Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird 2] mail overzetten van xp naar 7

Pagina: 1
Acties:

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik heb recent windows 7 geïnstalleerd met behoud van mijn xp partitie. Toen ik een jaar geleden naar een andere pc verhuisde heb ik allee inhoud van Thunderbird gewoon nee kunnen nemen door de complete map in C/Documents and Settings/ElineW/Applicaton data te kopiëren.

Na wat gezoek had ik de thunderbird map in windows 7 gevonden, maar nadat ik hem gekopieerd heb ik mijn mail niet terug, het profiel los kopiëren richt ook niets uit. Ik heb toen maar een profiel gemaakt en al mijn gmail van de server gehaald, om misschien een aanwijzing te vinden hoe ik het wel zou kunnen importeren.

Als ik dit doe zie ik alleen maar een bepaald bestand groter worden, met een extentie die niet in de xp mappen voorkomt. Het lijkt wel alsof alles anders is. Maar het is dezelfde versie van Thunderbird. Hoe zou ik het wel voor elkaar kunnen krijgen om al mijn mail inclusief alles wat ik ooit verzonden heb, en mijn mappenstructuur over te zetten?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Is dit een optie? Deze maakt een backup van je mail en instellingen. Hij maakt een .pcv-bestand van, installeer vervolgens het programma op de Windows 7 partitie en importeer het bestand.

Vind het overigens wel raar dat er zelf in Thunderbird geen optie in zit om te exporteren en importeren.