[IE8-WIN7] Problemen met website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
Hallo,

Vandaag heb ik op mijn werk Windows 7 32-bit geinstalleerd. Alles werkt perfect op 1 ding na. In Internet Explorer 8 heb ik een probleem met 1 specifieke website (de beheer pagina van onze webshop). Als ik op een link klik duurt het ongeveer 10 tot 20 sec voordat de pagina geladen wordt. Er gebeurt gedurende die 10-20 helemaal niks, waarna de pagina in 1-2 sec compleet geladen is. Het lijkt alsof ergens op gewacht wordt. Met overige websites heb ik dit probleem niet.

De PC is via een server waarop Windows SBS 2003 staat verbonden met internet. Windows firewall is gedeaktiveerd. Mijn netwerk gebruikersnaam heeft administrator rechten. Met de installatie van de Antivirus client heb ik bewust nog maar even gewacht.

Om te testen heb ik naast IE8 ook even Firefox geinstalleerd, hier treden de problemen niet op. De beheer pagina is echter niet voor FF geoptimaliseerd waardoor sommigen dingen niet echt lekker, dit is dus helaas geen volwaardig alternatief.

Als ik op mijn pc thuis (waar ook win7 op staat) verbinding maak naar de beheerpagina heb ik dit probleem niet.

Andere computers op mijn werk welke Vista SP2 icm. IE8 draaien hebben ook geen problemen.

Verder heb ik nog de volgende dingen geprobeerd, zonder succes:
- Instellingen IE8 (zowel standaard- als geavanceerde instellingen) gereset
- Alle addons gedeaktiveerd

Ik begrijp er echt helemaal niks van :?.

Komt dit probleem iemand enigszins bekend voor? Tips zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Misschien eens met Procesmonitor meekijken op je pc om te zien of hij iets heel vaak aan het proberen is en vervolgens een time-out krijgt en de pagina gaat laden?

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Ik heb even gekeken, geen errors en geen timeouts. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het je geprobeerd de pagina in compatibility mode te bekijken ?

Welke addons heb je in IE8 ?
Doet het probleem zich ook voor met IE8 in noaddons mode ? (run iexplore.exe -extoff)

Welke anti malware software (versie) gebruik je ? (anti malware software pas nogal eens onderdelen van IE8 aan)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Compatibility mode had ik al geprobeerd. Alle addons zijn tevens gedeaktiveerd.

iexplore.exe -extof maakt ook geen verschil.

Ik ben ondertussen nog iets verder gekomen. De computer waarop ik werk is aangemeld via een domein. Ik heb dit zojuist om te testen even gewijzigd naar werkgroep (standaard naam WORKGROUP opgegeven). Het probleem was direct verdwenen. Toen ik het weer teruggezet had naar het domein, kwam het probleem ook weer terug.

Het moet dus ergens in het domein zitten. Het vreemde is natuurlijk dat Firefox dit probleem niet heeft, ook niet als ik via het domein aangemeld ben. Kan het een DNS probleem zijn i.c.m. Internet Explorer? En hoe kan ik dit testen/oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Het is nu zeker dat het een DNS probleem is. Als ik het ipnummer van de website ingeef gaat het als speer (stom dat ik dit niet eerder getest heb).
Wat ik nog steeds niet begrijp is wat het verschil is met Firefox, waarom kan ik daar wel gewoon de hostname ingeven?
Maargoed, ik kan in ieder geval weer even vooruit met deze workaround! :)
Pagina: 1