarden weer, las dat dit komt door de KPN config, ook ben ik van nat type 2 naar nat type 3 gegaan, kan de firewall niet uitzetten, want heb geen admin rechten. Sorry voor hoe ik het zei maar ik word er wel een beetje gek van, ik heb alleen upnp aan kunnen krijgen, voor de rest lukt niets
ik had die guide al gevolgd, maar nadat ik een port toevoeg verwijderd hij automatisch de waarden weer, las dat dit komt door de KPN config, ook ben ik van nat type 2 naar nat type 3 gegaan, kan de firewall niet uitzetten, want heb geen admin rechten. Sorry voor hoe ik het zei maar ik word er wel een beetje gek van, ik heb alleen upnp aan kunnen krijgen, voor de rest lukt niets
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
Ligt eraan welk abbo je hebt, als je internetplusbellen hebt is de Experiabox nodig voor de telefonie, het is niet mogelijk om bij KPN de instellingen voor de SIP-server te krijgen die je in een ander modem moet instellen.
Je kan wel een 2e hands experiabox kopen op bijv marktplaats (moet de wel het juiste type hebben).
Als je alleen adsl hebt kun je een eigen modem gebruiken (gebruikersnaam kpn@direct-adsl en ww kpn).
Je kan wel een 2e hands experiabox kopen op bijv marktplaats (moet de wel het juiste type hebben).
Als je alleen adsl hebt kun je een eigen modem gebruiken (gebruikersnaam kpn@direct-adsl en ww kpn).
Dat ligt aan jouw instellingen als je PSN niet goed wil.
Worden instellingen niet behouden? Misschien een firmware update? EN anders kpn bellen; krijg je zo een nieuwe experia
KPN Experia Box SX551
Als PS3 een NAT 3 verbinding aangeeft kun je het naar NAT2 zetten op je zilveren Experia Box SX551.
Stap 1: klik op Internet om verding te maken
Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Nu kom je in de Experia Box .
Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.
Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je PS3 en de naam van PS3 klik dan op add.
Klik nu op OK.
Stap 7: klik nu op Wireless Network en dan klik je op Allowed Clients
Typ daar nu je Mac adress van je PS3 en de zelfde naam van PS3 als in stap 6.
Klik nu op OK.
Als het goed is heb nu op je PS3 NAT 2 staan, je kan dat controleren op PS3.
Alleen weet ik nog niet hoe op je PS3 UPnP goed kan krijgen. Op de Experia Box kun je dat wel aanzetten maar er gebeurd hellemaal niet op de PS3.
Worden instellingen niet behouden? Misschien een firmware update? EN anders kpn bellen; krijg je zo een nieuwe experia
KPN Experia Box SX551
Als PS3 een NAT 3 verbinding aangeeft kun je het naar NAT2 zetten op je zilveren Experia Box SX551.
Stap 1: klik op Internet om verding te maken
Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Nu kom je in de Experia Box .
Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.
Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je PS3 en de naam van PS3 klik dan op add.
Klik nu op OK.
Stap 7: klik nu op Wireless Network en dan klik je op Allowed Clients
Typ daar nu je Mac adress van je PS3 en de zelfde naam van PS3 als in stap 6.
Klik nu op OK.
Als het goed is heb nu op je PS3 NAT 2 staan, je kan dat controleren op PS3.
Alleen weet ik nog niet hoe op je PS3 UPnP goed kan krijgen. Op de Experia Box kun je dat wel aanzetten maar er gebeurd hellemaal niet op de PS3.
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 02-12-2009 11:53 ]
ik heb een zwarte xperiabox, ik heb KPN Premium, stond bij geen telefoonlijn nodig, maar mn ouders hebben wel telefoon van de kpn, kan het dan wel gewoon? bij username zie ik wel adsl-direct staan
Pagina: 1