veel connecties: draadloos netwerk werkt wel, bekabeld niet

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik heb ADSL van KPN met een Speedtouch 780 modem. Tot nu toe gebruikte ik altijd draadloos netwerk voor de verbinding tussen modem en computer. Dat werkte op zich goed, maar aangezien draadloos natuurlijk altijd minder stabiel is als bedraad heb ik een kabel getrokken.

Op zich werkt dit prima. Het gekke is alleen: wanneer ik het P2P programma ShareAza opstart, verlies ik na verloop van tijd verbinding. Enige manier om de verbinding terug te krijgen in het herstarten van het systeem.

De instellingen van ShareAza zijn niet veranderd.

Mijn logische gevoel zegt dat het bij de netwerkkaart moet zitten. Modem en overige software is immers gelijk. Het betreft een op mijn ASUS P5K moederbord ingebouwde Attansic Gigabit controller. Bij Asus heb ik de laatste drivers gedownload en geinstalleerd. Ook dat helpt niets.

Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Concurrent connections probleem? http://www.tech-faq.com/c...limit-in-windows-xp.shtml (Weet niet wat voor OS je gebruikt?)

https://powershellisfun.com

• TromboneFreakus
Excuus, ik ben inderdaad onvolledig.

Windows XP SP3 wordt gebruikt.

Overigens heb ik de patch van lvllord al gebruikt om de verbindingen op te schroeven (dat was ook al voor gebruik van de kabel).

• TromboneFreakus
Een voorzichtig schopje: niemand een ander idee?

Via een site als speedtest.nl veel connecties laten maken gaat overigens wel goed. ShareAza draait vaak ook wel een minuutje of twee goed, maar dan klapt het hele internetverkeer weg.

Alle ideen zijn welkom.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

TromboneFreakus schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:00:
Een voorzichtig schopje: niemand een ander idee?

Via een site als speedtest.nl veel connecties laten maken gaat overigens wel goed. ShareAza draait vaak ook wel een minuutje of twee goed, maar dan klapt het hele internetverkeer weg.

Alle ideen zijn welkom.
Heb je kans om dit met een andere pc op hetzelfde modem te testen? (Of een notebook, in ieder geval bedraad). Als het probleem er dan nog steeds is, dan ligt het of aan het modem of aan ShareAza...

https://powershellisfun.com

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Heb je al eens gekeken hoeveel connecties je daadwerkelijk open hebt ? (bijv. m.b.v. netstat)
Heb je ook al gekeken of je nat table in je router niet vol loopt ?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat als je ShareZA via Wifi doet, heb je dan niet hetzelfde probleem, lijkt inderdaad op wat DukeBox zegt, volgelopen NAT-tabel.

Heeft die SpeedTouch 780 een eigen WiFi, of heb je een los accesspoint?

• TromboneFreakus
Het probleem is opgelost. Ik heb in Windows de "wizard netwerk instellen" nog maar eens gedraaid en met Cablenut de instellingen voor de verbinding (opnieuw) getweakt en het werkt nu prima. Lijkt dus typische Windows logica te zijn: herbevestigen van instellingen en het probleem is opgelost. :?

In ieder geval bedankt voor meedenken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Opzich is het logisch, iedere adapter heeft zijn eigen tcp/ip instellingen. Cablenut kijkt alleen naar actieve verbindingen. Mogelijk heb je het de eerste keer (voor je wifi) gedaan zonder link op je (bekabelde) nic.
Pagina: 1